Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:44

JesdaJinn schreef:
Zet eens een camera/filmding neer en film is wat hij snachts doet en plaats het hier :)
Denk dat er dan misschien andere tips komen ofzo?

Ik zou even niet weten hoe ik dat moet filmen en waarmee. Heb je tips. Ik weet wel wat hij doet :P

Dankje Marijkedub! Ik zal even zien wat ik kan doen

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:50

KimD schreef:
Ah, oké.

Maar is er geen bijkeuken of stal waar je hem in kan opsluiten waar hij geen 'kwaad' kan doen?

Bijkeuken vreet ie aan plinten en deurposten. Paarden stal komt ie uit. Het gebouw van de paarden kan misschien wel. Dat is een ligboxstal van 55 meter. Moet ik wel alles op ruimen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:54

djoeka schreef:
Even op een rijtje:
De hond zit snachts in de bench in een schuur en jij werkt snachts toch?
Overdag zit hij gemiddeld ook 4 uur in de bench in de schuur. Jij slaapt overdag neem ik aan omdat je snachts werkt?
Zit de hond dan alleen in de schuur? want de anderen zijn buiten.
Ik denk dat hij een hoop hoort buiten, ook de andere honden en eruit wil, husky's moeten veel kunnen bewegen en zijn ei kwijt kunnen. Het is een jonge hond met een hoog energie level, die moet spelen en rennen.
Sommige kunnen daar heel vervelend van worden.

Wat is zijn schema.

Hoe komt hij er in vredesnaam uit? Dat is wel op te lossen met een slotje of een haak erop.

Zit idd in de schuur snachts. Niet alleen

Hond zit nooit alleen in de bench als de rest buiten is.

Hij trekt net zo lang tot alles gewoon kapot gaat. Gaat vaak 1 week goed en dan word de bench/slot gewoon lam.

Hond doet echt al heel veel ... echt schema heb ik niet

ryukapple schreef:
Is het mogelijk om hem mentaal meer uitdaging te bieden? Zie wel een snuffelmat en treatbal staan maar eerlijk is eerlijk die lv 1 puzzels zijn voor de gemiddelde hond geen uitdaging. Misschien kijken voor een moeilijkere puzzel of gaan speuren met hem? Anders toch iets van een slot of musketonhaken erop om hem binnen de houden

Moeilijkere puzzels maken hem niet veel uit. Speuren zou ik naar gaan kijken. Maar hem interesseerd helaas weinig zoals brokjes.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:56

JesdaJinn schreef:
Hoe kan die uit een paardenstal komen?
Daar zit hout en tralies en de deur schuif je dicht. Dat zou betekenen dat de hond die deur kan openen terwijl er zo'n tralie naar beneden geschoven moet worden?

Hoe komt ie er uit?

Nee dit is geen stal met zo'n tralie opening. Zo'n klikding in de deur. Hij gaat door het voergat.

De bench is de grootste die je kan krijgen . Dat is iets van 110 cm ? Even geen idee sorry. Nee bench is niet weggestopt haha. Is best een gezellig knus honden hoekje met bank en al. Ik zit er ook wel vaak te relaxen. Zeker geen koud kil donker hoekje

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:03

KimD schreef:
Ik denk dat je wel een schema moet gaan invoeren. Ik blijf bij een overstimulatie van de hond, hij heeft totaal geen idee wat de bedoeling is en wat er verwacht wordt.

Dus bijvoorbeeld, en echt, het is een voorbeeld!!

- 7 uur, voeren
- 8 uur, uurtje of anderhalf wandelen / ravotten
- Rust.
- 12 uur, voeren
- 13 uur, korte wandeling, half uurtje tot drie kwartier, een ontspannen wandeling.
- Rust (eventueel die vier uurtjes)
- 18 uur voeren
- 19 uur gewoon op het erf struinen en ravotten

Dan de nacht in de bench.

Ik werk onregelmatig. Een schema kan wel maar zal toch wel redelijk vaak veranderen qua tijden. Soms ben ik half 8 thuis maar soms ook half 10. En kan niet van mijn ouders verwachten dat ze wat gaan doen met hem.

JesdaJinn schreef:
Dan is de enige optie hem naar een gevangenis te brengen snachts want daar komt ie niet uit.

Nee gekheid. Geen idee. Er is iets waardoor de hond dit doet en je zult moeten achter komen wat het is.

Wordt de hond niet te veel uitgedaagd en dat ie niet te weinig rust kan vinden?

Haha zevenhuizen gaat dicht toch ? :P nee grapje

Ik heb een periode juist bijna niks met hem gedaan. Anderhalve maand oid. Hij sliep en ontsnapte :+ Hij slaapt nu ook als ik er ben. Helemaal geen drukke idiote hond. Heb ook nooit het idee dat ie veel te veel energie heeft. Zie hem nooit stuiteren of vervelend doen :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:10

Even op een rijtje hoor. Anders raak ik de draad kwijt

-musketons op de bench
- (weer) een nieuwe verzwaarde bench
- trek en fiets werk (ga ik niet doen. Te jong)
-speurwerk. (Even inlezen)
-in de paarden schuur doen los (staat wel muizen/ratten gif...of resten van)
- schema (kan niet nauwkeurig uitgevoerd worden door werk)
-Buiten laten los (doe ik niet op angst weglopen/stelen)
-Buiten laten ren (moet overlegd worden want woon niet op mijzelf)
- hond weg doen

Of lees ik even iets over het hoofd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:13

Lughnassadh schreef:
Kabayo, in welke regio woon je. Ik ken iemand die je denk ik wel wegwijs kan maken in de speurderswereld. Zij heeft Duitse Herders en weet echt veel.

Leuk! Heerenveen in Friesland

Schuur_ schreef:
Hier hetzelfde idee als hierboven. Je hebt geen schema, er zit geen routine in de dagindeling. Ook snachts wordt die verstoord dus wat gebeurt er? De hond gaat continu alert zijn op de omgeving -> overgestimuleerd -> slopen.

Ze hebben zoveel baat bij rust en regelmaat! Ongeveer op hetzelfde uur voeren, op hetzelfde uur uit, op hetzelfde uur slapen, op hetzelfde uur trainen. Verder ligt het dan aan je hond hoe flexibel je het kan maken.

Op dit moment is alles pure chaos en zeker zo een jonge hond die nog niet bevestigd is kan je daar flink de kop mee gek krijgen

Ik lees hierboven dat je onregelmatig werkt. Dat kan. Maar ook dan kan je routine opbouwen. Werk je wel steeds dezelfde uren in lengte? Dus steeds 6u of 8u? Of wisselt dat ook?

De hond had bij mijn vriend wel een schema en super veel rust. Toen 9 uur brokjes. Zelfde tijdstippen wandelen en spelen. Zelfde tijdstippen denkspellen. Toen deed hij het ook. Nu is deze situatie zo 2 weken en doet hij het nog steeds. Ik snap er daarom maar weinig van zo langzamer hand :+ Werk is inderdaad erg onregelmatig. Ben nooit om dezelfde tijd thuis.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:18

Duhelo schreef:
Een zwaardere bench komt niet goed. Als ze er echt uit willen dan breken ze gewoon hun tanden (of erger) erop. Ik spreek helaas uit ervaring.
Het enige dat bij de onze werkte was stroom op de buitenkennel.
Ik zou dus kijken om even enkele kennelpanelen te scoren. Sterk gaas eronder en erboven en stroomdraadje aan de binnenkant. Is zelfs wolfhondproof.

Hier ben ik ook bang voor. Hij gaat door tot zijn bek bloed heb ik al ondervonden. Pijn of branderig gevoel geeft ie niks om. Ik ga even op marktplaats spieken ( of als iemand een tip heeft???)

Lughnassadh schreef:
Zij woont niet bepaald in de buurt maar ik kan wel vragen of je haar een mailtje mag doen.

Lief. Dankjewel

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:30

Nikass schreef:
Heb het topic in grote lijnen gelezen. Het klinkt alsof dit misschien geen hond is voor jou. En herplaatsen kun je dan juist beter doen nu hij nog jong is. Maar wel naar een echte husky liefhebber en niet naar iemand die voor het leuke koppie valt. ;)

Ik heb meerdere husky's uitgelaten en zelf een kruising husky gehad. Deze honden hebben juist ontzettend veel vrijheid nodig. (Hoe kan je hond in hemelsnaam op dag 1 al in de bench zitten...!?) Hoe meer je ze vastbindt of opsluit, hoe erger het wordt. De honden die ik heb gekend liepen allen los. Twee ervan waren inderdaad wel eens weg (eentje liep er op de Albert Cuyp ;) ) Mijn eigen hond niet, maar die liep wel uren per dag, was zelden alleen thuis, en als dat zo was kon ze in het hele huis en in de tuin en was er ook nog een andere hond. Snachts sliep ze waar ze wou, inclusief de slaapkamer.
Deze honden horen in de roedel. Een ren op een erf is ook geen oplossing.
Niet alleen je hond heeft bakken met energie, je moet zelf ook een tomeloze energie hebben :D en... tolerant zijn. Wil je een hond die je een beetje naar je hand kan zetten neem dan geen husky. Mijn hond was even eigengereid als aanhankelijk <3

Maar deze honden waren stuk voor stuk relaxed in huis, omdat ze veel vrijheid kregen, binnen en buiten. Bij mijn eigen hond heeft dat wel even geduurd voordat ze relaxed was, want die kwam met een rugzakje uit het asiel.
Maar het is "gewoon" een kwestie van goed opruimen van alles wat echt niet stuk mag, slopen en stelen niet teveel aandacht geven, en zorgen dat ze hun ei kwijt kunnen buiten.

Het is geen schande als je daar de tijd en energie niet voor hebt, maar gun de hond dan een andere baas, die dat wel heeft. Ik hoop dat je een oplossing vindt, maar wat ik lees zoals het nu gaat vind ik echt wel zielig.

Duhelo -O- repressie gaat de hond niet gelukkiger maken.

NB: Husky's zijn ontzettend inventief. Ik gaf mijn hond juist dingen die ingewikkeld open te maken waren, maar het lukte haar altijd, zonder stuk maken. Ook wist ze altijd deuren en kastjes en verpakkingen open te maken. :+

Ik vind het jammer dat je dan niet alles leest.

Hond heeft alle vrijheid van de wereld. Is op een boerderij en loopt de gehele dag los met meerdere honden. Word mentaal en fysiek veel uitgedaagd. Ik huis is het een super relaxte hond. Lekker slapen. Lekker relaxen. Niet vliegen of onrustig zijn.

Dag 1 in de bench was in de nacht. Samen met de andere hond. En dus maar voor even :Y)

Er is niks zieligs aan....

Anna79 schreef:
Speurhondentraining de Aanzet zit bij jou in de buurt. Ook hondenacademie Leeuwarden doet speuren.

Kan je speurwerk niet gewoon thuis of in je vrije tijd doen? Moet je dan altijd ergens heen?

Dankje voor de tip dierenfan. Ben er erg voorzichtig mee omdat mijn rottweiler een dik halfjaar kreupel is geweest en ed heeft...

Hardlopen lukt mij helaas niet lovelance ivm long problemen. Dankje voor je tips. Ik ga idd kijken naar een buiten kennel

KimD ik heb hier al antwoord op gegeven :)

Senna er is hier gewoon een roedel met honden :)

Schuur fokker woont in Zweden :+ en dit doet ie dus altijd al

Dierenfan ja heb ik geprobeerd . Volgens de hondenschool boeit dat ook niet veel. Een hond krijgt conditie van wandelen. Word ie gewoon niet moe van en stopt zeker geen sloopgedrag. Ik kijk even naar een batabox

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:34

De hond heeft trouwens 6 uur per dag sowieso rust ( en in de bench dus ook) dus is helemaal niet overprikkeld. Staat hier misschien wat warrig allemaal maar probeer te vertellen wat ik allemaal geprobeerd heb

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:36

Schuur_ schreef:
Nou en dan? Hond is rich ook van zweden naar NL gegaan? Zij heeft allicht ervaring met dit soort honden en kan dus helpen?

Fokker woont op een appartement met nog 4 honden. Lijkt mij ook niet verstandig dat beest daar helemaal heen te verslepen. Hij gaat enkel terug als ik hem herplaats. Dan neemt de Fokker hem terug. Ik breng hem daar niet even uit logeren om hem weer op te halen wanneer het mij past

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:40

Kairos schreef:
Niet het hele topic gelezen, maar is jachttraining(is er ook voor pups) geen idee? Zo blijft ze mentaal bezig en daar zouden ze je vast ook wat huiswerk mee kunnen geven.

We hebben kippen en katten. Is dat dan wel verstandig? Zou het jammer vinden als hij dan thuis helemaal niet meer los kan. Hij jaagt nu niet. Ook nooit gedaan

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:43

Nikass schreef:
Kabayo je zegt snachts in de bench en overdag soms ook nog een paar uurtjes. Dat heb ik toch goed gelezen?
Ik ben overigens benieuwd of je mijn vraag wil beantwoorden betreffende beweging?

Mijn honden hebben geen van allen een bench gehad in hun leven, en allemaal gingen ze slapen als ze moe waren hoor. :Z Lekker op de bank met kop op schoot of ergens in de kamer, net waar ze behoefte aan hadden.
Ik ben niet tegen een bench met een deurtje open, en eventueel voor een korte time out als dat nodig is, maar structureel in een kooi worden opgesloten, ik zie niet waarom dat goed zou zijn voor een hond.

Ik zie niet in wat er goed aan is als een hond alles opkauwt. Die gaat dan vroeg of laat dood

Welke vraag bedoel je?
Edit. Hier heb ik gewoon op gereageerd.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 18-10-19 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:46

KimD schreef:
Je verhaal is inderdaad erg warrig.

Hoe ziet een week van de hond eruit op dagniveau?

Geen schema. Zoals ik zei. Loopt het meeste gewoon hele dagen los op het erf. Krijgt veel denkwerk. En ik loop sowieso 2 uur per dag. Vaak 4 uur. En verder gewoon rust slapen en kauwbotten :P
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 18-10-19 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:47

Ik merk dat ik veel in herhaling moet vallen. Dit kost best veel energie. Ik ben al gesloopt. In de OP staat heel veel info.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:50

alice0cullen schreef:
Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar waarom je hond dit gedrag dan vertoont.
Wat ik dus lees is dat die niet overprikkeld kan zijn.
Genoeg fysieke beweging krijgt.
Genoeg mentale uitdaging.
Het geen verlatingsangst is.
Maar dat die toch niet kan tegen opsluiting. Maar als je hem los laat in een woonkamer sloopt die alles? Misschien is het gewoon geen hond voor opsluiting zelfs niet in een heel huis.

Is er buiten dan nergens een ruime plek die je echt afsluitbaar kan maken waar die met een vriendje in kan, of springt die daar dan ook weer uit?

Want in mijn opinie moet het toch ergens fout gaat als die niet alleen los kan blijven. En of het dan beweging is of angst om alleen te zijn dat laat ik dan even in het midden.

Ikzelf zou voor nu echt geen zwaardere bench of iets proberen in verband met verwondingen aan tanden en bek. Onze kruising kon je ook echt niet opsluiten in een bench, die knaagde, jankte en blafte net zolang tot ze eruit werd gelaten, maar als je haar dan los door het huis liet gaan was er niks aan de hand.

Ik snap er zelf ook niks van. Soms heb ik het idee dat hij het doet om mij te pesten. Maar ik weet dat honden niet zo denken... maar soms doet ie zo :+

In een hele grote schuur doet ie het ook hoor. En buiten los vervreet hij ook zo dingen. Gelukkig dan wel minder erge dingen... bloemen takken enzo

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:52

StonedRomy schreef:
Husky’s staan erom bekend dat ze ontsnappen. Gewoon, omdat het kan.

Ipv een bench zou ik een goede kennel bouwen in de schuur. Deze kan je altijd meenemen als je een andere woning hebt.

Daarnaast is er veel veranderd in zijn leven en staan husky’s erom bekend snel overprikkeld te zijn. ‘ dom werk ‘ laten doen werkt vaak heel goed. Op een loopband zetten en laten stappen. Dan krijgen ze weinig nieuwe prikkels, maar wel hun beweging.

Het kan ook zijn dat er gewoon geen klik is tussen jullie. Jullie zien elkaar graag en hij zal ook echt naar je luisteren, maar soms heeft een hond een ander ritme nodig, een ander roedel, een andere aanpak of energie uit de omgeving. Dit kan je uittesten door hem ergens ‘ in training ‘ te zetten of te herplaatsen.

Je hebt verder voornamelijk jacht type honden. Dat maakt vaak ook al veel uit. De samenstelling van het roedel kan er al voor zorgen dat de hond overprikkeld is doordat hij de hele dag aan het ‘ vertalen ‘ is of zich moet inhouden of aanpassen.

Overprikkeld zijn komt niet alleen door activiteiten of door te weinig rust. Dit komt door indrukken, zich in moeten houden, verkeerd roedel, baasje wat emotioneel is enz enz.

Ik denk dat je voor jezelf even een pauze moet nemen. Breng de hond naar iemand toe die met hem overweg kan en kom zelf op rust. Kom over je relatie heen en krijg je leven weer op de rails. Niets mis mee als daar een jonge hond even niet bij past. Of ga helemaal voor je hond en laat de frustraties los. Dan komt hij maar uit de bench, zorg je gewoon voor een kennel waar hij niet uit komt. Het kan echt niet zo zijn dat je hond slimmer is dan je zelf bent als het over ontsnappen is. Ruim de paardenstal op en haal het gif weg. Als dat een veilige plek is, dan hoeft je hond niet in een bench te blijven liggen zonder te ontsnappen.

Naar wie zou die moeten dan -O- Wie zou er zo'n vervreter vrijwillig in huis willen hebben := dan kom je snel uit bij iemand die er geld voor vraagt. En dat heb ik even niet extra.. helaas :( verder ben ik het met je eens hoor!

Kabayo

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:55

Ik ga even slapen. Vannacht ook al gewerkt. Mijn hoofd staat op ontploffen . Ik weet even niet wat ik moet nu. Weer zoveel opties. Nahja beter dan geen opties . Ik wil jullie sowieso bedanken. Sorry voor mijn warrigheid en misschien wat onvriendelijkheid. Ik bedoel het niet verkeerd Y;(

Spam het topic niet te veel :P Dan ben ik morgen een uur bezig om bij te lezen hahaha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:59

alice0cullen schreef:
Is het dan geen optie om hem eens in een stabiele roedel te plaatsen waar die ideaal gezien dag en nacht buiten blijft in die roedel. Heb geen idee of er zoiets bestaat in Nederland maar probeer even mee te denken. Al is het maar om je wat ademruimte te geven.

Dus wat ik begrijp is het dus dat die los in huis zich rustig houd zolang er maar iemand binnen is, dus kan je dan naar boven lopen voor een tijdje of is het dan weer mis?

Zou het dan niet gewoon een vorm van verlatingsangst zijn. Hij voelt zich buitengesloten van de roedel en raakt dan als het ware in paniek?

Als er iemand in de buurt is doet hij niks. Als hij wel wat doet weet hij dat hij stout is en verkeerd bezig is. Daarom doet hij ook niks := douchen lukt net. Maar soms kauwt ie dan alweer op iets

Geen idee of dat er is met die roedel. Wel een goed idee

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 22:01

Misschien handig om te zeggen. Maar als hij uit zijn bench ontsnapt en ik merk het. Brul ik gewoon vanaf een afstandje. Heee joh! Kap daar eens heeeeeel snel mee.

Dan is het direct stil en slaapt hij de hele nacht gewoon door. Maar dit lukt dus niet als ik zelf van huis ben..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:15

Los op het erf heb ik het over. Niet los in huis als we weg zijn.

Daffie daarom zit de hond lekker in een koele schuur. Nee hond trekt niet.

Thanks voor de tip hutcherson. De hond zit nu 1 week in de schuur. Hiervoor gewoon in huis op een beschut plekje. Toen deed hij het ook.

Hannanas hij deed dit vanaf dag 1. Dus geen idee waarom hoe enzo haha. Voorkomen om in de bench te doen kan niet echt. Ik ga hem echt niet los laten in een huis van een ander waar hij alles versnipperd := Ik durf het ook niet meer eerlijk gezegd

Demolenhoek als ik niet bereid om meer tijd in de hond te steken??? Sorry wat een lachertje. Ben de hele dag met hem bezig buiten zijn rust uren om....

Dankje mlies ik ga even zien of het wat is

Nikass even uit mijn hoofd hoor maar anders moet ik alles terug zoeken. Ik heb met hem structureel lange wandelingen gedaan. (Nogsteeds hoor) Sowieso elke dag 2 uur meer eerder 4 uur. Of bedoel je nog inhoudelijker reageren haha. Ik hou het niet echt bij :+
Hij weet echt wel wanneer die fout zit want als hij uit de bench is of vreet wat op en als ik hem aankijk stopt hij direct of druipt hij af naar zijn bench en gaat er weer in liggen. Op het erf als we thuis zijn los en als we weg zijn in de bench vast. Ik de schuur nu en hiervoor gewoon in huis. Beide geen verschil

Niet meer werken? Wat een tips. En dan. Bak schulden creëeren? :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:20

Dus jullie hebben verder geen tips behalve nog meer met die hond doen terwijl weer anderen zeggen dat ie overprikkeld is.

De hond is helemaal geen energie bom. Geen vervelend beest. Kan altijd zijn ei kwijt . Ik doe veel met hem qua training en afleiding e.d. Krijgt veel rust. Jullie zeggen dat het allemaal nog meer en nog beter moet. Ik zou even niet weten hoe. Ik doe er al alles aan.... nee ik heb geen schema met exacte tijden. Wel een richtlijn.

Ik volg eerst gewoon de muilkorf tip op van de Fokker want ben even helemaal klaar met die benches . Heb m toevallig net binnen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:30

Tinkermuts schreef:
Kabayo, ik zeg niet dat je meer moet doen.
Ik denk dat je het sloopgedrag er ook niet uitkrijgt, hij is nog jong denk ik he,
Bij die van mij hield het pad op tien ze 10plus waren.
Ik heb ook wel muilkorf geprobeerd, maar was geen succes, of ze sloopten hem of ze kregen er gewoon dingen ingefriemeld zoals een Schuurponsje waardoor er stikkings gevaar was dus daar ben ik heel vlot mee gestopt.
Bij mij was enige oplossing de buitenren, wel met betongaas want gewoon gaas komen ze doorheen als ze heel graag even op stap willen.

Jou reactie kwam toevallig tegelijk.

Ik doe hem dan los in de schuur. Daar zijn geen schuursponsjes gelukkig :) of ander apart spul. Wel gereedschap en laarzen/schoenen

Ik ga serieus een een overwegen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:31

DeMolenhoek schreef:
Wat een lachertje? Nu wat doe je dan zoal op een dag? ‘S nachts in de bench. Overdag nog eens 4 uur in de bench. Dan train je ook nog wel jou paarden etc. Ik kan mij niet voorstel dat jij hem even hard werkt als dat het ras nodig heeft (met hier en daar uitzonderingen) Ik zie heel veel van jou: Kan niet, wil niet, lukt niet, klopt niet, is geen waar, lachertje en dan nog stereotype opvattingen (elke hond kan in de bench bv) Als jij niet bereid bent te veranderen open dan ook geen topic.

Er zit een groot verschil tussen willen en niet kunnen.

Nee ik werk niet met hen zoals een husky doet want het is verdorie een PUP. Wat snap jij daar niet aan??

Hij zit nu net 1 week snachts in de bench. Hiervoor gewoon naast bed. En toen ontsnapte hij OOK voor die 4 uurtjes. Als ik mijn eigen huis weer hebt slaapt ie weer gewoon naast mij ;)

Ik train de paarden in zijn rustuurtjes en dan scharrelt hij lekker op het erf. Wat een conclusies weer allemaal

En die lekkere dooddoener weer..open dan geen topic. Ik doe juist veel met alle tips. Waar ik ook iets aan heb en wat ik nog niet geprobeerd heb. Want de meeste dingen heb ik gewoon geprobeerd. Meer/minder lopen. Meer/minder uitdagingen. Meer/minder rust. Etc. Werkt gewoon echt niet.

Een richtlijn heeft hij altijd gehad
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 19-10-19 06:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:37

DeMolenhoek schreef:
Wat snap jij niet aan dat wat jij doet blijkbaar niet goed is en jij het ras niet weet te handelen. Ja het is een pup. Een pup van 8 maand die op die leeftijd al moet meelopen met de slee. Niet trekken, maar wel meelopen en dat zijn serieuze tochten.

Als jij er 1 vind die dat doet in NL hoor ik het graag ;) Ik word moe van de vooroordelen als je niet eens weet wat ik weet....

Ik blijf mij niet verantwoorden. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik dagelijks contact hen met de Fokker hondenschool instructeurs en meerdere husky eigenaren. Kennis genoeg! En zelfs die weten het niet meer!