Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:57

Speurwerk misschien? Zelf geen ervaring met husky's en weet dat het werkhonden zijn met eindeloze energie... maar wat ik wel weet vanuit de jachthondenwereld (ok, ander type hond maar ook enorm energiek en onvermoeibare honden) dat speur- of zweetwerk echt enorm intensief is. Elke hond is het speuren aan te leren, zodra ze dat spelletje maar een beetje doorhebben moeten ze, eenmaal thuis, echt flink bijkomen zonder uren gerend te hebben :-)

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:05

Kabayo schreef:
Thanks voor de tip. Bedoel je gewoon wandelen en dan overal laten snuffelen of echt naar iets zoeken? Ik merk wel dat als hij echt intensief overal aan het ruiken is hij wel vermoeider is. Maar helaas ook blijft hij dan ontsnappen :(

Nee ik bedoel dan echt naar iets zoeken, spoorzoeken zeg maar. Zoek maar eens op zweetwerk, speurwerk. Zelf doen we de jachthondentraining met onze jonge field trial labrador en merk dat het helemaal bij hem past, hij heeft dat echt zo nodig naast ' gewoon een balletje gooien' en de uitlaatrondes. Veel meer uitdaging voor hem, echt even out of the box.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie