Verzekeringskwestie door mijn hond

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Djali

Verzekeringskwestie door mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 20:46

Stom ongeluk..

Elke ochtend laat ik mijn honden los in de tuin. Blijkt de poort nog open te staan. Normaal controleer ik dit even voor de zekerheid, maar nu vergat ik het. Normaal is ze ook altijd dicht, de avond ervoor sluiten we ze.

Maar goed - ze stond dus open.

Komt er een oudere man met een grote Golden Retriever voorbij. Eén van mijn honden (17 kg) rent al blaffend naar de retriever. Bijten doet ze niet, niet naar de hond en niet naar de man. Ze rent ook gewoon onmiddellijk zelf weer naar de tuin, geschrokken van haar eigen reactie.

Maar de man kon nauwelijks nog staan op zijn knie. Zijn eigen hond is in een reactie volledig tegen zijn been aan gesprongen.

Nu worden wij natuurlijk aansprakelijk gesteld, want de man heeft gescheurde kruisbanden etc etc. Zal vast wel geen probleem zijn vermoed ik...?

Maar toch knaagt het wat. Mijn hond is immers niet eens in contact gekomen met de man en heeft de andere hond nauwelijks aangeraakt.

Ik begrijp heel goed dat wij in fout zijn, een hond mag niet loslopen op de openbare weg (al helemaal niet omdat wij aan een ontzettend drukke baan wonen... hond kan zo onder een auto lopen).

Morgen de verzekeraar contacteren.
Wilde het even kwijt :o

Djali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 08:24

Voor onze verzekering was het geen enkel probleem, werkten vriendelijk mee +:)+

Maar ik blijf het een twijfelachtig verhaal vinden. Het kan net zo goed zijn dat hij al gescheurde kruisbanden had of een geblesseerde knie... zo snel scheuren die dingen toch niet, ook niet als je oud bent? Ben geen arts natuurlijk dus correct me if I'm wrong.

Inderdaad mijn hond heeft niemand wat gedaan en was even snel weer binnen als buiten - uit zichzelf.

Maar feit blijft dat mijn hond zijn hond heeft doen schrikken en ook losliep op de openbare weg... dus we zijn hoe dan ook in fout.

Bedankt dat ik het hier kon delen was die avond niet zo happy :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie