Adventure cats on bokt?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

AbleToDream

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 14:52

Is er hier iemand die al ervaring heeft met het Supakit tuigje? Volgens hen is het getest door de meeste kat houdini's dus ik zou wel willen overwegen om zo eentje aan te kopen, zeker nu Gimli uit zijn Puppia tuigje is gegroeid (mocht iemand interesse hebben om het over te nemen?)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 15:40

@Jis_ Die van mij mag meekomen op zaterdag naar de fotofair :D

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 11:16

Horsesandme, Super leuk!!! ik zou je aanraden van zo vroeg mogelijk te beginnen met spelenderwijs je kitten aan het tuigje te doen wennen, hoe vroeger je ze overal mee naartoe neemt hoe minder ze het eng vinden later ;)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 15:43

Ah wat gezellig! Loopt hij nooit rond ik de auto? Ik heb te veel schrik dat mijne onder mijn pedalen zou kruipen bij het rijden daarom dat ie steeds in zijn rugzak zit onderweg.

Wij gaan vanavond eens proberen om zijn nieuwe tuigje van Supakit te testen op ons terras achteraan, tot nu toe zit het echt super, minder geklungel met riempjes en Gimli heeft er ook geen last van, die viel er gisteren mee in slaap op de doos :p

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 13:30

Ooh wat mooi is Djinn! Een bengaal, Elias93?

Wij zijn gisteren toch nog eens eropuit getrokken, met rugzak en nieuw tuigje en het si echt een super oplossing! Nu moet ik niets meer rond zijn nek doen of over zijn hoofd.
Wel helaas een loslopende hond tegengekomen in het bos waar ze aangeleind moeten zijn dus dat was wat minder, ik kan me er soms zo kwaad op maken! T was dan ook nog eens een die niet luisterde naar zijn baas, zeiden de mensen kei droog 'ja dat verwacht je nu wel niet he, dat iemand met zijn kat hier gaat wandelen'.... _-:(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 14:31

@Nathalie, een van Petsfit van op amazon duitsland besteld.
Ik vind hem echt fantastisch, hij is stevig genoeg en wat ik vooral zocht was een die bovenaan open kon en aan de voorkant. Plus nog eens gespen die ik zelf kan dichtdoen zodat de rugzak stevig blijft zitten op mijn rug. Binnenin zit ook een touwtje met gesp waar je je kat aan kan hangen zodat ze er niet uit kunnen springen.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 14:52

DideH schreef:
Echt supergaaf die boswandelingen zo! Hoop dat ik Milo ook zo ver krijg ooit!

Hij wordt hier wel steeds vrijer in zn tuigje. Hij onderneemt geen pogingen meer om eruit te komen, ligt een beetje op het balkon te chillen en spiekt over het randje wanneer er iets langs komt op straat :)

Van de zomer wordt het altijd erg warm in mijn appartement. Dan ga ik vaak overdag naar mijn ouders toe als ik vrij ben van werk. Hoop dat ik Milo dan ook die kant op mee kan nemen zonder teveel stress (is nu met het reismandje namelijk wel het geval).

[ [url=m/54tRGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TuYy6p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie ogen dat Milo heeft! Maar leuk om te horen dat hij beginnen wennen is aan het tuigje. :)

Horsesandme schreef:
[ [url=m/qGGq1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQTUvE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag was mijn stoere Kitten Rajah dan voor het eerst mee aan haar tuigje. Hier in de groepstuin van het appartementen complex. Eerst nog een klein beetje spannend. Maar daarna vond ze het super leuk!!

Oh wat leuk!! Maar wegen die vleugels niet wat op haar tuigje?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 13:38

JorisDy, ik zou zeggen begin met een H-tuigje, eentje rond dat rond hun nek en buik gaat. Die zijn redelijk goedkoop in aanschaf mochten ze het toch niet leuk vinden.

Verder zou ik meegeven, traag alles opbouwen en zien hoe je katten er op reageren ;) Veel succes alvast!

Wij zijn gisteren nog eens gaan wandelen in de kalmthoutse heide, het was lekker warm weer met een flinke bries als verfrissing, we zijn weer enkele paarden tegengekomen en honden wat altijd wat spannend blijft maar hij word er beter aan gewend.
En als ik niet wil dat hij op de grond zit bij grote honden die nogal dichtbij komen zet ik hem even bovenop de rugzak, vind ie prima.

Ook heb ik gemerkt dat hij het nu wel laat weten als hij in de rugzak terug wil na wat stappen,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 21:24

Morrie schreef:
Ik heb inmiddels zo’n rugzak, maar.... hoe krijg ik de kat erin? Vanaf de voorkant past ie niet door het gat en van bovenaf doet ie gewoon z’n poten wijd en ik kan het verder bekijken -O-

Ik heb mijne gewend gemaakt dat ik soms snoepjes verstop in de rugzak en in de dag door staat die ook gewoon open als slaapplek voor hem.
Voor ik dan vertrek gooi ik er enkele snoepjes in en dan gaat ie ze zoeken en doe ik de bovenkant dicht.
En anders steek ik hem er gewoon in, poep eerst en als hij echt niet wil, hoofd eerst en dan de poep erna via de bovenkant.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 22:04

Hahaha, ja sorry, belgje hierzo :=

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 14:43

Als ik het nu terug lees met jullie gedachte van wat een poep is lig ik ook wel even strijk :=

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 10:43

Wij zijn gisteren nog eens gaan wandelen in de wegel achter ons huisje, en aangezien we een nieuw tuigje gewonnen hebben bij de Supakit en catexlporer community moest dat natuurlijk ook eens getest worden, het blauw staat het echt wel lief vind ik, alhoewel het verstopt zit onder al zijn fluff :')

Voor wie het leuk vind, je kan je ook aanmelden bij de catexplorer community op facebook,
ze hebben daar een groep waar vaak tips en advies in word gepost ivm wandelen met je kat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 09:49

Hihi Bedankt Ellen <3
Ah komt wel goed zo, zijn het kitten tuigjes? Want die zijn normaal wel klein genoeg zodat ze er niet uit kunnen?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 12:14

kaatje89 schreef:
Vind het inderdaad een fijn tuigje. Heb hem via alieexpres voor 2,40 kunnen kopen *D

Vind trouwens het tuigje van jou kat Evelien ook erg mooi! Zit ook totaal niet in de weg of wel?

Ja het zit helemaal niet in de weg, ook zou het ontsnappingsproof moeten zijn volgens het bedrijfje, ik heb ze nu in 2 kleuren, blauw en zwart. Beter drukverdeling als ze eraan trekken en deze zit niet rond zijn nekje zoals bij die H harnasjes. Hij heeft er in het begin zo eentje gehad maar deze vind ik voor hem comfortabeler zitten en makkelijker aan te doen met maar 1 gesp in plaats van twee.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 13:25

Zo gezellig YewEmm!!! Is het handig met de trein reizen met een kat? Gimli gaat altijd met de auto mee maar naar de stad met de trein lijkt me ook wel eens leuk.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 09:29

Horsesandme schreef:
95Ellen schreef:
Is het niet een optie om zo’n mandje met rekje te nemen, en haar ook een tuigje aan te trekken en dat tuigje aan het rekje vast te maken?
Wij hadden voor onze hond ook een fietsmandje en we zetten hem dan gewoon met z’n tuigje aan de rand vast zodat ‘ie er niet uit kon springen :)

Ja ook nog aan zitten denken. Want tuigje heeft ze helemaal geen probleem mee. Maar als ze er dan uitspringt. Hangt ze aan het tuigje naast mijn fiets. Ook niet zo'n veilige situatie haha
En wil der niet te strak zetten. Ze moet natuurlijk wel kunnen rondkijken...

Ik steek gimli gewoon in zijn rugzak op mijn rug als ik nu ga fietsen, geen gedoe met putten in de weg ook dan aangezien ik me even kan rechtzetten als ik 1 in de baan zie en hij niet helemaal doorheen geschudderd word. En tussendoor kan hij buitenkijken door de venstertjes die in de rugzak zitten.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 11:21

Moh zo gezellig JewEmm!

En wat je zegt dat het niet door iedereen gewaardeerd word, ik vind het ook vaak bij cafe's. Momenteel nog nergens afgewezen ofzo maar mensen kijken wel raar naar je als je met ja kat op cafe zit. Ik heb nu weer eens een bericht gestuurd naar een zaak in Sint-Niklaas waar ik komend weekend eens wil langsgaan. Ze waren eerst wat terughouden over een kat mee te brengen maar uiteindelijk mag het als hij niet op de kussens gaat zitten.

Ik heb al gemerkt dat katten aan een leiband niet hetzelfde als honden worden aanzien, terwijl gimli met zijn 7 maaanden zindelijker en beter kan luisteren dan sommige honden in een cafe :')

Ik zou wel eens een adventure cat meeting willen organiseren deze zomer, geen idee of daar animo voor is? Ik ben wel van België dus k zou de eerste misschien in België eens willen proberen als er genoeg interesse voor is.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 08:50

DideH, ik vind Milo echt zo een knapperd! Die groene ogen doen het gewoon <3
Blij om te horen dat hij zich al zo op zijn gemak voelt nu buiten met het tuigje!

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 15:05

Oscar schreef:
[ [url=m/07MZKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zegt dat ie zo naar de TT in Assen gaat :j

Wij zeggen van niet :+

Hahaha, misschien kan je hem overtuigen met een bakje tonijn ;p

JorisDy schreef:
Hoe zetten jullie je kat vast in de auto?

Die van mij gaat in zijn rugzak, ik vind het iets te gevaarlijk om hem gewoon op de stoel te laten zitten/liggen. In het geval dat ik ooit bruusk zou moeten remmen vliegt ie niet tegen mijn raam.

Luca03 schreef:
Naar aanleiding van dit topic ben ik een tuigje gaan halen voor mijn zwarte panter! Het los lopen met tuigje in huis heb ik vandaag voor de 2e keer geoefend en vind ie nog erg raar maar hij gaat niet in paniek zoals m'n andere kat. Vanaf er druk op het tuigje kom laat ie zich wel vallen op de grond en beweegt niet meer :') maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Dus bij deze, Lowie, een huis tuin en keuken kat uit het asiel. Hij wordt in augustus 1!
[ [url=m/vIwTt5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien eens proberen wat met hem spelen met het tuigje aan en een leibandje eraan laten hangen zodat ie aan het gewicht gewend geraaakt?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 12:53

Wat doet ie het goed DideH!!!

Wij gaan dit weekend eens een terrasje doen hier, weet hier iemand nog winkels die katten toelaten?
De boerenbond/PetsPlace alvast wel, ook Maxi Zoo in België maar verder weet ik net directs iets dat we nog kunnen bezoeken.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 10:52

xoranlover schreef:
Oh wat leuk. Nishi mag ook geregeld mee in de wagen of aan de riem.
[ [url=m/RjNLDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jrOIjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fFRxeG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ze al gegroeid zeg!!! Amai ze is echt super mooie aan het worden! <3

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 14:55

Emmaa_ schreef:
zodiacje schreef:
Vind het helemaal geweldig dit!! <3

Wat ik me alleen afvraag; Ik woon in een appartement dus mijn katten kunnen niet naar buiten. Stel dat ik ze mee naar buiten zou gaan nemen zouden ze dan niet alleen maar meer interesse in de buitenwereld krijgen?
Dus onrustig als ze niet kunnen en misschien zelfs gaan proberen te ontsnappen?
Vorig jaar is eentje uit het raam gesprongen (Mn vriend zat ervoor als bewaking maar zo vanuit galop in 1 sprong naar buiten), ik wil dat niet nog een keer mee maken..

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor/benieuwd naar. Wij wonen vier hoog op een appartement en onze kat is dus echt een binnenkat. Hij mag op het balkon achter maar daar blijft het ook wel bij. Hij lijkt dat op zich helemaal prima te vinden, al krijgt hij wel steeds meer interesse in de voordeur. Ik ben ergens heel bang dat als ik hem wel aan een lijntje mee op avontuur neem hij straks echt bij elke kans die hij krijgt naar buiten schiet omdat hij weet wat daar is zeg maar..

Bij gimli valt dat goed mee, maar die heeft wel wat aanmoediging nodig om naar buiten te gaan soms, hij vind buiten gaan super maar er is dan ook een reden waarom ik nooit vanaf thuis aan de deur hem laat stappen, ik steek hem altijd in de rugzak en hij mag er pas uit als we op locatie zijn aangekomen mag hij eruit, ik denk dat dat het willen op onderzoek gaan als de deur opengaat wel tegenhoud.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 12:30

Angela_ schreef:
hoi allemaal, ik lees al een poosje mee met jullie avonturen en ik wil een catspia of een puppia tuigje voor mijn katten aanschaffen. Hebben jullie een specifiek catspia tuigje, of voldoet een puppia tuigje ook voor de kat?

Persoonlijk ben ik niet zo een fan van Puppia,
ik heb thuis zo een tuigje liggen en ik moet zeggen dat mijn kat er al vaak uit ontsnapt is,
ik weet nu niet welk soort model jij zou nemen maar die van ons was een die over het hoofd ging en dan vastklikte op zijn rug, maar door dat het deel waar ik zijn hoofd doorstak zo flexibel is en meerekt was ontsnappen achterwaarts natuurlijk heel gemakkelijk.. Eens het hoofdje eruit was was het maar eruit stappen.

ik zou je dan een H-harnas aanraden, die zijn stevig genoeg om in het begin met te oefenen en daar kunnen ze bijna niet uit ontsnappen. ik heb ook al veel goed gehoord over het come with me kitty harnas maar zelf geen ervaring mee. Het hangt ook vaak af van wat je kat prettig vind en hoe ze reageren buiten. Gimli durft wel eens achterui kruipen als hij iets engs ziet of schrikt en dan is een puppia niet handig.

Mijn favoriet blijft het supakit harnas maar die is wel aan de duurdere kant natuurlijk... ;(

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 09:29

xoranlover schreef:
Ik ben ook langzaam aan op zoek naar een stevig goed zittend tuigje voor Nishi. Vind het kitten tuigje wat ze nu heeft prima voor te oefenen nu. Maar wil een stevig goed zittend tuig dat niet draait en waar ze niet uit kan. Een abessijn is natuurlijk nog een slag leniger dan een hoop katten. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Misschien wel iets op maat laten maken.

Mocht je ooit eens in de buurt zijn mag je altijd wel het supakit tuigje eens passen dat ik voor gimli heb, dat is een maatje small en kan heel klein gezet worden, gimli weegt nu 3.4 kg en is ook niet zo groot met zijn 6 maanden.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 10:59

Wat een leuk snoetje heeft Nero!!! En fijn dat het al zo goed ging, hopelijk kan Lyra ook snel mee buiten op avontuur.

Iemand misschien zin om mee te doen met de 30jumpsjuly challenge? Er loopt eentje op instagram om in de maand July je kat te leren springen over je armen, benen, dubbele sprongen, ect..