Adventure cats on bokt?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DideH

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:17

Ik werd net vanuit het kattentopic deze kant op verwezen, hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij misschien kunnen helpen :)

Ik heb sinds september een 8 jarige kater uit het asiel gehaald. Meneer wil echt altijd zijn waar ik ben en straks als het echt langer lekker weer is en ik wat vaker beneden op het gras bij het appartementencomplex ga zitten wordt dat natuurlijk wat lastig. Los buiten laten hebben ze negatief over geadviseerd in het asiel, omdat het een beetje een kneusje is en sterk vermagerd en gewond op straat is gevonden door het asiel. Nu zat ik te denken of hij meegaan naar beneden d.m.v. zo'n tuigje niet leuk zou vinden. Dat hij dan op die manier toch bij mij kan blijven en hij niet weg kan lopen (mocht ie dat al doen). Hebben jullie ervaring met op latere leeftijd daarmee beginnen?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:23

Seni schreef:
@Dideh: zie onderstaand bericht :)

Seni schreef:

Mijn kat heb ik sinds zijn (geschatte) 8 jaar. Hij is nu 11 en sinds een jaar gaat ie wel eens mee wandelen. Hij gaat met regelmaat mee in de auto (elke 6 weken naar de dierenarts) en sinds hij een tuigje heeft ligt hij compleet ontspannen in de auto ipv gestresst in z’n reismandje. Hij vind het ook meeer dan prima om over mijn schouder te hangen dus op die manier neem ik hem met regelmaat wel eens mee om nog even een rondje met de hond te lopen. Zou ik hem zonder tuig meenemen loopt hij wel flotter en wat trotser dan met tuig. Maar ik ben toch stiekem te bang dat hij een sprint trekt en lekker bij andere mensen gaat wonen.
Het tuigje aanleren was geen probleem, hij is sowieso niet moeilijk. Enige wat ik er niet uitkrijg is dat hij een klein beetje doorgezakt gaat lopen.

Ik zal even wat foto’s zoeken!

[ [url=m/cG3Xps.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LL5nW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mihB1A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yEc2YI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uSuXpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bUvcp8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u3SeKX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Brx2Xx.png]Afbeelding[/url] ]
Samen lopen :D

[ [url=m/tCHlfL.png]Afbeelding[/url] ]
Z’n nieuwe tuigje!

[ [url=m/7WMk4p.png]Afbeelding[/url] ]
Aan de wandel met nieuw tuigje, hier zie je dat hij een beetje hol loopt met z’n rug. Met dit tuigje is het wel al een heeel stuk beter dan zo’n simpeler tuigje

[ [url=m/4SLkCC.png]Afbeelding[/url] ]
En mee in de auto :p meestal ligt ie gewoon op z’n zij te dutten :p

[ [url=m/oukqKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohja, en ik moest na het dierenartsenbezoek nog wat halen bij de bouwmarkt :p dus dan gaat ie maar mee

Oke nu stop ik. Ik heb veeel te veel foto’s! Bij de fotoshoot foto’s loopt hij los en heb ik z’n voerbakje om mee te rammelen en hem bij mij te houden. Maar als ik lekker wandel zit ie altijd in z’n tuigje. :D

Oooh dit is echt precies Milo! Zijn reismandje in de auto is hij ook echt supergestressed, dus hoop dat dit dan ook een uitkomst is! Milo houdt er ook van om piratenkat te spelen op mijn schouder. Hij vindt het prachtig om op mn schouder te chillen terwijl ik bijv. het huishouden doe :+

Thanks voor het quoten, denk dat ik dit inderdaad maar eens moet proberen! En mocht het niets zijn, nouja, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:51

Je hebt echt een beauty evelien!

Hier milo net mee naar beneden genomen, maar hij vond het toch allemaal wel erg spannend. Moord en brand schreeuwen tot hij op schoot zat, toen zat ie een beetje in de wind te snuiven :+ Kwam ook nog een hond voorbij, dus toen werd het helemaal spannend

Gaan het gewoon rustig opbouwen en kijken of hij eraan kan wennen en anders houdt t gewoon op en mag hij lekker binnenkat zijn :)

Afbeelding
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:01

Wat een supermooie kat heb je toch!
Wat voor gezichten trekken andere wandelaars als je die passeert? :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:42

Echt supergaaf die boswandelingen zo! Hoop dat ik Milo ook zo ver krijg ooit!

Hij wordt hier wel steeds vrijer in zn tuigje. Hij onderneemt geen pogingen meer om eruit te komen, ligt een beetje op het balkon te chillen en spiekt over het randje wanneer er iets langs komt op straat :)

Van de zomer wordt het altijd erg warm in mijn appartement. Dan ga ik vaak overdag naar mijn ouders toe als ik vrij ben van werk. Hoop dat ik Milo dan ook die kant op mee kan nemen zonder teveel stress (is nu met het reismandje namelijk wel het geval).

Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:07

Evelien_vp schreef:
DideH schreef:
Echt supergaaf die boswandelingen zo! Hoop dat ik Milo ook zo ver krijg ooit!

Hij wordt hier wel steeds vrijer in zn tuigje. Hij onderneemt geen pogingen meer om eruit te komen, ligt een beetje op het balkon te chillen en spiekt over het randje wanneer er iets langs komt op straat :)

Van de zomer wordt het altijd erg warm in mijn appartement. Dan ga ik vaak overdag naar mijn ouders toe als ik vrij ben van werk. Hoop dat ik Milo dan ook die kant op mee kan nemen zonder teveel stress (is nu met het reismandje namelijk wel het geval).

[ [url=m/54tRGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TuYy6p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie ogen dat Milo heeft! Maar leuk om te horen dat hij beginnen wennen is aan het tuigje. :)

Ja zijn ogen knallen echt uit zn hoofd! Zal het tegen hem zeggen :p Hij is een beetje een kleine charmeur ;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:24

Milo is vandaag zonder zijn reismandje meegeweest naar mijn ouders. Het autorijden en op straat vindt hij toch nog wel erg spannend, maar toen we er eenmaal waren was het helemaal prima!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb wel het idee dat hij rustiger was met reizen dan in zijn reismandje, dus denk wel dat het een goed idee is :j

Ben wel blij dat hij zich bij mijn ouders zo vrij gedroeg. Als het warm is dan ga ik in de zomer vaak die kant op, maar nu ik weet dat die korte bezoekjes zo goed gaan, dan kan hij gewoon mee :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:36

Supergaaf dat treinen zeg! Kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen dat mensen zo verschillend reageren :j

Denk dat ik van de categorie: "heh... Zie ik dat nou goed? Haa wat leuk" en dan lachen en doorlopen zou zijn :j

Helaas geen tijd meer gehad om Milo nog een keer mee op pad te nemen. Dit weekend gaat hij uit logeren (mocht het al eerder echt te warm worden bij mij thuis gaat hij eerder), dus dan gaan we weer op pad.

Op het balkon wordt hij wel echt steeds vrijer. Eerst vond hij het doodeng om over de drempel te stappen, maar nu komt hij er gezellig bij als ik buiten zit :)

Afbeelding

Momenteel ligt ie onder mn stoel te chillen en bespied hij de voorbij lopende mensen (en honden) :')

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:44

En Oscar? Nog een passagier gehad naar de TT? :p

Was net bij mijn ouders samen met Milo. We boeken vooruitgang! :D

Beetje tuin verkennen:

Afbeelding

Visjes kijken:

Afbeelding

Uiteindelijk was hij zo op zn gemak dat hij terwijl wij aan het barbecuen waren buiten zijn brokjes heeft gegeten en daarna prinsheerlijk zo naast mij (op een kinderstoeltje :+ lag):

Afbeelding

Vliegen en beestjes zijn nog wel een beetje rare dingen... vooral als ze op zijn bakjes zitten :')

Afbeelding

Ben echt blij dat hij het zo goed deed!
In de auto wordt hij nog wel nog steeds een beetje boos ofzo dat hij niet op mijn schoot kan gaan liggen. Heeft iemand daar nog tips voor?
Hij is wel rustiger met tuigje in de auto dan met zijn reismandje.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:08

Supergaaf Evac! Hoe gaat dat op zo'n boot dan? Moet hij in de auto blijven en een eigen ticket hebben?

Evelien_vp schreef:
Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.

Milo is afgelopen twee weken uit logeren geweest bij mijn ouders. Zag zo'n kattenhotel ook niet zitten en omdat het zo'n aandachtsgeil beest is vond ik thuis eten laten geven door iemand ook zo sneu. Is er niemand in de familie die dat wel zou willen doen/leuk zou vinden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie