Niet banketstaaf bedoeld of zo maar heb je jezelf ingelezen in huskies. Het zijn echte werkhonden met energie voor 20. Dus dat betekend echt km maken met wandelen en dan dan nog op de fiets.
Het zijn echte buitenhonden die enorm veel beweging en uitdaging nodig hebben anders gaan ze zichzelf entertainen. Ik heb een vijftal mensen gekent met huskies in verschillende omstandigheden van een flat tot een boerderij en nog maar 1 familie heeft hem nog steeds. Die hebben hem in een kennel buiten als ze weg zijn en doen verschillende soorten sporten met hem. En alle vijf waren het weglopers, konden eigenlijk nooit los.
Wij hebben een kruising gehad met een husky maar ik wil er echt nooit meer een. Het was een lieve hond maar man wat een werk had je er aan.
Nu ben ik echt geen expert maar dit zijn echt mijn ervaringen met het ras.
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar misschien toch eens een kenner mee laten kijken in de manier waarop je hem houd en traint want je kunt natuurlijk wel zeggen dat je er alles aan doet maar is dat dan ook uit het perspectief van de hond. Het is natuurlijk echt heel vervelend dit gedrag maar het komt toch ergens vandaan.
Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.
Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.