Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:25

Een husky is een roedel hond,een kees is een hond gericht op zijn baas. Hoe je het ook went of keert is dat de hond niet alleen wil zijn.
De kennelpanelen met ruitjes zijn mooi,maar een kees kan er uit klimmen is mijn ervaring en een Husky vermoed ik ook.Dus moet je er een echt goed dak opzetten.De buiten rennen van kimmie zijn mooi,maar door de spleet van het dak en het kennelpaneel komt een kees dus gewoon.
Met 8 maanden mag de hond gewoon naast de step of fiets,je kan dat langzaam op gaan bouwen.Mijn 8 maanden oude hond ben ik nu ook leren naast de fiets aan het lopen op het advies van een therapeut.Lange rechte stukken zijn goed voor de botopbouw ,wel het liefst in draf.
Ik zou zelf toch zien te bespreken dat de hond naast je bed mag slapen zoals ze gewend is.Verder word ooit alles wel beter maar moet je zeker de eerste 2 jaar zien te overleven.

Mijn puber sloopt trouwens ook alle benchen en doet alle hokken open.Gelukkig kan ze wel in huis slapen en hoeft ze weinig alleen te zijn.Wij hebben ook een kennel in huis gemaakt voor noodgevallen en daar slaapt ze met een roedelgenoot in en tig kluiven.De enkele keer dat ze er in verblijft met de deur dicht zorg ik dat ze van te voren goed bewogen heeft en ik weet dat het ooit beter word.

In jou geval,je leeft toch in een moeilijke situatie nu is misschien herplaatsen ook zo gek niet.Je zal zelf niet goed in je vel zitten en moet je leven terug op de rails krijgen en dat in combinatie met een levendige puber is niet makkelijk.En als ze dan terug mag naar de fokker,zou ik daar eens over denken.Je moet ook niet herplaatsen uit een noodgeval dus je hebt alle rust om een 10 sterren huis je te vinden voor haar.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:54

Kabayo schreef:
Lisitano
Hij sloopt niet als ik er bij ben. Wel als ik uit beeld ben of weg ga :)

Ik merk ook dat Fizzy erg gevoelig is. Hier moet ik zelf ook mee leren omgaan natuurlijk. Niet geweten dat oertypes daar nog "moeilijker" in zijn. Is een podenco ook een oertype? Ook niet geweten haha

Fizzy is inderdaad intact. Ik denk dat ik hem wil castreren tussen 1 en 1.5 jaar zodat hij nog mooi kan uitgroeien.

Pff je hebt helemaal gelijk hoor. Dat Fizzy mijn spiegel is. Soms best confronterend! Ik ben op dit moment klaar met alles en niks interesseert mij meer (dus het slopen ook even niet). En raad eens. Hij doet het niet meer :+ Ik wil weer lekker genieten van het leven en we gaan lekker verder!

Ik heb je gevolgd op insta. Wat een prachtige hus heb je. Lijkt wel op Fizzy! Hoe oud is hij?

Laptopmuis zoals je kan lezen hebben we meerdere voer spellen :) kong heb ik ook.

Als ik wandel heb ik hem gewoon los en snuffelt hij altijd lekker. En rent/raced hij :D

Vandaag toch het advies opgevolgd om te gaan fietsen. Hij vond het best leuk! Klein stukje gedaan hoor! 10 minuutjes weg geweest. Alleen onze straat op en neer.
Moe!
[ [url=m/eIc5Vw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eZJPHg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even of topic,ik zag net een foto van haar in je andere topic spelend met je rottie,hoe groot is ze eigenlijk? Voor een pomsky lijkt ze me best toch wel aan de maat he? Ik zie er meer husky in als kees. Vind het wel een knap hondje.

beatje

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:21

Nee hoor een pomeriaan is het amerikaanse woord voor dwerg kees.Maar of ze kunnen het niet uitspreken of ze vinden het niet sjiek genoeg.Maar door Paris hilton die ineens een dwergkees had moest iedereen een pomeranian .Maar het is dus gewoon een doodordinaire keeshond met een max aan schofthoogte van rond de 20 cm.Je hebt dan nog wel het spitz type en het amerikaanse bearhad type. Vandaar mijn verbazing dat die van jou nog flink aan de maat is .60 cm is zelfs voor een husky nog groot,die ik op show zie zijn vaak nog kleiner.
Wij hebben keeshonden ,herders en een malamute. De Mal loopt bij ons voor de step met een kees er naast.Soms heb ik er twee voor de step een herder en een Mal.Ik zou daar ook eens naar kijken,daar kunnen ze ook hun energie in kwijt en is echt leuk om te doen.

beatje

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:29

Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben,hier allemaal langhaar of halflanghaar vachten.Sommige gecastreerd en andere zijn weer volle reu.Qua vachten ondervinden wij geen problemen en ik heb ook nog nooit gedragsveranderingen ten nadele opgemerkt.

Bij 1 van onze werkhonden hebben wij wel eens een chip geplaatst om medische reden, kijken of dat hielp,als dat zo was zouden wij die laten castreren.Maar het hielp niet en hij werd heel tam.Dus daar ben ik wel blij dat we hem volle reu konden laten.
Castreren bij een teef heeft medische voordelen ,bij een reu blijft het medisch gezien 50/50.
De hele anti hype snap ik ook niet en is in mijn ogen vooral een mode verschijnsel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie