'Asiels zitten bomvol met honden'

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:39

Suzanne F. schreef:
Ik denk niet dat die website alle asielen in Nederland dekt?

Volgens de website 39 asielen, dus ik denk inderdaad dat dat maar een fractie is. Bijna elke voldoende grote gemeente heeft een asiel (tenminste in België is dat zo).

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:39

Hier ook een hond uit Spanje die op straat heeft geleefd. Werd geschat op 2 jaar toen hij hier kwam. Functioneert uitstekend. Wat voorzichtig met drukke of luide mensen, maar niet agressief of bang, dat kan een hond die in een gezin hier in Nederland geboren werd ook hebben, ken er zo genoeg. Wij zijn een gezin van 4 waarvan de jongste op kot is, alle gezinsleden zijn volwassen en we hebben ervaring met honden. Daarnaast ben ik nog 2/3 jaar heel veel thuis overdag omdat ik studeer en ik kon de overgang dus overzien. De omstandigheden waren dus ideaal om een beetje een risico te nemen. De goede organisaties kijken daar echt wel naar.

Vrienden van ons wilde een hond van dezelfde organisatie en hadden een jonge hond op het oog. De organisatie heeft ze dan zelf een andere hond voorgesteld die er wat op leek omdat hun eerste keuze een bange hond was en zij een groot en druk gezin zijn. Was een super goede match. Ze doen ook opvolging achteraf.

Tevens inderdaad een organisatie die zich in Spanje actief bezighoudt met actievoeren om meer te castreren en dergelijke.

Ik denkt dat je net zoals bij zoeken naar een fokker je verantwoordelijkheid moet nemen een goede organisatie te zoeken waar je je geld aan geeft.

Trouwens als eerste hond en met een gezin met kinderen zou ik mensen niet snel aanraden een asielhond te nemen tenzij een pup of een herplaatser uit een ander gezin. Niet alleen voor het gezin, maar ook omdat je dat sommige honden niet wil aandoen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie