Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Emmaa_

Re: Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:10

Wij hebben op dit moment wel een verzekering voor onze (binnen)kat. We betalen er echt enorm veel voor op maandelijkse basis en we willen er ook wel vanaf, maar pas als we een stabieler potje hebben en op vakantie zijn geweest. Dan kunnen we zorgen dat er altijd een flink bedrag opzij staat voor als er iets met hem is.

En wat betreft het feit dat het een binnenkat is... Vriendin van mij dr kat is van het balkon van 6 hoog gevallen, en die van ons is wel eens ontsnapt, ondanks dat we in een flat op 4 hoog wonen. Ik neem echt liever het zekere voor het onzekere.

Don't look back in anger.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:31

De meeste verzekeringen hebben een wachttijd van een maand, tenminste toen ik ernaar zocht. Wat wel bij bijna elke verzekering zo is is dat ze geen behandelingen uitkeren van ziektes die tijdens of voor die proeftijd zijn ontstaan. Dus als je een kat wil verzekeren die al bestaande ziektes heeft worden die standaard uitgesloten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:42

Niet per se een maximum bedrag, de meeste verzekeringen keren wel maar een bepaald percentage van de behandelkosten uit en sluiten bepaalde ziektes die veel voorkomen bij specifieke rassen ook vaak uit. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de verzekering van Reaal met een dekking van 90%, die dekt in onze ogen het meeste.

Oh, en voor mensen die er over nadenken: hou er rekening mee dat je het geld altijd eerst zelf op zal moeten hoesten en je het dan pas terug krijgt van de verzekering. Factuurtje doorsturen werkt helaas niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie