'Asiels zitten bomvol met honden'

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:42

Cayenne schreef:
Ja, dat lees je geregeld, maar wanneer je dan op 'Ikzoekbaas.nl' kijkt staan er momenteel 'maar' 316' honden op, waarvan een groot deel al gereserveerd of geplaatst is.
Natuurlijk is ieder dier in het asiel er één te veel, maar 316 honden (waarvan ongeveer 100 honden al zijn geplaatst) vind ik dan nog best mee vallen.
Valt het echt zo mee met de hoeveelheid honden in de asielen? Of klopt dit cijfer niet?

Je cijfers kloppen niet.Ik zoek baas zijn honden die op dat moment een huis zoeken in asiels zitten meer honden.Honden die binnen komen worden niet direkt geplaatst ,gevonden honden mogen ook niet gelijk geplaatst worden.Niet ieder asiel zet al zijn honden op ik zoek baas vaak zijn dat toch langzitters.

het onderling wisselen van honden in een asiel gebeurt vaak omdat sommige honden in een ander deel van het land meer kans maken. Kleine hondjes oude hondjes hebben meer kans in een asiel in drukke steden en grote waak sloebers meer in landelijk gelegen gebieden.Daaarom is er vaak een uitwisseling.Of soms zit een asiel vol met HR honden en word er wat uitgewisseld van ras.
Het blijft wel een feit dat er momenteel in alle asielen te veel HR honden zitten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:11

eponine schreef:
Veel asiels bieden ook import honden aan, soms zie ik het zelfs als handel omdat ze anders te weinig keus hebben. Het overgrote deel dat in Nederland in het asiel belandt heeft een aardige rugzak en niet voor iedereen weggelegd qua gedrag.

Euuh nee dus.90% van de aangeboden honden in een asiel hebben een buitenlands boekje.Dat komt dat deze honden of uit de broodfok komen of van buitenlandse stichtingen.Een deel vd buitenlandse hondjes kampen namelijk wel met issue's welke door stichtingen meestal niet vermeld worden,zodoende hebben nieuwe bazen er problemen mee willen stichtingen ze niet terug en belanden deze hondjes in een asiel.
Zo nu en dan komen er ook honden binnen met stambomen,meestal nemen we contact op met de fokker waarvan een deel vd fokkers de hond komen halen en zelf herplaatsen of houden .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie