Verzekeringskwestie door mijn hond

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:42

Citaat:
Komt er een oudere man met een grote Golden Retriever voorbij. Eén van mijn honden (17 kg) rent al blaffend naar de retriever. Bijten doet ze niet, niet naar de hond en niet naar de man. Ze rent ook gewoon onmiddellijk zelf weer naar de tuin, geschrokken van haar eigen reactie.

Maar de man kon nauwelijks nog staan op zijn knie. Zijn eigen hond is in een reactie volledig tegen zijn been aan gesprongen.

Hm, het gaat je verder niet helpen want het is slechts mijn interpretatie als leek maar als jouw hond niet tegen hem of zijn hond aangesprongen is dan is het de eigen gedraging van zijn hond geweest die de knieblessure veroorzaakt heeft en lijk jij mij daar niet aansprakelijk voor. Dat je hond losliep maakt daarvoor niets uit.

koeien op de weg...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:58

Ibbel schreef:
Maar dit is toch gewoon een zorgverzekeringskwestie? Die knie wordt gewoon door Achmea/Zilveren Kruis etc betaald.
Aansprakelijkheid gaat om schade (gescheurde broek, beschadigde fiets, voetbal door de ruit bij de buren) aan derden door jouw dieren/kinderen. Hooguit zou hij bij je AVP kunnen aankloppen voor z'n eigen risico, maar jouw dier heeft niemand schade toegebracht, dus dat lijkt me eigenlijk ook stug.
En inkomstenderving/letselschade gaan proberen te verhalen lijkt me ook weinig kans van slagen te hebben.

Daar gaat het waarschijnlijk om (naast dat zijn zorgverzekering zelf ook kosten kan willen verhalen trouwens) en het is dus juist de vraag of TS aansprakelijk is. Mij lijkt (ook) van niet, maar het zal de verzekering (en evt. de rechtbank als die man/zijn zorgverzekering zo ver zou gaan) zijn die daarover beslist.

koeien op de weg...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie