Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:19

Niet banketstaaf bedoeld of zo maar heb je jezelf ingelezen in huskies. Het zijn echte werkhonden met energie voor 20. Dus dat betekend echt km maken met wandelen en dan dan nog op de fiets.
Het zijn echte buitenhonden die enorm veel beweging en uitdaging nodig hebben anders gaan ze zichzelf entertainen. Ik heb een vijftal mensen gekent met huskies in verschillende omstandigheden van een flat tot een boerderij en nog maar 1 familie heeft hem nog steeds. Die hebben hem in een kennel buiten als ze weg zijn en doen verschillende soorten sporten met hem. En alle vijf waren het weglopers, konden eigenlijk nooit los.
Wij hebben een kruising gehad met een husky maar ik wil er echt nooit meer een. Het was een lieve hond maar man wat een werk had je er aan.

Nu ben ik echt geen expert maar dit zijn echt mijn ervaringen met het ras.

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar misschien toch eens een kenner mee laten kijken in de manier waarop je hem houd en traint want je kunt natuurlijk wel zeggen dat je er alles aan doet maar is dat dan ook uit het perspectief van de hond. Het is natuurlijk echt heel vervelend dit gedrag maar het komt toch ergens vandaan.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:48

Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar waarom je hond dit gedrag dan vertoont.
Wat ik dus lees is dat die niet overprikkeld kan zijn.
Genoeg fysieke beweging krijgt.
Genoeg mentale uitdaging.
Het geen verlatingsangst is.
Maar dat die toch niet kan tegen opsluiting. Maar als je hem los laat in een woonkamer sloopt die alles? Misschien is het gewoon geen hond voor opsluiting zelfs niet in een heel huis.

Is er buiten dan nergens een ruime plek die je echt afsluitbaar kan maken waar die met een vriendje in kan, of springt die daar dan ook weer uit?

Want in mijn opinie moet het toch ergens fout gaat als die niet alleen los kan blijven. En of het dan beweging is of angst om alleen te zijn dat laat ik dan even in het midden.

Ikzelf zou voor nu echt geen zwaardere bench of iets proberen in verband met verwondingen aan tanden en bek. Onze kruising kon je ook echt niet opsluiten in een bench, die knaagde, jankte en blafte net zolang tot ze eruit werd gelaten, maar als je haar dan los door het huis liet gaan was er niks aan de hand.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:56

Is het dan geen optie om hem eens in een stabiele roedel te plaatsen waar die ideaal gezien dag en nacht buiten blijft in die roedel. Heb geen idee of er zoiets bestaat in Nederland maar probeer even mee te denken. Al is het maar om je wat ademruimte te geven.

Dus wat ik begrijp is het dus dat die los in huis zich rustig houd zolang er maar iemand binnen is, dus kan je dan naar boven lopen voor een tijdje of is het dan weer mis?

Zou het dan niet gewoon een vorm van verlatingsangst zijn. Hij voelt zich buitengesloten van de roedel en raakt dan als het ware in paniek?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie