Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lindsey_99

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:40

Zoek een andere baas voor de hond. Hij is overduidelijk niet op z'n plek. Heel sneu maar van wat ik lees hebben jullie beiden weinig echt plezier aan elkaar op het moment. De hond verveelt zich en jij ergert je aan zijn ontsnap- en sloopgedrag. Het is nu eenmaal een dier met een heel eigen karakter en dat werkt gewoon in de situatie niet. Tuurlijk kun je hem opsluiten, vastleggen, in een kennel doen, weet ik wat voor maatregelen nemen, maar dat is niet eerlijk voor de hond. Die heeft daar niet om gevraagd en verdient het niet als 8 maanden oude pup.

Over de IJssel

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:11

Als enige optie tegen weglopen blijft dan een dogfence of petsave over.
Zo leren de boeren in de omgeving hun hond ook af de straat op te rennen zodra er iemand voorbij komt. Anders is het hond plat en dood. We de vrijheid binnen het erf, maar geen wegloper meer. En natuurlijk de hond wel blijven prikkelen om zich te blijven vermaken.
Laatst bijgewerkt door Lindsey_99 op 18-10-19 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Over de IJssel

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:18

Ja, kan met een draad rondom het erf, of met een zender die instelbaar is op een x diameter vanaf het zendpunt. Zodra de hond te dicht bij de draad komt, of juist buiten zendbereik dreigt te raken krijgt hij eerst een piepsignaal, en negeert hij dat, dan krijgt hij een (instelbare) lichte en de diehards steeds zwaardere schokken. Vaak leren ze heel snel tot hoever ze kunnen komen. Met mijn paard kom ik langs meerdere boerderijen en ook huizen buitenaf die dit systeem gebruiken. Is het zielig? Nee, dood op straat is zieliger.

Over de IJssel

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:23

Lindsey_99 schreef:
Ja, kan met een draad .... Nee, dood op straat is zieliger.

Wat wel een aandachtspunt is, is dat je ergens een hoog hek plaatst waar hij niet over of onderdoor kan en waar het 'veilig' is om door te gaan om te wandelen. Want je mag nooit, never, het systeem uitzetten en de hond dan dwingen voorbij de 'barriere' te gaan. Dus wil je met de hond wandelen, dan eerst de stroomband af, door het hek, hij leert dan ook dat dat hek de enige doorgang naar buiten is zonder consequenties.

Over de IJssel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie