Adventure cats on bokt?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:57

Leuk, een collega-avonturier!

Onze Rooyke vindt het ook leuk om met ons mee te gaan. Het begon een keer onbedoeld toen hij als verstekeling ineens na aan rit van een uur of vier uit de camper stapte. Sindsdien gaat hij wel vaker mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een kort filmpje:

Afwezig tot nader order.
Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:09

Je hebt echt een mooie kat, Evelien!

Ja, op zich is het wel heel gezellig hoor. We hebben een tijdje maar 1 kat gehad (onze Rooyke dus) en dan hadden we de keuze tussen hem meenemen of thuis laten en vragen of de buurvrouw voor hem wilde zorgen. Op zich was dat laatste ook super hoor, maar we merkten wel dat hij aanspraak miste. Dus namen we hem maar mee. Tegenwoordig hebben we er nog een jonkie bij, onze Frits. Die houden elkaar dan gezelschap.

Maar...... het ziet er allemaal heel erg leuk uit, maar er zit zeker ook een keerzijde aan. Hij wil niet aan een tuigje (dan is het net een stervende gans :D ), hij wil niet in een bench en het liefst doet ie wat ie thuis doet: slapen en wat rond sjokken. Op zich gaat dat allemaal wel, maar je moet best wel veel zooi meeslepen (kattenbak, dekentjes, voer etc.) terwijl je ruimte in zo\'n campertje wel beperkt is, en ik moet zeggen dat ik er ook wel wat zorgen van heb. Mijn man is daar heel makkelijk in: Rooyke mag gewoon loslopen en die weet de weg wel. En daar heeft ie ook altijd gelijk in gehad. Maar toch heb ik dan een bepaalde onrust in me en dat gaat natuurlijk niet helemaal samen met vakantie vieren.......

Afwezig tot nader order.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:18

Maanlicht, jij hebt echt een kopie van onze Fritske, ze lopen ook precies hetzelfde :))

Echt mooi om te zien dat ie zoveel plezier heeft. Ben je nooit bang om hem kwijt te raken? Of werkt dat een beetje hetzelfde als bij mij: soms wel zorgen, maar als je dan ziet hoe leuk ie het vindt, dan doen we het toch maar?

Afwezig tot nader order.

Oscar
Forumcoordinator

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:05

'k Heb ook zo'n tuigje (of zeg maar gerust: tuig :D ) geprobeerd maar dat eindigde telkens in een stervende zwaan-act :)) Doen we 'm geen plezier mee.

Wij hebben ons campertje al ongeveer even lang als dat onze Rooyke oud is. Van kleins af aan is ie helemaal weg van dat ding, vooral de kussens en bedden liggen toch een stuk beter dan alles in huis. Vindt ie. Doordat ie zo gewend is aan die camper, gaat ie daar ook altijd terug heen als er iets is. Dat zie je op het filmpje ook. Hij ziet dat toch als een soort van (t)huis :)

Afwezig tot nader order.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:19

Ik weet het niet, het ligt denk ik ook wel een beetje aan de kat zelf. Bij onze Frits heb ik het geprobeerd (zijn moeder is trouwens ook een Ragdoll) en die deed wel wat dramatisch, maar ik denk wel dat als ik perse gewild had dat het dan wel wat geworden was. Onze Rooyke ging van kleins af aan in de NEE-stand en is daar ook nooit meer uit gekomen, ondanks dat ik het best vaak geprobeerd heb, ook op jonge leeftijd.

Afwezig tot nader order.

Oscar
Forumcoordinator

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:36

Misschien voor de NL'ers wel handig om te weten dat ze in Vlaanderen met de poep van de kat de kont van de kat bedoelen. Niet dat je 'm eerst in die rugzak moet laten kakken :))

Afwezig tot nader order.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:59

Ik heb onze Rooyke toen ie nog klein was een keer in zijn reismandje op de bagagedrager van de fiets gezet en toen het reismandje met een spanbandje aan de fiets vast gemaakt zodat hij niet met mand en al zou kunnen vallen. 't Is een beetje een krakkemikkige oplossing als je het vergelijkt met de mooie oplossingen die hier voorbij komen maar het was maar om te proberen en het werkte in principe gewoon goed.

Afwezig tot nader order.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:54

Afbeelding

Hij zegt dat ie zo naar de TT in Assen gaat :j

Wij zeggen van niet :+

Afwezig tot nader order.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie