Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:29

Magrathea schreef:
Ik denk alleen dat net als bij de meeste mensen het geld me niet op de rug groeit dus ik vraag me af wat het meest kosteneffectief is (sparen of verzekeren). Da's toch niet zo raar?

Maar hier is natuurlijk geen antwoord op te geven aangezien je nooit weet wanneer het noodlot toeslaat (na een week, een jaar, 12 jaar, nooit). In principe is zelf sparen natuurlijk het meest kosteneffectief omdat je over de verzekeringspremie ook BTW en kosten betaald. Maar dat gaat alleen maar op als je zeker weet dat je voldoende tijd hebt om een buffer op te bouwen. Als je kat volgende maand wat krijgt, dan kan de verzekering uit. Als je 15 jaar premie betaald en (gelukkig) nooit hoeft te claimen is het weggegooid geld.
Dus kom je uiteindelijk toch uit op het al eerder aangehaalde dat je datgene moet verzekeren waarvan je zelf het risico niet kan (of wil) dragen.

Dat gezegd hebbende: ik heb mijn katten niet verzekerd. En dat zijn zeker geen binnenkatten en ik heb ook een raskat lopen. En heb ook wel kosten gehad hoor. Maar vind een verzekering voor de kat echt weggooid geld en heb royaal voldoende buffer voor onverwachte kosten.

De lieve <:) laat je weer genieten; Iedereen houdt wel van zoet; Dus geven de :D{ :D{; [&] [&] en strooigoed!

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie