Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

poes

Re: Een binnenkat verzekeren, heeft het nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:53

Ik denk er niet aan. Ik heb een maximum bedrag in mijn hoofd dat ik wil uitgeven en dat heb ik meer dan een aantal keer staan.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:43

Sylvia schreef:
Die potjes heb ik ook en ik heb ook altijd heel hard geroepen dat het 'maar straatkatten zijn', dat ik 'ben opgegroeid op de boerderij' en niet beter weet dan dat als een operatie meer kost dan de waarde van het dier, het einde oefening is... Maar in de praktijk werkt dat niet. In de praktijk heb ik voor onze 5-jarige poes in nog geen jaar tijd ruim € 1.500 voor haar gebit en voor de gebroken poot uit gegeven. Zonder na te denken. Idem voor onze oude kater, daar heb is nog geen half jaar voor zijn overlijden voor een paar honderd euro aan z'n gebit verspijkerd. In de praktijk ben je toch wat minder rationeel dan je vooraf bedacht hebt... ;)

Maar nog steeds: de kosten voor de verzekering had ik er niet uit gehad. Ook niet voor mijn paard, die een keer voor bijna € 3.000 geholpen is nadat ze in de prikkeldraad hing. Ik speelde toen overigens wel ongeveer quitte. Maar ik heb nu in elk geval de volledige zeggenschap over mijn dieren, over wát er met ze gebeurd en wáár het gebeurd. Dat vind ik veel belangrijker dan het geld.

Als dit tegen mij is: ik heb het bedrag niet genoemd natuurlijk.
Maar wat voor mij wel belangrijk is, is dat mijn kat inmiddels oud is. En hoewel het me qua geld niet uitmaakt hoeveel het kost, zijn er zaken die ik haar niet meer wil aandoen. Dat zou dus veel zwaarder doorwegen dan kost. Geld is er genoeg voor kosten voor 1 kat, gelukkig, en er is altijd een spaarpotje voor ze geweest.

Een paard zou ik ook niet verzekeren, om exact dezelfde redenen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:21

plantje01 schreef:
Maar hoeveel geld hebben jullie apart staan? Ik vind het altijd lastig in te schatten hoeveel je nou apart moet hebben staan

Een pak meer dan ik aan een kat zou uitgeven, simpel omdat je zoveel kosten niet kunt maken aan een kat, niet omdat ik het er niet aan wil geven.

Maar mocht het wat nauwer zitten, zou ik een potje van 800-1000 euro aanhouden denk ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie