Wanneer laat je een hond inslapen?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:07

Petrichor schreef:
Hoi,

Dat is een vraag die in mijn hoofd omgaat sinds onze hond toch achteruit gaat op 16 jarige leeftijd.

Ze wordt nu echt heel oud, ze is helemaal doof kan niet altijd meer even goed lopen. Ook wordt ze echt heel dun en kan haar plasjes niet meer ophouden, ze doet het elke dag wel 4 a 5 keer in huis. Ook heeft ze overal (kanker?) bultjes.

Maar ze is nog zo goed te pas, ze is echt nog heel blij en eet nog heel erg goed. Dus dan vraag ik mij af wanneer is het genoeg geweest?

Als het om mijn hond ging; allang. Ik zou niet aarzelen een hond in te slapen wiens medische toestand zó slecht is.

Kuggur

Re: Wanneer laat je een hond inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:15

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat de keuze zó moeilijk is. Ik denk dat het probleem van vele mensen meer bij de eigen emotionele toestand ligt dan het belang van het dier in kwestie. Bijna zonder uitzondering in dergelijke topics is er een toestand van chronisch lijden aanwezig bij het dier waar het om draait. En dan zou de keuze helemáál niet moeilijk of lastig moeten zijn.
En dat staat los van de emotionele toestand van de eigenaar (hm, zou daar los van moeten staan), natuurlijk is het naar een dier te moeten laten gaan dat je jaren het gehad en waar je van houdt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie