Weer zo’n topic. Bij andere mensen roep ik zo makkelijk ‘inslapen is het beste voor het dier’, maar nu het om m’n eigen hond gaat, weet ik het niet meer.
Mijn labrador teefje is 10 jaar oud, en kwakkelt al haar hele leven met haar gezondheid. Door een slechte fokker, ja. Ik was 12 toen ik haar kreeg en m’n ouders kenden niet veel van fokkers.
Ondertussen heeft ze zwaar artrose, spondylose, zijn een aantal melkklieren verwijdert wegens tumoren.
Hier heeft ze lang medicatie (pijnstilling, ontstekingsremmers) gekregen, echter helpt dit niet meer.
Vorige week ging ze plots overgeven en kon ze moeilijk stoelgang maken en deze was zwart. Dierenarts heeft bloed getest en foto’s gemaakt van de darmen, maag etc. Alles was perfect

Dit alles heeft niet veel geholpen.
Gisteren en vandaag heeft ze niet gegeten (zelfs geen vlees

Straks weer naar de dierenarts om verder te kijken. Nu weet ik echt niet wat te doen. DA geeft aan dat een operatie kan helpen om haar pijn te verminderen, en nog zwaardere pijnstilling te geven in combi met maagbeschermers.
Ik vraag me af: in hoeverre is dit nog een fijn leven voor haar?

Toen ik haar gisteren zag strompelen dacht ik ‘het is genoeg geweest’. Maar ze is altijd zo vreselijk vrolijk, ookal heeft ze zoveel pijn.
Iemand die me kan helpen deze keuze te maken?