Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT
Ibbel schreef:Wij hebben de Franse variant van de Border Collie: Pyreneese herders. Werklustig, maar niet zó extreem als Collies, er zijn ook lijnen die meer richting huishond gaan. Waaks, horen zichzelf graag, dus dat kan een probleem zijn in een apartement, maar prima te trainen. Niet zo nerveus als Collies, in principe wat eenkennig, maar dat is er aardig uitgefokt en kan ook goed getraind worden. Prima geschikt voor agility, schapendrijven, flyball, noem maar op.
Worden oud (16 jaar is geen uitzondering), zijn sober, max. gewicht is een kilo of 15/16, schofthoogte max. tegen de 50 cm. Ze zijn wel zeldzaam, dus je zult wel moeten wachten op een pup!
Foto's: zie mijn profiel.
Storm76 schreef:Mag ik ook eens jullie mening?
Vriendlief en ik willen graag een hond, we hebben nu 2 katten. We verhuizen over een maand of 2 naar ons nieuwe huis met tuin en dichtbij hebben we de Loonse en Drunense Duinen. We willen binnen een half jaar proberen om zwanger te worden, is het verstandig om eerst een hond in huis te nemen, of pas als er een kindje geboren is?
Verder willen we een lieve, (binnen)rustige niet al te grote hond, betrouwbaar, lief en niet al te moeilijk, ikzelf ben opgegroeit in een gezin met honden, mijn moeder heeft jarenlang les gegeven op een hondenclub. Maar voor mijn vriend zou dit zijn eerste hond worden.
Wie heeft er een idee voor ons? Mijn vriend wil graag een Beagle, puur omdat hij deze hondjes erg mooi vind, maar ik twijfel hierover.
Wat zouden jullie ons aanraden?
Bedankt voor het meedenken!
wimmus schreef:Weten jullie misschien middenslag honden die in de 'makkelijke' categorie vallen?
Ik kan op i-net vrij weinig vinden over een 'startershond', om het zo maar even te noemen
xXEviIXx schreef:Hoihoi,
Helaas is de hond van mijn oma ingeslapen, en daarom wil ze graag een nieuwe hond.
Maar we weten niet welk ras het nou moet worden!
Dus ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Even wat info:
Mijn oma woont in een ruime flat, en is gewoon in staat een aantal keer per dag met de hond naar buiten te gaan en er goed voor te zorgen!
Als ze het niet red met der benen om met de hond te lopen regelt ze wel iemand dus dat zal nooit een probleem zijn!
Ze wilt graag een hondje omdat het voor haar een rede is om buiten te zijn.
Daarbij zit ze veel alleen dus het is ook haar gezelschap!
Voor de rest is ze altijd thuis dus aandacht en verzorging genoeg, maar zal bijv. niet overvoeden.
Wel moet het een kleine hond zijn, omdat ze dat graag wilt.
Haar vorige hond was een cocker spaniel, ze is 11 jaar geworden.
Haar nieuwe hondje moet wel wat kleiner zijn.
En een echte knuffel, het liefste met veel haar
Nou dat was het wel geloof ik!
Groetjes Eva
CRos95 schreef:Hoi,
Ik wil al heel lang een hond. Een lekker speelmaatje.
Mijn ouders zijn alleen van mening dat een hond niet bij hun past. (ivm werk enzo) Hebben jullie misschien een idee voor een ras?
even wat info:
-4mensen (2 kinderen, 15+13, 2 ouders)
-rijtjeshuis met park voor de deur.
-'bos' 5min lopen
-moeder werkt 2x inde week, 's-ochtends
-vader ma-vr tot 7uur ong
-kids rond 4uur thuis.
-Lager dan de knie komt hij/zij er zoizo niet in bij mijn vader
-moeder + broertje asmatisch
-speels, maar ook knuffelig
thanxx!
droversrun schreef:Hallo allemaal,
kom me ook maar eens aanmelden. Wij gaan over 1,5 jaar verhuizen naar een groot stuk land midden in het bos van almere. En we zoeken natuurlijk een echte waakhond. Hij moet goed kunnen waken maar niet aggresief zijn. Goed met kinderen/dieren om kunnen gaan en toch wel een knuffel hond zijn. Liefst geen kleine hond. Het wordt een erfhond maar slaapt overdag gewoon in huis of in de stallen. Hij krijgt dus voldoende beweging en moet goed gehorzamen zodat die afentoe mee kan op buitenrit.
Wie o wie tips?
Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita en 37 bezoekers