Adventure cats on bokt?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:48

Wat een leuk topic! Ik woon op de vierde verdieping van een appartementencomplex met een gesloten trappenhuis, waardoor mijn kat echt absoluut niet naar buiten kan. Hij mag op het balkon, maar alleen als we er zelf ook zitten omdat ik erg bang ben dat hij er vanaf valt oid.

Ik wil eigenlijk vooral kijken of hij mee kan aan een lijntje omdat hij simpelweg een hekel heeft aan zijn reismandje. Hij krijgt er veel stress van en omdat hij door darmproblemen nogal eens naar de dierenarts moet wil ik kijken of ik hem gewoon aan een lijntje mee kan nemen en zo in de auto kan zetten ipv constant die sleur. Verder zou ik het super leuk vinden om wandelingetjes met hem te kunnen maken, maar ik wil hem ook niet al te veel blootstellen aan 'buiten' als hij er niet zelfstandig mag rondlopen.

Don't look back in anger.

Emmaa_

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:38

Wat een mooi tuigje heeft Hugo! Lijkt me ook heel comfortabel zitten.

Ik ga denk ik volgende week als het zo warm is eens proberen of mijn frummel het leuk vindt om buiten te spelen. Hij laat zich gelukkig super makkelijk optillen dus als het niets is neem ik hem zo weer mee naar binnen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:03

zodiacje schreef:
Vind het helemaal geweldig dit!! <3

Wat ik me alleen afvraag; Ik woon in een appartement dus mijn katten kunnen niet naar buiten. Stel dat ik ze mee naar buiten zou gaan nemen zouden ze dan niet alleen maar meer interesse in de buitenwereld krijgen?
Dus onrustig als ze niet kunnen en misschien zelfs gaan proberen te ontsnappen?
Vorig jaar is eentje uit het raam gesprongen (Mn vriend zat ervoor als bewaking maar zo vanuit galop in 1 sprong naar buiten), ik wil dat niet nog een keer mee maken..

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor/benieuwd naar. Wij wonen vier hoog op een appartement en onze kat is dus echt een binnenkat. Hij mag op het balkon achter maar daar blijft het ook wel bij. Hij lijkt dat op zich helemaal prima te vinden, al krijgt hij wel steeds meer interesse in de voordeur. Ik ben ergens heel bang dat als ik hem wel aan een lijntje mee op avontuur neem hij straks echt bij elke kans die hij krijgt naar buiten schiet omdat hij weet wat daar is zeg maar..

Emmaa_

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:06

Zo stoer!

Ik wil mijn kat nog steeds heel graag leren meelopen/zich gedragen aan een tuigje zodat ik hem ook makkelijker mee kan nemen naar de dierenarts. Hij vindt het daar helemaal prima maar hij heeft gewoon een ontzettende hekel aan zijn reismand, heel zielig ook eigenlijk. Maar wil ook weer niet dat hij zijn tuigje gaat associeren met dierenarts en autoritjes.. Dus moet even de tijd vinden om echt met hem te gaan wandelen etc.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie