Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:20

Wat inzicht over de ouders, mochten mensen meer van Fizzy zijn ouders willen weten vraag gerust! :)

Ik persoonlijk vind een korfje niet zielig, Fizzy zijn vader heeft 3 keer thuis een korf omgehad tijdens het alleen blijven (was een uurtje en een baskervill die liggen erg fijn) na deze keren stopte het slopen en blijven ze makkelijk 4 uur alleen. Zijn moeder en vader beide kennen de bench en hebben er geen problemen mee. Tijdens het zogen ging mams ook uitzichzelf in de bench dat was haar ''alleen plekje'' ik herken het gedrag van Fizzy dus ook niet terug muv het slopen ja dat deed pappa ook maar niet zo exteem.

Karma loopt ook prima los muv van periodes dat het hier illegaal is (Zweden) pappa heeft een zeer goede neus en kan niet los die jaagt echt en komt niet terug. Mama en papa werken beide 2 keer wekelijks in de zin van gewichten trekken, (weightpulling training) zo jong al trekken is niet ok vanaf 1 jaar ben ik begonnen met 250 gram met Balto, werken in de zin van de neus gebruiken ja dat kan best zijn vader is er echt goed in. Hij kan ook prima een bloedspoor volgen!

Elina heeft het hier gewoon moeilijk mee en dat is te begrijpen met alles van de laatste tijd, ik hoop dus ook dat jullie een goed tip hebben voor haar!

Voor Balto werkte de korf dus en niet meer nodig als 3 keertjes nu is iedere hond natuurlijk anders :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:08

Wildgirl schreef:
Tik op marktplaats een aantal kenneldelen op de kop en maak een stevige, werkhond proof, kennel met voldoende ruimte.
Geef je hond een ritme, meer structuur.
Als hij van "vrijheid en blijheid" vol prikkels de bench in moet kun je op je vingers natellen dat hij gaat etteren.
Alle huskys die ik ken zijn kennelhonden, het zijn simpelweg geen huishonden.
Ik had mijn knpv mechelaar óók in de kennel, die stond zo hoog in zijn werkdrift dat het in huis voor ons beiden niet leuk was.
Wat je ook kan proberen, indien hij goed op correctie reageert, is een camera met spreekfunctie. Deze kun je via een app op je telefoon bekijken en op het moment dat hij los gaat geef je een brul.
In mijn optiek(ook altijd grote honden hier) is een bench uitsluitend geschikt voor kleine hondjes.
Een hond hoort in een bench te kunnen staan, omdraaien en bij voorkeur lopen.
Grote honden en zeker honden die zo in hun energie/drift staan horen niet in een bench maar in een kennel.

zijn moeder en vader leven gewoon prima in huis niet alle husky's zijn alleen maar kennel honden.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:21

Wildgirl schreef:
@karmachansy, dan heb je de uitzondering en wellicht komt dit ook omdat jij je honden wel de juiste uitdaging en structuur kunt bieden.

Dat kan best maar zijn moeder is eigelijk altijd wel goed geweest in doseren van haar energie zijn pappa was een energie pil maar nu best rustig eigenlijk. Ik ben wel altijd thuis, muv boodschapje oid dat zal ook wel meetellen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:30

Fizzy is alsnog minimaal 75% husky trouwens. Dus ja hij is geen volle hus maar alsnog grotendeels husky

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:39

DeMolenhoek schreef:
Je mag de invloed van het karakter van een keeshond zeker niet onderschatten.

KarmaChansy: Begrijp ik goed dat je de fokker bent?

Ja vader en moeder zijn in mijn bezit, de pups waren niet de bedoeling maar beide ouders zijn getest op gezondheid. Moeder is overigens geholpen nu dus komen geen pups meer :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie