Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:49

Ik zou in jouw geval het alom bekende advies van niet teveel lopen met een pup loslaten en gaan voor het geestelijk welzijn van je hond. Aan het werk dus. Praat met kenners en vraag hoe zij dit doen. Ik denk net als een aantal van mi j n voorgangers dat je hier niet een standaard ras te pakken hebt waar ook geen standaard oplossingen voor zijn. Dus kan een gemiddelde instructeur je waarschijnlijk niet helpen. Zoek je antwoorden bij de echte kenners dus. Heel veel succes!

Anna79

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:21

Speurhondentraining de Aanzet zit bij jou in de buurt. Ook hondenacademie Leeuwarden doet speuren.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:53

TS ga alstublieft terug naar de basis van het ras, waar is ie voor gefokt, waar gaat zijn hart sneller van kloppen. Het is hier al meermaals gezegd 8 maanden is niet te jong. Laat die regeltjes los, husky-mensen zetten ze heus niet zo jong voor de slee als dat niet kan. Train hem op de manier waar hij blij van wordt. Geestelijke gezondheid is zo belangrijk, desnoods laat je hem eerst op de foto zetten. Ik zou er flink mee gaan fietsen o.i.d. Kijken hoe het gedrag dan is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:02

Kabayo schreef:
speedfiets_2 schreef:
Is er ook niet een mogelijkheid strakjes als fizzy wat ouder is, om die dan een of 2 dagen in de week mee te geven aan een musher? Of misschien nu al voor alleen de mentale indrukken?

Oh dat zou zeker kunnen! Maar volgens mij zitten die alleen onder in Nederland

Ik woon in Drachten en vorig jaar met de sneeuw kwam iemand haar kinderen met 2 husky's voor de slee uit school halen. Kan eens voor je navragen wie dat was...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie