'Asiels zitten bomvol met honden'

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cayenne
Vlinderlicht

'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:24

Ja, dat lees je geregeld, maar wanneer je dan op 'Ikzoekbaas.nl' kijkt staan er momenteel 'maar' 316' honden op, waarvan een groot deel al gereserveerd of geplaatst is.
Natuurlijk is ieder dier in het asiel er één te veel, maar 316 honden (waarvan ongeveer 100 honden al zijn geplaatst) vind ik dan nog best mee vallen.
Valt het echt zo mee met de hoeveelheid honden in de asielen? Of klopt dit cijfer niet?

Cayenne
Vlinderlicht

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:27

Dat is ook een beetje mijn punt. Ik lees overal dat je geen honden uit het buitenland moet halen omdat de asiels van Nederland al bomvol zitten, maar dat valt zo te zien echt gigantisch mee.
Ik ken zelfs asiels die honden uit andere regio asielen halen omdat ze zelf bijna geen honden hebben zitten.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:29

Er zitten momenteel 350 katten in het asiel waarvan ook best veel toch al wel gereserveerd of een nieuwe baas heeft.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:34

Ik zie juist veel honden staan die vaak niet beschreven kunnen worden als moeilijkere gevallen?
Er staan ook geregeld pups tussen of honden die supermakkelijk lijken uit de tekst en ook binnen een paar dagen gereserveerd zijn.
Wel soms een gebruiksaanwijzing maar meestal is dat niet zo vreemd als je het verhaal leest.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 19:50

We zijn zelf niet op zoek naar een hond hoor :D Maar ik lees geregeld in topics over buitenlandse honden dat de asiels in Nederland vol zitten.
Maar mijn naieve ik ging er inderdaad van uit dat de asiels bij de DB aangesloten moeten zijn en dan ook de honden op de site staan. Dat is dus blijkbaar niet zo :o

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 20:10

Zometeen rond de zomer staan er ook weer meer kittens op! Ik kom ze nu ook af en toe tegen op de site.
Ik vind het aantal konijnen en andere knagers best hoog. Belanden die echt zo vaak in het asiel?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 20:41

Wij waren dus onlangs bij een asiel in Numansdorp en daar zaten 3 honden (waarvan eentje al gereserveerd), 5 katten en 3 konijnen.
Dat is dan wel weer een contrast.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 21:10

Zoolgangster schreef:
LindyH schreef:
Volgens mij staan lang niet alle asielhonden op Ikzoekbaas.nl, maar vooral de wat moeilijkere gevallen. De leuke, makkelijke honden raken de asiels toch wel kwijt dus die hoef je niet extra te promoten op zo'n site. En die zijn misschien ook al zo snel wel dat er niet eens tijd is om ze op een site te zetten.

Dat ze dat niet gewoon eerlijk zeggen dan, dat het probleem honden/moeilijk te plaatsen honden zijn....ik heb inderdaad een hele vervelende ervaring met een hond die ook op die site heeft gestaan... Daar werd die hond heel vergoeilijkend beschreven, klopte niet met de werkelijkheid: als een dol beest greep de hond me voluit... en liet niet meer los, en toen hij even losliet, was dat om meteen weer voluit te bijten. En niet meteen los te laten. Ik was al bang dat ik hem zou moeten doden om het te laten stoppen, nou, dat denk ik niet zomaar, om maar even aan te geven hoe erg het was. Ik was alleen bang dat niemand me zou geloven dat ik dat dan uit zelfverdediging deed, zo groot was die hond niet eens.

Gedrag hond werd vermeld op de site met: "hij hapt als iets hem niet bevalt."

Maar misschien hebben de eigenaren die afstand deden het ook niet duidelijk gemeld en het zelf geminimaliseerd aan het asiel omdat ze hem anders niet op zouden nemen. Soms weet het asiel er zelf ook weinig vanaf omdat ze de hond nog maar net binnen hebben.
Of de hond moet eerst ontdooien voor ze het gedrag laten zien.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie