Adventure cats on bokt?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:24

Ooh wat een leuk topic!

Wij hebben ook een "adventure cat". Hij is nu 4, heet Joep en sinds hij een maand of 6 oud is gaat hij al met ons mee op al onze uitjes en vakanties met de camper. Voor hem is dit echt zijn tweede huis. We laten hem op de plekken waar we het veilig vinden gewoon los lopen en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed. De eerste keer dat hij los ging was meer een ongelukje, meneer had zich uit z'n tuigje weten te worstelen om zelf op pad te gaan. Op dit moment heb ik even geen foto's bij de hand, maar op instagram plaats ik er regelmatig foto's van. Ik zal later wel even wat foto's in het topic plaatsen.

Joep heeft deze landen bezocht:
Engeland, Schotland, Isle of Skye, Italië, Oostenrijk, Duitsland, België, Frankrijk (o.a. de Alpen en Disney), Kroatië, Bosnië, Slovenië, Zweden & Denemarken.

Op dit moment loopt hij te spanjolen op een camping 10 minuten van huis. Daar staan we een weekje met de camper, overdag gaan we werken en 's avonds hebben we vakantie.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:52

Dat hoefde vorig jaar nog niet. We zoeken van te voren altijd wel even uit wat de regels voor huisdieren zijn omdat we niet willen dat hij in beslag genomen wordt aan de grens. Voor Engeland en Schotland hoefde je alleen het dierenpaspoort mee te hebben en te zorgen dat hij minstens 6 maanden voor de reis ingeënt was tegen hondsdolheid. Zodra je je aanmeld bij de boot moet je dan het paspoort laten zien en zijn chip scannen. Daarna krijg je een grote sticker en een tekening dat je een huisdier in je vervoermiddel hebt en mag je gewoon aan boord.

Afbeelding
De sticker op de ruit

Afbeelding
In de Highlands bij Applecross. Zoekplaatje

Afbeelding
In Kroatië aan de kust

Afbeelding
En afgelopen kerst in Oostenrijk.

Als we buiten zitten blijft hij vaak in de buurt, zoals je kan zien op de laatste foto.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:45

Evelien_vp schreef:
Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.

Ik kan me je schuldgevoel wel voorstellen. Is logeren bij vrienden/familie geen optie? Dan krijgt hij ook veel aandacht en weet je zeker dat er goed voor hem gezorgd wordt.

DideH schreef:
Supergaaf Evac! Hoe gaat dat op zo'n boot dan? Moet hij in de auto blijven en een eigen ticket hebben?

Ja, inderdaad. toen we de tickets boekten voor Schotland moest je ook een ticket kopen voor je huisdier. Dat is voor een retourtje maar €30,- dus dat valt reuze mee. Zodra je de auto/camper op de boot hebt gezet moet je dier inderdaad binnen blijven. Zelf ga je gewoon, net als de andere passagiers, naar boven. Je mag wel tijdens het varen naar beneden om te checken hoe het met je dier gaat, dan gaat er een steward met je mee. Aangezien deze tocht maar een uurtje was hebben we dat niet gedaan. Van Denemarken naar Zweden was het 3 uur varen en ben ik tussendoor 2 keer naar beneden gegaan. De eerste keer om even te zien hoe het ging, want het was zijn eerste boottocht, en de tweede keer om hem te voeren.

EvaC

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:44

Onze Joep liep 3 dagen geleden in Duitsland, we zijn nu in Oostenrijk en morgen gaan we naar Italië.
Afbeelding

En onderweg toen we even gestopt waren voor de lunch.

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie