Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:03

Behalve het geven van fysieke beweging, heb je ook wel eens aan speuren gedacht? Dat is niet bepaald fysiek, dus goed te doen voor een jonge hond, maar wel uitdagend en mentaal vermoeiend. Ik zou proberen zulk soort mentaal vermoeiende dingen proberen en kijken hoe het dan gaat. Zo'n hond ga je door heel veel fysieke dingen niet moe krijgen zonder dat je het risico loopt op lichamelijke problemen.

Verder lijkt het me verstandig om naar een goede, stevige metalen bench te kijken met een goed slot erop. Een niet-opklapbare bench zou hij toch echt niet zomaar uit moeten kunnen komen.

Kijk ook eens naar denk spelletjes die je bijvoorbeeld aan de bench kunt bevestigen, dat hij ook een mentaal uitdagend ding heeft om te doen als hij alleen in de bench zit.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:13

Kabayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Botten en kauwdingen is niet mentaal uitdagen... denk aan denkspellen, kunstjes leren, speuren, beginnen van agility etc.

Wij verstoppen bijvoorbeeld speelgoed in huis. :)

Dit staat in de OP. Hij heeft denkspelletjes en dergelijk.

dierenfan schreef:
Misschien eens meer rust geven. Je schrijft meerdere keren per nacht komt hij er uit. Dd hond heeft dus nooit een normale lange nachtrust. Over vermoeid geeft ook problemen qua slopen he. Zou dus proberen er meer rust in te brengen. Verder een degelijke zware metalen bench of nog beter kennel aanschaffen ipv wat je nu hebt.

Husky's zijn niet simpel maar ook hun hebben rust, veel rust nodig. Tuurlijk zijn het werkhonden maar juist de werkhonden slapen extreem veel. Immers om goed te kunnen werken is rust gigantisch belangrijk. Heb zelf 1 seizoen met een groot team getraind. Die honden gingen 5x per week voor 5 a 10 kilometer voor de kar/step/mountainbike. Die 5x gaven ze zich 100 procent. Dat waren ook de enigste 5x in de week dat ze echt actief waren. Verder was het vooral slapen en liggen relaxen. Het zijn meestal geen honden die veel bezig zijn met speelgoed. Wel idd met knagen, ontsnappen en lopen lopen lopen.....

Heb inmiddels al jaren husky's, nu sinds 1 week nog maar 1 echter ze blijven me verbazen.... Als je er gek van wordt dan zou ik zeker kiezen voor herplaatsing.

Toen ik nog bij mijn vriend woonde lag hij wel in 1 langere tijd in de bench. Toen had hij hetzelfde probleem . Toch bedankt voor het meedenken

Milan_lover schreef:
Behalve het geven van fysieke beweging, heb je ook wel eens aan speuren gedacht? Dat is niet bepaald fysiek, dus goed te doen voor een jonge hond, maar wel uitdagend en mentaal vermoeiend. Ik zou proberen zulk soort mentaal vermoeiende dingen proberen en kijken hoe het dan gaat. Zo'n hond ga je door heel veel fysieke dingen niet moe krijgen zonder dat je het risico loopt op lichamelijke problemen.

Verder lijkt het me verstandig om naar een goede, stevige metalen bench te kijken met een goed slot erop. Een niet-opklapbare bench zou hij toch echt niet zomaar uit moeten kunnen komen.

Kijk ook eens naar denk spelletjes die je bijvoorbeeld aan de bench kunt bevestigen, dat hij ook een mentaal uitdagend ding heeft om te doen als hij alleen in de bench zit.

Hij komt zelfs uit een paardenstal.. Ik heb trouwens extra verzwaarde (niet inklapbaar) benches geprobeerd. Komt ie helaas ook uit.

Ik zal even kijken naar het speuren. Met normale lange wandelingen en veel snuffelen word ie wel moe. Maar blijft ontsnappen. Toch bedankt!

Maar als je een zware in elkaar gelaste bench hebt, zoals zware Kennel delen zegmaar. Met een slotje op de deur, snap ik echt niet hoe een hond daar uit kan komen :n en ik weet hoe zulke ontsnappers het zijn. Uit een paarden box kan ik nog begrijpen.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie