Tijd om te gaan voor hond?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Noblesse_

Tijd om te gaan voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 12:23

Hoi,
Weer zo’n topic. Bij andere mensen roep ik zo makkelijk ‘inslapen is het beste voor het dier’, maar nu het om m’n eigen hond gaat, weet ik het niet meer.

Mijn labrador teefje is 10 jaar oud, en kwakkelt al haar hele leven met haar gezondheid. Door een slechte fokker, ja. Ik was 12 toen ik haar kreeg en m’n ouders kenden niet veel van fokkers.

Ondertussen heeft ze zwaar artrose, spondylose, zijn een aantal melkklieren verwijdert wegens tumoren.
Hier heeft ze lang medicatie (pijnstilling, ontstekingsremmers) gekregen, echter helpt dit niet meer.

Vorige week ging ze plots overgeven en kon ze moeilijk stoelgang maken en deze was zwart. Dierenarts heeft bloed getest en foto’s gemaakt van de darmen, maag etc. Alles was perfect -O- . Ze kreeg zwaardere pijnstillers, pilletjes tegen misselijkheid en een soort laxeermiddel voor op haar eten.
Dit alles heeft niet veel geholpen.

Gisteren en vandaag heeft ze niet gegeten (zelfs geen vlees -O- ) en loopt ze héél erg slecht door de pijn van de artrose en spondylose. Stoelgang is zwart.

Straks weer naar de dierenarts om verder te kijken. Nu weet ik echt niet wat te doen. DA geeft aan dat een operatie kan helpen om haar pijn te verminderen, en nog zwaardere pijnstilling te geven in combi met maagbeschermers.

Ik vraag me af: in hoeverre is dit nog een fijn leven voor haar? ;(
Toen ik haar gisteren zag strompelen dacht ik ‘het is genoeg geweest’. Maar ze is altijd zo vreselijk vrolijk, ookal heeft ze zoveel pijn.

Iemand die me kan helpen deze keuze te maken?

Afbeelding

Iseng van de Reimeurter
Noblesse ~ 16.10.'13 Y;(

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 12:32

Ik heb m’n pony inderdaad ook laten inslapen toen ze last kreeg van haar cushing, ik zag dat ze echt pijn had.
Bij Flappie zie ik haar pijn ook, echter vind ik het ZO moeilijk omdat ze altijd zo vrolijk is. Hoewel ik vanbinnen ook wel weet dat het genoeg is geweest :n

Iseng van de Reimeurter
Noblesse ~ 16.10.'13 Y;(

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 12:48

Op de foto was ze geschrokken van de sneeuw aan haar kont :+
Ze heeft wat hangende huid waardoor ze altijd triest kijkt :j Afbeelding

Ik denk inderdaad dat ik gewoon bevestiging en steun zoek dat ik de juiste keuze gemaakt heb ;(

Iseng van de Reimeurter
Noblesse ~ 16.10.'13 Y;(

Noblesse_

Re: Tijd om te gaan voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 21:41

Het is voorbij. Y;(

Overigens heb ik een heel goede dierenarts. Hij heeft me alle mogelijkheden uitgelegd, en gaf zelf ook aan dat we het hoogstens nog een jaar konden rekken, met uiteindelijk nog meer pijn.

Iseng van de Reimeurter
Noblesse ~ 16.10.'13 Y;(

Noblesse_

Re: Tijd om te gaan voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 12:06

Bedankt voor de lieve reacties <3 .

Gisteren ben ik, samen met m’n border collie, afscheid gaan nemen in het crematorium. Border begreep het héél goed toen ze haar vriendinnetje zo zag liggen Y;( .
Maar ze is terug thuis nu. Afbeelding
Afbeelding

Iseng van de Reimeurter
Noblesse ~ 16.10.'13 Y;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie