Ik heb meerdere husky's uitgelaten en zelf een kruising husky gehad. Deze honden hebben juist ontzettend veel vrijheid nodig. (Hoe kan je hond in hemelsnaam op dag 1 al in de bench zitten...!?) Hoe meer je ze vastbindt of opsluit, hoe erger het wordt. De honden die ik heb gekend liepen allen los. Twee ervan waren inderdaad wel eens weg (eentje liep er op de Albert Cuyp

Deze honden horen in de roedel. Een ren op een erf is ook geen oplossing.
Niet alleen je hond heeft bakken met energie, je moet zelf ook een tomeloze energie hebben

Maar deze honden waren stuk voor stuk relaxed in huis, omdat ze veel vrijheid kregen, binnen en buiten. Bij mijn eigen hond heeft dat wel even geduurd voordat ze relaxed was, want die kwam met een rugzakje uit het asiel.
Maar het is "gewoon" een kwestie van goed opruimen van alles wat echt niet stuk mag, slopen en stelen niet teveel aandacht geven, en zorgen dat ze hun ei kwijt kunnen buiten.
Het is geen schande als je daar de tijd en energie niet voor hebt, maar gun de hond dan een andere baas, die dat wel heeft. Ik hoop dat je een oplossing vindt, maar wat ik lees zoals het nu gaat vind ik echt wel zielig.
Duhelo

NB: Husky's zijn ontzettend inventief. Ik gaf mijn hond juist dingen die ingewikkeld open te maken waren, maar het lukte haar altijd, zonder stuk maken. Ook wist ze altijd deuren en kastjes en verpakkingen open te maken.