Puppy's samen laten spelen op de puppycursus?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:17

Wij wisselen het af, soms spelen ze niet, soms aan het begin, soms aan het einde, soms in de les zelf (met kijken naar hoe de honden op elkaar reageren en ingrijpen als er iets niet goed gaat bijvoorbeeld). Soms blijven er ook mensen na de les "hangen" want het veld is dan vrij om dan nog even te spelen (de instructrice blijft ook altijd). Als het in de les zelf is is het vaak ook als herkenning, wanneer kan je je hond effectief roepen. Als hij midden in een achtervolging zit, zal hij misschien/waarschijnlijk niet in 1 keer luisteren en moet je 5x roepen --> wil je niet. Als er een bepaald moment zit waarop je denkt dat je je hond kan roepen, mag je proberen met 1x roepen of ze willen komen.

Bij ons is wel de hele groep los, maar het zijn eigenlijk allemaal even grote lomperds :+ Dus niet per se geselecteerd op groot/klein, de kleinste is een maltezer (volgens mij) en de kleinste daarna een labrador en vanaf daar gaat het alleen maar groter. Dus bij ons is splitsen op basis van grootte niet aan de orde maar de honden zoeken heel erg hun eigen speelmaatjes op waarmee het goed gaat en zo niet --> leermoment, onder het mom van "in het bos vind je ook niet altijd een hond waarmee jouw hond perfect kan spelen".

Ik zou dus zelf het niet per se slecht vinden als ze niet mogen spelen, maar ik vind het persoonlijk fijn om wel begeleiding te krijgen in wanneer je je hond het beste kan roepen in spel (natuurlijk moeten ze "officieel" meteen komen maar eerlijk, als ik een spelletje doe en mama roept mij moet ze ook heel even wachten :') )

Edit: Tijdens de les zelf is het goed te zien of ze van te voren gespeeld hebben of niet. De mijne maakt er nog wel eens een spelletje van bij het hier komen (ook over kleine stukjes, dan heeft ze gewoon energie en gaat rondjes rennen :') ), als ze aan het begin gespeeld heeft doet ze dit niet en is ze veel meer gefocust op mij. Ze spelen ook niet per se tot ze moe zijn, gewoon aan het begin dan een paar minuutjes.

♡♡♡♡♡

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie