Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:05

Alleen 'snachts en overdag 4 uurtjes betekent al snel dat het dier 12 uur per dag in de bench zit. Dat is dus zijn halve leven. Dan ook nog een muilkorf om doen of hem vastbinden, ik word er verdrietig van.
Ik denk dat deze hond meer bodig heeft en veel gelukkiger is in een ander huis. Ik zou de hond herplaatsen, no offence maar dit is triest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:26

Kabayo schreef:
Goof schreef:
Alleen 'snachts en overdag 4 uurtjes betekent al snel dat het dier 12 uur per dag in de bench zit. Dat is dus zijn halve leven. Dan ook nog een muilkorf om doen of hem vastbinden, ik word er verdrietig van.
Ik denk dat deze hond meer bodig heeft en veel gelukkiger is in een ander huis. Ik zou de hond herplaatsen, no offence maar dit is triest.

Eerder triest voor mij want ik probeer echt alles en niks werkt. Deze tips zijn mij aangedragen door honden kenners en instructeurs van hondenscholen.

Die 12 uur valt best mee vind ik. Alleen een nacht en over de dag ongeveer 4 uur verdeeld. Nooit achter elkaar. In de nacht komt hij er 3x uit. Mijn broer heeft ook nachtdienst en komt 2 uur thuis. Ik haal hem er 4 uur weer uit en mijn vader rond half 6 weer. Niet zo snel oordelen trekken aub

Nena ik kan hem buiten los laten (wonen op een boerderij) maar dan is hij natuurlijk vertrokken :+ Een ren bouwen kan niet want ik heb dus geen woonplek nu. Ben weer tijdelijk bij mijn ouders. Ervaring met slede werk heb ik niet en wil hem ook niet verprutsen

Ik reageer op en oordeel over wat ik lees. Meer niet. 12 uur in een bench is de helft van de dag. De helft van zijn leven. Dat valt niet mee.
Ja, het is ook zielig voor jou, maar het welzijn van de hond staat voorop en je hebt duidelijk een hond die (op dit moment!) niet gelukkig is. Over zielig gesproken; je overweegt serieus een muilkorf of vastbinden?
Komt hij verder los? Met andere honden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:49

Kabayo schreef:
Lindsey_99 schreef:
Zoek een andere baas voor de hond. Hij is overduidelijk niet op z'n plek. Heel sneu maar van wat ik lees hebben jullie beiden weinig echt plezier aan elkaar op het moment. De hond verveelt zich en jij ergert je aan zijn ontsnap- en sloopgedrag. Het is nu eenmaal een dier met een heel eigen karakter en dat werkt gewoon in de situatie niet. Tuurlijk kun je hem opsluiten, vastleggen, in een kennel doen, weet ik wat voor maatregelen nemen, maar dat is niet eerlijk voor de hond. Die heeft daar niet om gevraagd en verdient het niet als 8 maanden oude pup.

Maar even realistisch he.
Dan zadel ik een nieuwe eigenaar met precies hetzelfde probleem op.

Alleen een andere omgeving kan al een verschil zijn. Het is totaal geen feit dat de hond het bij een ander ook doet. (Ook geen feit dat het bij een ander (meteen) over is).

Ik snap je punt dat je een dier voor het leven neemt, maar het geluk en welzijn van je dier staat voorop toch? Ik heb ook wel eens een kat herplaatst, superkut, maar was wel beter voor het dier. Ik heb zelf 2 herplaatshonden, die zitten hier ook beter dan op hun vorige plek. Herplaatsen is geen schande.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:25

Manon_Harry schreef:
Kan je niet met hem gaan fietsen ? Zal niet 123 z'n probleem oplossen maar wel een stukje energie weg nemen ?

TS heeft inmiddels al -tig keer verteld dat de hond nog een pup is en dat ze niet gaat fietsen nu.

Goof

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:39

Wat een blij ei.
Accepteerde hij de muilkorf meteen? ik vind het wel een risico'tje om dat ding om te doen en hem er dan meteen alleen mee te laten eigenlijk :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie