Puppy's samen laten spelen op de puppycursus?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blazy

Re: Puppy's samen laten spelen op de puppycursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:42

Niet en terecht

De kans dat ze omver worden gelopen is vrij groot.
Aangezien bij bv het ontstaan HD/ED voeding maar ook omgevingsfactoren (naast erfelijkheid) een rol speelt zou ik dit liever ook niet zien.
Eens een keer met dezelfde leeftijd spelen is hartstikke leuk voor ze maar het meeste leren ze van oudere honden. Laat je ze al met een leeftijdsgenoot spelen zie ik dat het liefst 1 op 1 gebeurd, gaat het ook bet wat rustiger
Daarnaast snapt een hond de beloning voor de training niet. Gewoon koekje/braaf na iedere oefening wel

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:13

TS let je er op dat het wb spelen het gaat om met verschillende honden?
Ik lees er nu nl 2 waarvan de ene bij jullie thuis woont wat toch anders al is

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:48

CathyTBP schreef:
ElviraKelan schreef:
TS let je er op dat het wb spelen het gaat om met verschillende honden?
Ik lees er nu nl 2 waarvan de ene bij jullie thuis woont wat toch anders al is

Ja, we hebben inderdaad nog 1 volwassen hond thuis zitten waar ze mee speelt. Maar ze gaat natuurlijk ook vaak genoeg mee naar vrienden en familie met honden en naar hondenuitlaatveldjes, enzovoort.

Top ;)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:34

Sunnda schreef:
Huh? Maar voor de mensen die echt tegen zijn en zeggen dat een pup meer leert van oudere honden..dat wil toch niet zeggen dat ze niet lekker met leeftijdsgenoten willen spelen?
Ik heb geen ervaring met puppyschool om eerlijk te zijn..maar hier gingen nestgenootjes vaak elkaar opzoeken en dan lekker spelen. Natuurlijk spelen ze ook vaak met oudere honden voor het leermoment, maar niet alleen maar..

Ik ben tegen omdat het te vaak te ruw gaat in het spel. Dat heeft mentaal zijn impact maar kan ook lichamelijk zijn impact hebben.
Ik houd er ook niet van als pups omver worden gelopen door bijna volwassen honden om dezelfde reden.
Spel kan echt leuk en leerzaam zijn. Ook met leeftijdsgenootjes is dat belangrijk maar zie ik vaak liever 1 op 1. Dan met de hele puppykkas lekker in 1 keer los

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie