Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:03

Misschien eens meer rust geven. Je schrijft meerdere keren per nacht komt hij er uit. Dd hond heeft dus nooit een normale lange nachtrust. Over vermoeid geeft ook problemen qua slopen he. Zou dus proberen er meer rust in te brengen. Verder een degelijke zware metalen bench of nog beter kennel aanschaffen ipv wat je nu hebt.

Husky's zijn niet simpel maar ook hun hebben rust, veel rust nodig. Tuurlijk zijn het werkhonden maar juist de werkhonden slapen extreem veel. Immers om goed te kunnen werken is rust gigantisch belangrijk. Heb zelf 1 seizoen met een groot team getraind. Die honden gingen 5x per week voor 5 a 10 kilometer voor de kar/step/mountainbike. Die 5x gaven ze zich 100 procent. Dat waren ook de enigste 5x in de week dat ze echt actief waren. Verder was het vooral slapen en liggen relaxen. Het zijn meestal geen honden die veel bezig zijn met speelgoed. Wel idd met knagen, ontsnappen en lopen lopen lopen.....

Heb inmiddels al jaren husky's, nu sinds 1 week nog maar 1 echter ze blijven me verbazen.... Als je er gek van wordt dan zou ik zeker kiezen voor herplaatsing.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:22

Overigens op die leeftijd en het feit husky zijnde ik zou persoonlijk gerust met gaan starten om te werken. Met 10 maanden lopen er al zat kilometers mee voor de kar en die lopen met 12 jaar nog. Wat er niet in zit komt er ook niet uit mits redelijke belasting. Naast fiets lopen start ik al met 6 maanden (ook de herders). Voor step, kar mountainbike start ik ook op die leeftijd en dan hebben we het over meters. Mijn nu 3 jarige herder liep met 10 maanden 2x per week 700 meter voor de mountainbike naast ervaren hond. Vond hij geweldig. Kostte 2 minuten en 10 seconden en zeer tevreden puber. Hij zit nog steeds geweldig in elkaar. Met goed tuig is de belasting nihil (aldus fysiotherapeut)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:25

Overigens zelfs de Tsjechische wolfhond kwam niet uit de benchen van batabox. Daar zit een prijskaartje aan maarrrr geweldige kwaliteit

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:09

GDG schreef:
Wat vreselijk, heel erg veel sterkte.

Nog even over de Weil-enting: dat biedt alleen (gedeeltelijke) bescherming als je het elk half jaar inent. Al was hij daar in Zweden tegen inge├źnt dan had dat nog niets uitgemaakt, dat is niet zoals met de andere entingen.
Ik geef hem zelf niet trouwens maar dat is een beslissing waarbij ik de specifieke risico's heb afgewogen.

Nogmaals ontzettend veel sterkte, vreselijk om je jonge hond zo plots te verliezen.

De nieuwe weil enting de L4 biedt bewezen wel een jaar bescherming ;)

Ontzettend veel sterkte met dit veel te jonge verlies...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie