Adventure cats on bokt?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:07

Ooh wat leuk! En wat is Gimli mooi <3 wij krijgen over een paar maanden 2 maine coon kittens, waarmee we ook willen kijken of ze het leuk vinden om aan een tuigje mee naar buiten te gaan.

Welk tuigje heb jij en bevalt die goed? Geen ontsnappingsgevaar? :p

En ben je niet bang dat ‘ie het buiten zo leuk vindt dat ‘ie binnen geen rust meer kan vinden en alleen nog maar naar buiten wil? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk :p

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:37

Evelien_vp schreef:
Dat klinkt interessant, heb je er een foto van? Ik kan me niet echt voorstellen hoe een snoersluiting eruit ziet eigenlijk. Ik heb er overlaatst een gekocht van puppia voor gimli omdat ik die met bandjes wat te scherp vind voor hem, maar die van puppia moet ik dus wel over zijn hoofje schuiven dus daar zou hij misschien iets makkelijker uit kunnen...?

Ik lees over puppia inderdaad ook goede dingen maar wat me daarbij wel weer lastig lijkt is dat het nekdeel niet verstelbaar is, dus dan heb je denk ik na vrij korte tijd alweer een nieuwe nodig ivm grotere maat? Als je ze als kitten al wilt laten wennen in ieder geval?
Wij hebben voor de hond ook een tre ponti tuig, hij is er nooit uit ontsnapt maar hij heeft het ook nooit echt geprobeerd :p

95Ellen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:13

Sinds een weekje wonen deze twee bij ons <3
We hadden een tuigje bij de action gehaald om te kijken hoe ze er überhaupt op reageren, en ze lijken er vooralsnog weinig moeite mee te hebben! Het tuigje zelf is wel veel te groot en wat onhandig, dus nu nog even betere tuigjes scoren. En dan hopelijk kunnen wij binnenkort ook op avontuur :)

Afbeelding

Afbeelding

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:20

Ik vind Gimli echt zo leuk <3
Die van ons zijn nu een keer in hun tuigjes op het balkon geweest, dat vonden ze al heeel spannend :') de tuigjes zijn eigenlijk nog net even te ruim bij hun nekjes, af en toe wurmen ze hun onderkaak ertussendoor en dan is het paniek. Denk dat het nog eventjes duurt voor wij aan echte wandelingen toe zijn :’)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:46

Haha ik hoop het :p
Nee het is niet specifiek een kittentuigje, we hebben nu deze:
https://petsplace.nl/adori-kattentuigje ... 0-pps.html
We hadden ze opgemeten (voor zover dat ging xD) en het kittentuig was al op het randje te klein. Maar deze is dus op het randje te groot :p en we vinden hem eigenlijk ook wel een beetje flimsy. Maar aangezien ze nu nog zo hard groeien dachten we van we starten hier even mee :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:14

Is het niet een optie om zo’n mandje met rekje te nemen, en haar ook een tuigje aan te trekken en dat tuigje aan het rekje vast te maken?
Wij hadden voor onze hond ook een fietsmandje en we zetten hem dan gewoon met z’n tuigje aan de rand vast zodat ‘ie er niet uit kon springen :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:36

Nero mocht vandaag voor het eerst aan zijn tuigje naar buiten *\o/* hij vond het heeeel interessant.
Voor Lyra is het tuigje nog net even te groot dus die moet nog even geduld hebben :p

Afbeelding

Afbeelding

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:22

Hoe is het met de adventurecats?

Heb je met Gimli die spring challenge nog gedaan Evelien?

Die twee hier zijn nog wel een beetje schijters :=
Afbeelding

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:50

Evelien_vp schreef:
@95Ellen, hij wil nog steeds niet door mijn armen springen (omdat ik de snoepjes in 1 van mijn handen houd en dan stopt ie omdat hij ruikt dat ze in mijn hand zitten :')

We hebben ondertussen ook opvang gevonden bij vrienden die met 8 katten zitten en hem graag willen opvangen, vorig weekend is hij eens gaan kennismaken en dat liep vlotjes, ze lieten hem met rust die eerste paar uren en dan kwamen ze rustig een voor eens eens snuffelen. Nog wel wat geblaas maar ik kan met een gerust hart vertrekken want die mensen zijn heel de dag thuis, dus hij moet niet alleen zitten dan :o wat een opluchting.

@Xoranlover, hoe doen jullie dat met de tuin?
Ik ben eens aan het kijken om in onze toekomstige nieuwe thuis de tuin ook af te zetten, er staat nu al een draad rond en houten panelen maar die bovenkant dan nog? Zonder dat het op een gevangenis gaat lijken liefst :p

Hahaha ja dat maakt het springen wel lastig :p

Fijn dat je goede opvang hebt gevonden!

Wij willen binnenkort ook het balkon afzetten voor ze, maar vind dat ook best lastig. Het wordt inderdaad snel echt zo’n gevangenis/kooi, en ik weet ook niet of boren in de (buiten)muren mag in ons huurflatje... jammer dat die bedrijven die een custom kattenren kunnen maken voor op het balkon toch vrij prijzig zijn :p

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie