Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:46

Mlies schreef:
Nouja… Als die fokker/hondenschoolinstructeurs je adviseren om een hond vast te binden in een bench wordt het misschien tijd om andere adviseurs in te schakelen want dat is echt te idioot voor woorden. |o

Dat was 1 van de 20 mensen...

Humpiedumpie jaa is een optie. Denk dat ik een groot ren ga halen

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 07:04

Jammer dat je zo doet de molenhoek. Voel mij al klote genoeg ;)

Ik heb alle tips in mij opgenomen en wil jullie bedanken . Ik merk nu dat meerdere tips herhaald worden. Dat hoeft ook niet haha. Ik zal nadenken en dingen proberen. Voor nu laat ik het even rusten. Heb je nog een vraag pb mij dan even :)

Dankje allemaal!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 07:50

Kabayo schreef:
Jammer dat je zo doet de molenhoek. Voel mij al klote genoeg ;)

Ik heb alle tips in mij opgenomen en wil jullie bedanken . Ik merk nu dat meerdere tips herhaald worden. Dat hoeft ook niet haha. Ik zal nadenken en dingen proberen. Voor nu laat ik het even rusten. Heb je nog een vraag pb mij dan even :)

Dankje allemaal!

Ik quote mijzelf nog even

Ik ga aniek winters even mailen. Dankje voor de tip

Ben net klaar met cursus. Dinsdag geslaagd!

Dankjewel echwel

Cursebreaker zo denk ik heel eerlijk gezegd ook. Dat hij zo is en dat hij het zichzelf zo aangeleerd heeft. Ik ben het helemaal met je eens. Had gehoopt dat er een super tip kwam haha. Maar nu weet ik het helemaal niet meer :P

Wat lief mywishmax. Waar woon je? We hebben wel een grote auto en kar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 08:03

cinniz123 schreef:
Ik vind het bizar dat mensen je nog willen helpen.
Er komen zat goed bedoelde adviezen langs maar het enige wat jij doet is snauwend alle tips de wind in slaan,want het is een pup,want je werkt,want er is geen geld......soms moet je bepaalde dingen even los laten.
Maar eerlijk ik weet niet hoe jij in het bij zijn van je hond bent maar als je zo bent als in dit topic snap ik zn gedrag wel.

Ik dacht ik houd wijselijk mn mond nadat je me in je eerste pagina’s afsnauwde maar je doet het bij bijna iedereen mensen proberen met je mee te denken hoor.

Dat is niet waar. Ik overweeg alle tips ;) even goed lezen.

Ik ben direct ja. Ik schrijf niet met overmatig gebruik van smileys zodat het aardiger lijkt. Maar ik ben niet boos of snauwerig. Kwestie van anders lezen denk ik. Ik heb jou ook nooit afgesnauwd.

En sommige tips worden ook niet helemaal aardig gebracht ;)

Dankje Hillary! Ik kan daar ook wel even een mail heen sturen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 09:32

Kinke schreef:
Misschien is het een domme vraag, maar waarom moet hij in de bench dan? Hier altijd honden gehad, maar we hebben niet eens een bench dus vandaar mijn vraag.

Dit is dus een perfect voorbeeld dat mensen dus niks lezen

Dankje voor de overige tips

Ik quote mijzelf maar weer een keer...

Kabayo schreef:

Dankje allemaal!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 09:54

speedfiets_2 schreef:
Mh klinkt mij ook als een hond die niet genoeg uit gedaagd word.

Misschien een aparte tip maar kan je hem niet ergens laten zwemmen? Maakt ze vaak veel vermoeider zonder de gewrichten te belasten.

Hij haat water := haha anders zeker goede tip

Ik ga zeker nu naar een kennel kijken

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 10:46

senna21 schreef:
Ik begrijp uit bovenstaande dat de problemen vooral zijn ontstaan nadat de hond niet meer's nachts bij jou op kamer mocht slapen. En bij de fokker was het ook een huishond.
Daar zal een belangrijk deel van de clou liggen.
Een andere optie dan de bench is aan de lijn leggen. Gebeurt bij husky's regelmatig. Misschien voelt hij zich dan minder opgesloten.

Nee is niet waar. Dit doet ie sinds dag 1

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 11:36

Net 2 uurtjes weggeweest. Ben echt super trots. Niks kapot :D hier zie je ook de schuur een beetje

Lara hij is helemaal geen erf hond ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 11:42

Goof schreef:
Wat een blij ei.
Accepteerde hij de muilkorf meteen? ik vind het wel een risico'tje om dat ding om te doen en hem er dan meteen alleen mee te laten eigenlijk :o

Ik was eerst thuis en heb het aangekeken. Beetje klauwen maar verder deed ie er niks mee. Heb wel vaker een korf om gehad

Heb er pindakaas in gedaan eerst zodat hij geen paniek had maar gewoon ging slikken haha

Kabayo

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 11:42

Zoe toevallig liep het zo en ben super blij met de hond.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 11:48

Zoe_97 schreef:
Maar is de hond ook blij met jou? Gezien hij zo gaat slopen en uitbreekt uit benchen is er voor de hond duidelijk iets niet goed.
Ik wild een shiba inu of een akita inu prachtige beesten en zou er graag ooit een hebben. Ik zou ongelooflijk blij zijn met zo’n hond. Maar zij zouden niet blij met mij zijn, want ze passen gewoon niet in mijn leven.

Hij heeft altijd succes gehad dus hij blijft door gaan. Heeft niet echt te maken met blij zijn of niet. Het is een super blije hond. Merk nergens aan dat hij ongelukkig zou zijn en hij doet genoeg en word genoeg uitgedaagd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 11:51

Zoe_97 schreef:
Je merkt het nergens aan? Het gedrag dat je hier beschrijft is gewoon een schreeuw dat hij niet gelukkig is in de situatie. Als hij gelukkig was deed hij dit niet. Dit heeft niets met succes te maken. Je kan hem in een stalen vierkante doos gaan stoppen waar hij niet uit kan, dus geen succes. Dat maakt neit dat je de oorzaak weg neemt.

Dat is jou opinie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 12:00

Potverdikke wat een ongelukkige hond

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 12:07

xLaraaj schreef:
Ok geen erfhond maar buiten bench en op wandeling zeg je hier meermaals : hij loopt op het erf met de andere honden. En deze hond heeft gewoon meer nodig. Het zijn zo'n werkers. Ken ook vb genoeg mechelaars die als erfhond gehouden worden maar die honden hebben geen doel, geen taak en dus worden het van die "gevaarlijke mechelaars".
Maar er is iemand tog wel ongelukkig? Anders zou je niet een topic aanmaken. Of jij dat nu bent of de hond, er moet iets veranderen voor het geluk en mentale gezondheid voor beide. En er is geen schande om dit toe te geven. Dit vergt juist meer moed en zelfinzicht dan alleen maar ontkennen en forceren forceren en forceren.

Klopt. Ben dat met je eens. Hij word overigens wel uitgedaagd. Staat in de OP.

Ik word heel gelukkig van hem als ik er ben. Word er verdrietig van als ik weg ben en word zenuwachtig als ik thuis kom hoe het huis er dit keer uit ziet...

Als de hond ongelukkig was had ik hem allang herplaatst. Maar ik heb echt niet het idee dat hij stront ongelukkig is. Hij is hardstikke happy. Goed in de vacht. Eet super. Krijgt zijn dagelijkse behoeftes.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 12:47

SensaHorses schreef:
Kan het niet zijn dat Fizzy claustrofobisch is? Ik kan me daar wel wat bij voorstellen dat een oerhond het lastiger vind om opgesloten te zitten als een ander ras...
Hopelijk vind je een fijne oplossing voor beide TS!

Hee dit is best een hele goede! Daar heb ik nog niet over gedacht!

Een ruime kennel zou dat wellicht verhelpen? Ik ben zelf ook claustrofobisch maar met ramen /als ik wat kan zien gaat dit gewoon goed :)

Onali. Je overdrijft. Dat ik mijn mening en dat VIND ik

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 13:41

Dankje voor de lieve woorden amanda. Ik was laatst ook al een dierenkweller en mishandelaar omdat mijn rottweiler dood ziek was en ik elke week 3x bij de DA op de stoep stond. Volgens diegene deed ik niet genoeg mijn best voor mijn dier

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 13:47

speedfiets_2 schreef:
Is er ook niet een mogelijkheid strakjes als fizzy wat ouder is, om die dan een of 2 dagen in de week mee te geven aan een musher? Of misschien nu al voor alleen de mentale indrukken?

Oh dat zou zeker kunnen! Maar volgens mij zitten die alleen onder in Nederland

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 13:13

Lisitano
Hij sloopt niet als ik er bij ben. Wel als ik uit beeld ben of weg ga :)

Ik merk ook dat Fizzy erg gevoelig is. Hier moet ik zelf ook mee leren omgaan natuurlijk. Niet geweten dat oertypes daar nog "moeilijker" in zijn. Is een podenco ook een oertype? Ook niet geweten haha

Fizzy is inderdaad intact. Ik denk dat ik hem wil castreren tussen 1 en 1.5 jaar zodat hij nog mooi kan uitgroeien.

Pff je hebt helemaal gelijk hoor. Dat Fizzy mijn spiegel is. Soms best confronterend! Ik ben op dit moment klaar met alles en niks interesseert mij meer (dus het slopen ook even niet). En raad eens. Hij doet het niet meer :+ Ik wil weer lekker genieten van het leven en we gaan lekker verder!

Ik heb je gevolgd op insta. Wat een prachtige hus heb je. Lijkt wel op Fizzy! Hoe oud is hij?

Laptopmuis zoals je kan lezen hebben we meerdere voer spellen :) kong heb ik ook.

Als ik wandel heb ik hem gewoon los en snuffelt hij altijd lekker. En rent/raced hij :D

Vandaag toch het advies opgevolgd om te gaan fietsen. Hij vond het best leuk! Klein stukje gedaan hoor! 10 minuutjes weg geweest. Alleen onze straat op en neer.
Moe!
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 17:05

Jaa hopelijk zet het positief door :)

Hij is wel super gevaarlijk hoor :=Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 17:57

Lisitano schreef:
Ik vrees dat het dan toch een uiting van verlatingsangst is. Voor Husky's is dat helemaal niet vreemd en je hoeft niet meteen paniek te krijgen hoor. Het is alleen even ontdekken hoe het voor Fizzy comfortabeler is. Mijn Podenco heeft verlatingsangst en die voelt zich wel fijn in de slaapkamer. Dus nu ligt ze daar als wij weg zijn en is er niks aan de hand.
Ook heb ik het afgekapt dat ze ons in huis overal volgt.

Een oerhond is niet direct moeilijker vind ik, maar ik ben dan ook enkel oerhonden gewend dus misschien praat ik voor mijn beurt :D Het is een andere insteek. Als ik eigenaren van baasgerichte honden spreek merk ik gewoon heel veel verschil. Ook in hoe jij de hond benadert, maar zeker hoe de hond jou ziet. Een Husky is een heel zelfstandig ras. Ja, ze zijn dol op hun roedel maar ze hebben niet zoveel met commando's en al helemaal niet met dwang. Dat zie je dus heel vaak terug met de bench :+ Ja, ze hebben veel energie maar ik vind het persoonlijk echt een fabeltje dat alles goed komt met alleen beweging. Een werkhond betekent niet dat je een hond alleen maar aan het werk moet zetten. Je moet juist focussen op het verschil tussen werk en rust, mijn inziens dan :)
Thuis is rust, en ja, dat kun je alleen eisen als ze hun ei kwijt kunnen maar je moet ook niet teveel mee gaan in hun opgewonden stand. Er moet ook een uit-knop zijn.
In een roedel is rust ook heel belangrijk.

Als je een hond buiten bezig houdt en binnen ook nog eens allerlei spellen doet gaat die kop vol zitten. Vergis je niet in wat een hond buiten allemaal mee krijgt. Geuren, geluiden, bewegingen. Die kop moet ook rust hebben en de taak aan jou hem dat te leren :D

Mijn husky is ook deels Malamute dus dat is ook weer anders dan een volle husky. Husky's zijn nogal explosief in hun energie. Misschien herken je dat wel. Doseren kunnen ze van nature niet zo best. Zo lopen ze keurig met je mee en binnen een nanoseconde zitten ze in een enorm hoge drive.

Het is goed dat je gaat fietsen. Ik heb die aan- en uitknop daardoor best makkelijk aan kunnen leren. We knallen, tien minuten, en dan gaan we even zwemmen of snuffelen. Even rust en dan weer.
Je kunt hem ook de uitdaging bieden door het een duursport te maken. Dat klinkt heel heftig, maar gewoon 10 km naast de fiets draven is ook al prima. Hij leert dan zijn energie te verdelen en zal waarschijnlijk moe zijn aan het einde. Bovendien is het echt zijn aard om kilometers te maken en dat kunnen ze ook heel goed. Hij is nu ook oud genoeg om stukken mee te draven naast de fiets.
Geef dan thuis hem de opdracht te gaan liggen en laat hem echt slapen. Ik houd vaak in mijn hoofd: ik heb nu geen tijd voor jou. Er gaat dan dus ook een tijd geen aandacht naar de hond. Maar let op: wel pas nadat hij zijn ei kwijt is.
Het is bij dit soort honden wel belangrijk dat je het initiatief bij jou houdt. Aaien, spelen, voeren. Jij bepaalt waar en wanneer, niet je hond. Zo krijg je al meer duidelijkheid in de positie thuis en zal het je hond rust geven.

Ik doe vrijwel niks met regelmaat. Ik vind het belangrijk dat ik de enige ben die zegt waar en wanneer. Er is niets waar hij van uit mag gaan en er is dus ook niets waar hij bepaalt. Door die insteek heb ik een kalme hond die ik kan blijven verrassen en waardoor ik dus interessant blijf.
Een Husky doet niets als het niet nuttig is voor hen :D

Ik klink nu heel streng voor mijn honden maar zo ervaar ik het eigenlijk niet. Ik weet dat ze me zouden laten staan als ik ze zou dwingen of oneerlijk zou behandelen. Ik train positief en corrigeer alleen met stem of een keer een vinger in de bil als de aandacht te ver weg is. Die kleine dingen thuis en het sporten maakt dat ze heel goed meedraaien in ons huishouden.

Manu, mijn huskymix is 6,5 jaar oud. Hij is altijd al tevreden geweest met de hoeveelheid beweging en ik ben pas sinds een jaar gaan hardlopen met hem. Van hem hoeft dat niet eens zo nodig. Je moet ze gewoon bijhouden. Als je zelf al graag actief bent is dat prima te doen. Ik ga heus niet elke dag wandelen, fietsen of hardlopen en thuis spelletjes doen. Er zijn zelfs twee dagen per week dat ik totaal maar 1,5 uur met ze wandel. Dan heb ik geen zin :+

Podenco's zijn ook oerhonden :j Ik heb aan mijn husky een beter baasgerichte hond dan aan haar :)) Ze zien er heel verschillend uit en ze zijn anders qua jachtinstinct maar in karakter zie ik veel overeenkomsten. Het is een uitdaging als honden eigenaar. Zeker de eerste twee jaar, die vond ik zelfs bijzonder pittig. Het is best een strijd geweest met mezelf. Een relatiebreuk, een verhuizing, elke verslapping van mezelf pakte die hond aan als een kans mij als leider aan de kant te schuiven. Inmiddels zie ik de kleine voortekenen al en weet ik het hele riedeltje wat beter te herkennen.

Het wordt beter. Echt waar. Het is niet voor niets dat zoveel jonge poolhonden worden herplaatst, het is gewoon moeilijk. Maar doe je best voor die ingang, neem een goede cursus samen bijvoorbeeld. Ze zijn het dubbel en dwars waard.

Poe hele lap tekst haha
Ik kan nog wel wat leren lees ik. Ik denk dan inderdaad ook dat het wel een vorm is van verlatingsangst. Hij is nu trouwens in de woonkamer in de houten bench. Deze is dat
Afbeelding
Lijkt nu wel beter te gaan :) dan buiten in een draadbench. Hele dag achter mij aanlopen in huis heb ik liever ook niet. Dan doet hij maar even wat voor zichzelf (kluiven , spelen) Ik red mijzelf wel even :P

Als hij echt door draait in zijn hyper-heid dan stuur ik hem ook tot rust. Uiteraard nadat zijn ei gelegd is :P haha.

Herken het inderdaad wel dat ie of 110% geeft of gewoon rustig is haha. Geen grijs gebied :P

Kan dat nu al? 10 km naast de fiets? Heb hem laatst wel 10 km naast het paard gehad. Dat lijkt mij het zelfde? Haha al rij ik wat trager dan dat ik fiets

Ik ben wel heel consequent en ik bepaal wat we doen en niet hij. Hier ben ik wel erg streng in. Wil niet dat de hond met mij een loopje doet.

Ik heb net de cursus gehoorzame huishond afgerond:
Afbeelding
Ben openen deed ik zelf overigens fout. Hand te ver over zijn gezicht. Mijn fout := Hij was super braaf
We doen in het voorjaar weer een vervolg cursus. De gevorderde. Daarna agility!!

Ja Ben er mee eens dat heel veel jonge huskys herplaatst worden (en dan niet eens naar betere huizen) Ik wil dat eerlijk gezegt niet. Voel mij dan een opgever.

Ik heb contact gehad met de Fokker en ga onder begeleiding beginnen met trek-werk. Ga binnen kort een ruig bestellen en we beginnen gewoon met 10 minuten simpel 250 gram ofzo.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 17:58

beatje schreef:
Kabayo schreef:
Lisitano
Hij sloopt niet als ik er bij ben. Wel als ik uit beeld ben of weg ga :)

Ik merk ook dat Fizzy erg gevoelig is. Hier moet ik zelf ook mee leren omgaan natuurlijk. Niet geweten dat oertypes daar nog "moeilijker" in zijn. Is een podenco ook een oertype? Ook niet geweten haha

Fizzy is inderdaad intact. Ik denk dat ik hem wil castreren tussen 1 en 1.5 jaar zodat hij nog mooi kan uitgroeien.

Pff je hebt helemaal gelijk hoor. Dat Fizzy mijn spiegel is. Soms best confronterend! Ik ben op dit moment klaar met alles en niks interesseert mij meer (dus het slopen ook even niet). En raad eens. Hij doet het niet meer :+ Ik wil weer lekker genieten van het leven en we gaan lekker verder!

Ik heb je gevolgd op insta. Wat een prachtige hus heb je. Lijkt wel op Fizzy! Hoe oud is hij?

Laptopmuis zoals je kan lezen hebben we meerdere voer spellen :) kong heb ik ook.

Als ik wandel heb ik hem gewoon los en snuffelt hij altijd lekker. En rent/raced hij :D

Vandaag toch het advies opgevolgd om te gaan fietsen. Hij vond het best leuk! Klein stukje gedaan hoor! 10 minuutjes weg geweest. Alleen onze straat op en neer.
Moe!
[ [url=m/eIc5Vw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eZJPHg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even of topic,ik zag net een foto van haar in je andere topic spelend met je rottie,hoe groot is ze eigenlijk? Voor een pomsky lijkt ze me best toch wel aan de maat he? Ik zie er meer husky in als kees. Vind het wel een knap hondje.

Pomeriaan is natuurlijk ook heel wat anders dan een keeshond. Hij is 60 cm hoog. Even groot als de rottie
Afbeelding
Dankje! :)

Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 19:19

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 02:49

Nikass schreef:
Kabayo schreef:
Toch wel apart dat er dan wel 2 rasbeschrijvingen zijn
https://www.startpunthonden.nl/hetras/178/keeshond
https://www.startpunthonden.nl/hetras/189/pomeranian
En verschillende omschrijvingen. Maar fijn. Het maakt mij verder ook niet veel uit haha

Nikas op internet staat dat je vanaf 8 maand kan castreren maar dat ze het aanraden vanaf anderhalf jaar ivm hormonen en uitgroeien. Hoe oud zou jij dan aanraden?

Dankje. Ik vind die foto ook echt leuk <3

Liefst castreer ik een reu helemaal niet, waarom zou je het willen?
Alleen als het om medische of uitzonderlijke redenen niet anders kan, en dan liever na het derde jaar, als de hond echt helemaal volwassen is.
Ik zie eigenlijk niet direct voordelen van castratie bij reuen: het risico dat andere reuen op ze gaan rijden, het risico op onzeker gedrag en vandaaruit mogelijk uitvallen aan de riem, fysiek niet helemaal ontwikkelen... Nee, jammer van je hond!

Je weet dat dit tegenwoordig een beetje ontkracht is? Honden veranderen helemaal niet van castreren . Wellicht enkel in de vacht, maar dit kan je managen met voer. Of jij moet toevallig 1 of 2 mee gemaakt hebben. Dat ze niet veranderen kunnen heel veel hondeneigenaren, dierenartsen en hondenschool instructeurs/lessers met mij delen... Ik denk zeker dat hij er een stabieler en rustiger leven van krijgt omdat hij ook met een intacte (oude) teef woont

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 07:07

Wij hebben meerdere regen gecastreerd en geen een had verschil in vacht of gedrag of belaagd worden. Ook niet qua spieren. Echt exact dezelfde hond maar zonder (sier) ballen.

2 uit het nest zijn al gecastreerd. Ook omdat ze niet willen fokken

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 09:51

Gdg ik praat met mensen en eigen ervaring :)

Maar goed. Maakt verder ook niet veel uit. Topic gaat ook niet over castratie verder :P
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 24-10-19 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt