Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:51

Kabayo schreef:
Lindsey_99 schreef:
Zoek een andere baas voor de hond. Hij is overduidelijk niet op z'n plek. Heel sneu maar van wat ik lees hebben jullie beiden weinig echt plezier aan elkaar op het moment. De hond verveelt zich en jij ergert je aan zijn ontsnap- en sloopgedrag. Het is nu eenmaal een dier met een heel eigen karakter en dat werkt gewoon in de situatie niet. Tuurlijk kun je hem opsluiten, vastleggen, in een kennel doen, weet ik wat voor maatregelen nemen, maar dat is niet eerlijk voor de hond. Die heeft daar niet om gevraagd en verdient het niet als 8 maanden oude pup.

Maar even realistisch he.
Dan zadel ik een nieuwe eigenaar met precies hetzelfde probleem op.

Wat zou IK er aan kunnen doen wat een andere eigenaar ook zou kunnen doen? Ik denk namelijk niet dat een andere eigenaar het er wel uit krijgt. Want de hond doet nu al zoveel om hem moe te krijgen. Behalve fietsen en slede werk maar dat kan en moet ook echt niet kunnen met deze leeftijd

Dat ligt er aan waar je hem plaatst. Er zijn mensen die hele roedels houden en er mee slee rijden. Dat is een totaal andere manier van leven en houden dan als je hem bij iemand herplaatst in een woning. Hij zou mogelijk in zo'n roedel veel meer op zijn plek kunnen zijn.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:16

Kabayo schreef:
Lugh
Een pup kan toch geen slede werk doen en hier is ook een roedel. Hij is zeker niet alleen. Ik wil in de toekomst zeker les krijgen in dit werk. Maar hij is hier gewoon te jong voor. Snap ook niet dat honden kenners dit werk voor leggen aan mij want dan ben je imo verkeerd bezig

Dat schrijf ik ook niet ;) en ik doe die suggestie ook niet . Ik schrijf dat deze mensen deze honden in een grote roedel buiten houden. In grote rennen. Dus echt niet in huis. En je ziet dan toch wel verschillen tussen een kleine roedel (ik heb ook meerdere honden van een groot ras) in huis of een grote buiten. Ik schrijf ook niets over werken voor een pup. Een aantal van deze mensen fokt hun honden zelf en hebben dus ook gewoon pups, etc. en die werken dan ook niet. Maar leven wel op een manier die beter bij hij past.
Ik gaf alleen aan dat dit misschien een passende optie zou kunnen zijn. Ik zie ook geen schande in herplaatsen als het geen match is op het moment dat jij je goed ingelezen hebt, overal advies en tips gevraagd hebt, etc. en het blijkt niet te werken omdat je hond net iets anders in elkaar steekt of andere behoefte heeft dan dat jij hem kan bieden. Een gedeelte van deze honden, hoe goed ook gefokt, blijkt het toch niet als huishond te redden en is gewoon gelukkiger in een grote roedel waar de voor de slee mogen (even kort door de bocht opgeschreven). Ik heb het ooit eens gezien en je ziet die honden gewoon echt gelukkig zijn in zo'n setting.
Huskies zijn slim en grote kans dat hij met elke ontsnapping creatiever wordt en het voor jou steeds moeilijker wordt. En sommige honden laten zich door helemaal niets tegenhouden.

Ik snap dat als je in een situatie zit als de jouwe dat het je raakt. En als je schrijft dat bokt je laatste redmiddel is.....Maar zoete broodjes worden niet gebakken. En soms is een oplossing, ook al is het tegen je principes, die je niet wil de beste.
Niemand schrijft dat jij je best niet doet of hebt gedaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je geen passende oplossing bij jou vindt je zou willen dat jullie dan beide ongelukkig zijn met de situatie.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:09

Kabayo schreef:
Dankjewel... je slaat wel de spijker op de kop. Heb tranen even in mijn ogen. Ik heb het er echt heel moeilijk mee. We hebben dinsdag nog het examen gehaald met de hoogte punten. Hij is verder echt zo geweldig... Ik doe zo mijn best. Ik vind het zo jammer :(

Ik vraag mij wel oprecht af hoeveel mensen een roedel huskies heeft en dit doet in NL

Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet maar ze zijn er wel. Maar dat zou je op moeten zoeken. En het zou ook nog kunnen dat zij je van een goed advies kunnen voorzien. Zij kijken mogelijk toch net met een weer wat andere blik dan mensen die een Husky als huishond hebben of gedragstherapeuten.
En je mag het ook jammer vinden. Ik zou het pas erg vinden als het je koud zou laten.

KimD, dan "dwing" jij die rust in zo'n schema toch ook af. Immers jij bepaald dat de hond rust moet houden. Maar hoe wil je dat bewerkstelligen als een hond of niet genoeg uitgedaagd is ondanks dat je hem alles biedt en/of zijn eigen grenzen niet aanvoelt/kent/accepteert en gewoon doordendert. Oprechte vraag!
Ik heb er nu meerdere opgevoed waarvan eentje consequent in het begin over zijn eigen grenzen ging. Ondanks een goed schema en een balans tussen inspanning, uitdaging en ontspanning. Voor zijn eigen bescherming moest ik zijn grens bepalen. Zo leerde hij wel waar die grens lag en accepteerde die grens ook. Niet veel anders dan dat je bij sommige kinderen moet doen.
Overigens ben ik het met je eens dat honden niet puberen. Dat is echt een mensending!

Lughnassadh

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:11

Kabayo, in welke regio woon je. Ik ken iemand die je denk ik wel wegwijs kan maken in de speurderswereld. Zij heeft Duitse Herders en weet echt veel.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:17

Zij woont niet bepaald in de buurt maar ik kan wel vragen of je haar een mailtje mag doen.

Lughnassadh

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:19

Dan ga ik dat even doen. Ik weet dat ze momenteel onderweg terug is van vakantie dus het kan iets langer duren voor ze reageert.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie