Adventure cats on bokt?

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:25

Die van mij noem ik eerder een "travelling cat". Ze ging regelmatig met mij mee in de trein, van Gent naar Emmen. (Inmiddels niet meer, omdat ik die reis amper nog maak...).
Ze is zelfs een keer gefeatured op de instagram van NMBS (belgische NS).

Meet Lola!
Afbeelding

Ja, ze is knettergek! Ze is bij de vorige eigenaar op 3/4 jarige leeftijd aan komen lopen. toen ze 6/7 was is ze bij mij gekomen. Inmiddels is ze al een paar keer met me mee verhuisd en is ze nu zo'n 12 jaar. Ik laat haar liever niet te lang alleen, dus wanneer ik lang naar mijn moeder ging, of op vakantie, dan nam ik haar mee naar mijn moeder. In de trein! Omdat ik regelmatig moet overstappen heb ik haar altijd wel in een reismandje, maar zodra we lang op een station zijn, of in de trein zitten mag ze er aan de leiband uit.
Op mijn vorige woonadres liep ik ook regelmatig met haar aan de leiband van het station naar huis (een kilometer oid).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instagram.com/p/BcIR48_Be43 ... hare_sheet

https://www.instagram.com/p/BRxpppQhtZV ... hare_sheet

Ze is nieuwsgierig, slim en eigenwijs. Streken haalt ze vooral bij mijn moeder uit, bijvoorbeeld muisjes levend naar binnen brengen. Maar zo mag ze bijvoorbeeld niet op het aanrecht (ook niet bij mij). Technisch gezien ligt ze ook niet op het aanrecht ;)
[Edit: grappig detail, ze ligt hier in het mandje met alle dieren medicatie: ontwormtabletten, antivlo druppels en tabletten etc...]

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 19-03-19 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

JewEmm

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:18

Die van mij heeft het op d'r 7e pas geleerd. Het hangt denk ik heel erg af van het karakter van je kat.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:24

Misschien ligt het aan mij hoor. Maar die TrePonti, belemmert die niet heel veel rond de schouders? Dat is iets wat ik aan die standaard tuigjes wel ideaal vind, volledige vrijheid rond de schouders. Al vind ik die van Evelien_vp er ook wel echt ideaal uit zien!

Als mijn moeder mee is naar de dierenarts, dan gaat Lola aan het tuigje mee. In de auto wil ik haar niet "los". Zonder 2e persoon zit ze in een reismand. Als iemand anders rijdt kan ze wel in dr tuigje. In de wachtkamer til ik haar, en houd ik haar op schoot. Dan is er ook geen mogelijkheid dat er een hond zomaar bij haar kan. Ze is in principe ook niet bang van honden, dus ik hoef ook niet te vrezen dat ze weg zal rennen. (Ze loopt gewoon onder de hond van mijn moeder door).

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:14

Lola mocht vandaag weer eens mee in de trein. Ze mag zelf kiezen of ze in dr mandje ligt of eruit gaat.

Half uur wachten in Antwerpen Berchem.
Afbeelding
(Ze mauwt hier net...)
Afbeelding

Haar "normale" houdingen om in de trein te chillen.
Afbeelding
Afbeelding

En lekker naar buiten kijken.
Afbeelding

Nog een half uurtje en we zijn er. Ze ligt nu lekker op schoot.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:11

Nog eentje dan. Wachten op onze lift.
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:10

Evelien_vp schreef:
Zo gezellig YewEmm!!! Is het handig met de trein reizen met een kat? Gimli gaat altijd met de auto mee maar naar de stad met de trein lijkt me ook wel eens leuk.

Ik heb geen andere optie dan met haar te reizen in de trein. Om een kat gratis mee te nemen is het verplicht je kat in een mandje te houden. Ook tijdens het overstappen is het handiger om Lola in een mandje mee te nemen, want met een grote andere tas en lange afstanden afleggen op het station is het niet handig om haar op 1 arm op te tillen. Maar omdat het voor ons 5.5 uur reizen is, heb ik er voor gekozen haar aan een tuigje te houden, zodat de klep open kan en ze haar pootjes kan strekken. De eerste reis koos ze er gelijk al voor om dan maar ook op schoot of op de stoel naast me languit te liggen. Ook als er vertraging is en ik dus langer op een station moet wachten (of ik heb zoals donderdag per ongeluk een trein eerder en moet daardoor langer op een station wachten) is het fijn dat ze even d'r pootjes kan strekken.

Niet elke conducteur kan het alleen waarderen... Ook al leg ik een beschermende hoes op de stoel naast me. Er is er iig 1 die nogal pissig wordt. Gelukkig vinden de meesten het fantastisch! Zo heeft ze ook al een keer op de insta van NMBS gestaan https://www.instagram.com/p/BXilif2gLtZ ... _copy_link

JewEmm

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:50

Ik verhuis deze week terug naar NL, dus ik ga er niet aan mee kunnen doen. Lola is inmiddels al verhuisd.

Passagiers in de trein kunnen ook verschrikkelijk zijn. Eigenlijk zijn er 3 verschillende.
1. De mensen die allergisch zijn en dat duidelijk maken (lees: De trein in lopen. Zien dat er een kat zit. Hun neus optrekken en nét te luid zeggen dat hij/zij allergisch is en hier een kat zit)
2. De mensen die het fantastisch vinden. Het liefst gaan ze de kat aaien, en vinden het gewoon super gezellig. Soms iets té, waardoor Lola helemaal achterin haar mandje gaat liggen.
3. De mensen die het óf niet zien óf het niet kan schelen. Even glimlachen en doorlopen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:48

Mijn kat (en ik) wonen weer bij mijn moeder op de boerderij. Dus mag Lola weer vrij buiten. Toen ik van de zomer een lange reis aan het maken was, is ze wel aangereden. Hoop gedoe, maar ze was enkel stijf en had een wondje tot op t bot bij dr achterpoot. Een leven gebruikt dus... DA heeft haar helemaal goed verklaard. Sindsdien steekt ze de straat niet meer over.

En nu is een van mn moeders katten patiënt. Oogbolontsteking. Hij komt graag buiten, maar met 12x per dag oogdruppels kan dat even niet. Hij wil zo graag naar buiten dat ik hem vandaag Lolas tuigje aangedaan heb. Het lopen varieerde tussen gewoon lopen een grote sprint met sprongen tot stil zitten. Het was niet zijn idee van buiten lopen, maar hij heeft iig even gras kunnen eten en door mn paard besnuffeld kunnen worden. Voor een kat die nog nooit een tuigje aan gehad heeft heeft deed hij het fantastisch!

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:30

Oogdruppels zijn tijdelijk. Maar we moeten er nog even mee door. Vanochtend in het tuigje naar de DA geweest. Daarbinnen loopt en springt ie alsof hij geen tuigje om heeft!

Afbeelding
Gefascineerd door de ruitenwissers.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie