Voer om kat aan te laten komen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SimoneeM

Re: Voer om kat aan te laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:38

Vraagje uit interesse; waarom geen natvoer? Ik merk niks van stinken hoor :D.
Je moet dan wel kwalitatief natvoer nemen, en geen whiskas ofzo, maar ik vind het juist wel een fijne aanvulling. En erg goed vanwege het vochtgehalte.

Almo Nature bv, of wat goedkoper; Animonda Carny. Almo Nature is alleen niet per se een dikmaker want die bevat erg weinig vet.

Dat gezegd hebbende, lees de volgende link eens; https://www.diergeneeskundigcentrum.nl/ ... kat-te-dik

Aan de hand van zijn body condition score kun je het een en ander inschatten :). Maar ik zie ook niet direct iets om je druk over te maken hoor.

[o]
    "When I’m 80 years old and sitting in my rocking chair, I’ll be reading Harry Potter. And my family will say to me, “After all this time?” And I will say, “Always." ~ Alan Rickman
    "To blow it up? Boom?" "BOOM!"

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:59

Jester_ schreef:
Nou hij heeft veeel haar dus het beeld vertekent iets. Hijs ook niet broodmager maar wat extra's kan die wel gebruiken vind ik.

Oh ja als ik die zakjes uit de supermarkt geef stinkt zijn ontlasting enorm. En water maak ik me niet druk om, hij is iets te gek op water :')

Ja precies, supermarkt zakjes zijn wat dat betreft niks haha.
Maar is aan jou verder natuurlijk; maar mocht je hem eens willen verwennen zonder dat je zelf in de stank zit; almo nature oid :)

[o]
    "When I’m 80 years old and sitting in my rocking chair, I’ll be reading Harry Potter. And my family will say to me, “After all this time?” And I will say, “Always." ~ Alan Rickman

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:57

blokje schreef:
Wat een geweldige kat!!
Ook lekker op stap al is dat niet altijd handig haha.

Wij hebben een katertje van 1 jaar die ook niet op gewicht blijft.
Hij krijgt elke avond versvlees van lotgering.overdag staan er gewoon brokjes. Dat zijn de Lidl brokken omdat hij anderen eerder weigerde te eten. Heb nog niet weer anderen geprobeerd.

Welk merk brokken is betaalbaar (en nee geen Lidl prijs maar ook geen 30 euro voor 2 kilo ofzo).
En is goed om een kat op gewicht te krijgen.
Volgende week hebben we controle bij de dierenarts dus hij wordt nog even na gekeken. Maar onze dieren arts adviseert vaak alleen maar pro plan en daar ben ik weer niet zo fan van.

Misschien ander merk kvv ook proberen? Ik hoor zelf van lotgering wisselende verhalen. Misschien zet een ander merk meer aan?

Qua brokken; ik ben hier fan van Cat Lovers Gold, of Power of Nature :)

[o]

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:43

blokje schreef:
Lotgering is (zoals ik begrepen heb) vrij vet.

We moeten ons sowieso meer verdiepen in versvlees de hond heeft ook meer variatie nodig qua versvlees merken hij krijgt al wel meer dan 5 diersoorten in de week.

Vrij vet wel ja, maar dat zegt niet altijd alles. Niet alleen vet zet aan, ook eiwitten zijn juist belangrijk voor de spieropbouw bv. Ik zou het even moeten terugzoeken, wat al het commentaar toen was op lotgering. Maar het kan op zich geen kwaad ook een ander merk te proberen; ik ben sws voor afwisseling van merken :)

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie