Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:01

Nikass schreef:
Kabayo schreef:
Toch wel apart dat er dan wel 2 rasbeschrijvingen zijn
https://www.startpunthonden.nl/hetras/178/keeshond
https://www.startpunthonden.nl/hetras/189/pomeranian
En verschillende omschrijvingen. Maar fijn. Het maakt mij verder ook niet veel uit haha

Nikas op internet staat dat je vanaf 8 maand kan castreren maar dat ze het aanraden vanaf anderhalf jaar ivm hormonen en uitgroeien. Hoe oud zou jij dan aanraden?

Dankje. Ik vind die foto ook echt leuk <3

Liefst castreer ik een reu helemaal niet, waarom zou je het willen?
Alleen als het om medische of uitzonderlijke redenen niet anders kan, en dan liever na het derde jaar, als de hond echt helemaal volwassen is.
Ik zie eigenlijk niet direct voordelen van castratie bij reuen: het risico dat andere reuen op ze gaan rijden, het risico op onzeker gedrag en vandaaruit mogelijk uitvallen aan de riem, fysiek niet helemaal ontwikkelen... Nee, jammer van je hond!

ehh deze hond komt al uit een oepsnestje.. als je niet wil fokken met je dieren, dan castreer je om ongelukken te voorkomen, ik dacht dat dat algemeen aanvaard was? ZEKER met een hond die regelmatig weet te ontsnappen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:15

Nikass schreef:
SinneJ wat een onzin. Dus een hond met een prachtige stamboom hoeft niet gecastreerd, want die dekt dan niet de kruising van de buren? 8)7
Castreren is niet iets wat je zomaar moet doen, het heeft gevolgen voor de hond.
Deze hond ontsnapt uit de bench. Het is geen hond die alleen op straat zwerft.
Dus je slaat de plank nogal mis in deze.

Kan je zo wel stellen, maar ik denk dat er heel wat mensen het ermee eens zijn, anders zou het de regel niet zijn om te castreren. Daarbij apprecieer ik die belachelijke smiley en insinuaties niet, laten we beleefd blijven. Ik zeg geen gekke dingen, veel mensen denken zo, dus geen reden om zo te antwoorden, bedankt.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:54

Tja als ik heel eerlijk ben: ik wist niet dat het tegenwoordig zo bekeken werd. Mijn asielhond was al gecastreerd toen we hem in huis haalde en de hond ervoor was een teefje. Denk trouwens ook dat het in België nog gangbaarder is dan in Nederland. Dus bij deze; ik heb me duidelijk vergist toen ik zei dat het de regel was.

Maar ik ben nog steeds van mening dat het feit dat de hond een ontsnapper is, meegenomen moet worden in de overweging, naast alle gezondheidsimplicaties die hierboven beschreven zijn. Deze keer zonder een uitspraak te doen over wat de TS 'hoort' te doen.

Ik ben zelf nogal fel tegen onverantwoord fokken en oeps nestjes, dus dat kleurt uiteraard mijn reacties (soms wat te sterk).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie