'Asiels zitten bomvol met honden'

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daffodil

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:25

Goeie vraag, ik weet wel dat ik elke keer als ik aan een hond begon echt goed gekeken heb op ikzoekbaas maar er nooit een hond tussen stond die mij aansprak cq voldeed aan hetgeen ik zocht. Daarom heb ik honden uit het buitenland. Maar de kritiek die je daar vaak op krijgt is idd er zitten er hier toch ook zat in het asiel maar dat is mijn ervaring dus ook niet.....

Ik rij voor de lol!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:29

casperzazoe schreef:
Uit het buitenland halen is echt een hype, waar mensen het liefste nog de hele dag mee pronken ook. Een groot deel van de honden uit Spanje, Griekenland, de Balkan, hebben gedragsproblemen en komen dan bij onervaren mensen terecht. Bijna alle zielige straathondjes uit het buitenland die ík ken, hebben zoveel issues; "niet te hard praten hoor, hij is getraumatiseerd" "aai hem maar niet, hij vertrouwt geen vreemden want hij is getraumatiseerd".

Nou voel ik me niet aangesproken want ik doe nooit mee aan hypes, laat me niet opjutten of wat dan ook en heb inmiddels meerdere honden overal vandaan gehaald en nee die hebben ook geen trauma's. Denk dat dat een beetje hetzelfde is als die personen die een getraumatiseerd paard hebben, gered hebben of wat dan ook. Dikke onzin. Maar goed, ik heb ze wel uit het buitenland gehaald en om meerdere redenen.

De belangrijkste was dat ik hier in NL echt niets maar dan ook niets tegenkwam wat aan mijn verwachtingen voldeed. Ben ook echt bij diverse asielen geweest en bijna al mijn katten komen er overigens wel vandaan, zelfs Kobus die op zijn 16e!!! in het asiel belandde maar gelukkig bij mij nog 7 heel mooie jaren gehad heeft. Maar een fatsoenlijke hond die voldeed aan wat ik zocht, zat er gewoon niet tussen.

Ik haal ook niet zomaar ergens een hond vandaan, ik heb echt gewacht tot er een voorbij kwam waar ik wat mee had. En dat duurt soms best even. Mijn eerste kwam uit Spanje, de tweede van Gran Canaria en de laatste uit Roemenie. Het maakt me eerlijk gezegd geen reet uit waarvandaan, ik zoek iets en als ik dat ergens vind is dat prima.

Onervaren mensen kunnen overal aan een hond komen, daar hoeven ze geen hond voor uit het buitenland te halen, kijk voor de grap even op FB, daar bestaat een groep voor, iets met gratis honden. Dieptriest maar dat houdt je toch niet tegen.

Rashonden ben ik volledig klaar mee, er zullen echt heel goede fokkers zijn maar ik kom teveel ellende tegen. Teveel, ook gerenommeerde, fokkers met honden die stuk blijken te zijn. Het verdriet wat vervolgens in een gezin ontstaat vanwege het verlies, is vreselijk.

Recent heeft mijn vader zijn hond in moeten laten slapen, 6 jaar oud, raszuiver....je hebt het ook niet altijd voor het kiezen. Deze had overigens niet iets erfelijks hoor. Zijn vorige hond kwam het uit het asiel maar omdat ze daar niet eerlijk waren met het verhaal wat bij de hond hoorde, ging dat vreselijk fout met alle gevolgen van dien. Zulke honden horen niet in het asiel maar afgemaakt. Daar moet je niet mee blijven leuren. Misschien hard, maar sommige dieren zijn niet te redden en al helemaal niet als je geen openheid van zaken geeft.

Maar je krijgt nergens garanties. Ook niet met een hond uit het buitenland. Maar zoek een goede stichting uit, en de hond is geënt, ontdaan van kwalen, getest op rare ziektes en met een beetje mazzel ook nog gesteriliseerd. Ik teken ervoor!

Ik rij voor de lol!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:53

dierenfan schreef:
Daffodil niet elke rashond gaat vroeg dood. Niet elke niet rashond wordt oud. Mijn ex asiel honden uit Nederland zonder stamboom zijn 8,9, ruim 10 en bijna 10 geworden.
Deze week in crematorium 4 honden gehad onder de 8 jaar. 2 ervan waren ex buitenlandse honden en alle 4 geen stamboom.

Het is altijd afwachten en hopen op goede gezondheid.

Tuurlijk en ook helemaal mee eens maar dat is wel vaak het argument van mensen die strikt tegen asiel/kruisingen/buitenland honden zijn. Dat je bij een fokker tenminste weet wat je koopt en dat is gewoon niet zo. Die garantie krijg je nergens.....

En het verdriet is er ook echt niet minder om als het uiteindelijk fout gaat helaas....

Ik rij voor de lol!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie