Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:15

Ik vind een huisdierverzekering sowieso niet nuttig. Maar vergis je niet in wat een binnenkat kan "overkomen". Onze poes is een jaar geleden van het aanrecht of de tafel af gevallen en heeft haar achterpoot gebroken. |o :x Komt nog bij dat het mis gegaan is met de eerste operatie en het zetten, waardoor het nu scheef vast gegroeid is en ze een verhoogde kans heeft op artrosevorming. Maar dat is sowieso iets wat niet te verzekeren is. :)

Dezelfde poes heeft ook nog precies 4 tanden in haar bek, de rest is allemaal (deels operatief) weggehaald. Ze is nu 5 jaar en heeft ook altijd goed voer gekregen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Re: Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:51

Die potjes heb ik ook en ik heb ook altijd heel hard geroepen dat het 'maar straatkatten zijn', dat ik 'ben opgegroeid op de boerderij' en niet beter weet dan dat als een operatie meer kost dan de waarde van het dier, het einde oefening is... Maar in de praktijk werkt dat niet. In de praktijk heb ik voor onze 5-jarige poes in nog geen jaar tijd ruim € 1.500 voor haar gebit en voor de gebroken poot uit gegeven. Zonder na te denken. Idem voor onze oude kater, daar heb is nog geen half jaar voor zijn overlijden voor een paar honderd euro aan z'n gebit verspijkerd. In de praktijk ben je toch wat minder rationeel dan je vooraf bedacht hebt... ;)

Maar nog steeds: de kosten voor de verzekering had ik er niet uit gehad. Ook niet voor mijn paard, die een keer voor bijna € 3.000 geholpen is nadat ze in de prikkeldraad hing. Ik speelde toen overigens wel ongeveer quitte. Maar ik heb nu in elk geval de volledige zeggenschap over mijn dieren, over wát er met ze gebeurd en wáár het gebeurd. Dat vind ik veel belangrijker dan het geld.

Spoiler:

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:07

Een chemokuur vind ik dan weer wat ver gaan hoor, dat ga ik een kat (of willekeurig welk ander dier) echt never nooit niet aan doen.

Sparen is altijd beter. Want een verzekeraar kan en mag zeggen dat ze stoppen met een vergoeding omdat de situatie bijvoorbeeld uitzichtloos is. En een verzekeraar zit daar niet omdat ze jou aardig vinden of dol zijn op dieren, een verzekeraar is gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Een verzekering mag ook de verzekering beëindigen of tegen gewijzigde voorwaarden voortzetten.

Zoals ik al aangaf, mijn paard heeft eens in de draad gehangen waardoor ik uiteindelijk een dierenartsrekening had van € 3.000. Toen speelde ik uiteindelijk ongeveer quitte als ik al die jaren premie betaald zou hebben. Inmiddels zijn we wat jaren verder en is ze volledig afgekeurd vanwege haar benen. Benen en kreupel worden op veel paardenpolissen ook uitgesloten. Maar ik zat dus niet met een verzekering die me voor de keuze stelde 'inslapen of terugkopen'. Natuurlijk ben ik niet blij met een rekening van € 3.000, maar of ik nou gedurende 6 jaar iedere maand premie betaal voor in totaal € 3.000, of 1x € 3.000 aan rekeningen en de volledige zeggenschap over de behandelingen... Ik weet het wel. :)

Spoiler:

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:29

Magrathea schreef:
Nou ja de kans op ongelukken is toch wel een stuk kleiner zonder fietsers / verkeer / idioten die rare dingen aan je kat voeren etc. :=
En dat ze binnenhuis ergens af vallen zie ik niet snel gebeuren, zijn ze te lui voor :z

In het algemeen, of die van jou? Want mijn ruim € 1.000 voor een gebroken poot was omdat ze van de tafel of het aanrecht af gevallen is. En die € 600-€ 700 voor haar tanden was ook 'met goed voer' en 'pas 5 jaar oud'...

Dat gezegd hebbende, we hebben sinds vorige week twee extra katten helaas. Ik ga binnenkort dus wel weer eens de verzekeringen bekijken, maar ik gok dat de uitkomst is dat ik het te duur vind en liever een potje extra maak.

Spoiler:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie