kleurgeteste honden

Moderators: MirandaT, Essie73, Duhelo, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:04

Hier volgens mij gewoon een standaard liver and tan. Blijkbaar een b code’ dan? Lees iets over een dilute maar dat begrijp ik niet helemaal.. hij had een liver and tan vader en black and tan moeder

Afbeelding
Afbeelding

En nog een black and tan, hij heeft een witte ondervacht? Had een black and tan vader, en een zwarte moeder zonder aftekeningen.

Afbeelding
Afbeelding

(Volgens mij zijn ze gewoon ‘standaard’ kleuren maar ben wel eens benieuwd, vooral naar de witte ondervacht Haha)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:10

kiwiwitje schreef:
Black and tan is sowieso te testen. Mijn reu draagt dit ook.
hoe dat zit met Liver and tan weet ik eigenlijk niet. Al is liver/lever een kleur op de B-locus toch? Maar hoe dat in de test naar buiten komt durf ik niet te zeggen eigenlijk.. :P

Als ik in september klaar ben met school, en wat meer geld verdien wil ik ze inderdaad laten testen!
Ook op ras, aangezien het natuurlijk nep Jack Russels zijn Haha. Ben ik wel eens benieuwd wat er in zit wat het kleurtje heeft veroorzaakt, pincher, teckel of Duitse jachtterriër bijvoorbeeld. Of wie weet doberman of rottweiler haha :')

Edit; ja ik las inderdaad dat hij dan in de b zit. Maar blijkbaar kan je dan bbDD zijn of bbDd?

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:43

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:04

kiwiwitje schreef:
Al maak je mij nu nieuwsgierig Nachocheese Dit is een deel van de kleur van mijn hond:
Em/e B/B D/D or D/d

Zwart, masker (melanistic mask) is niet zichtbaar (drager rood/geel/crème)

https://www.combibreed.com/nl-nl/klante ... /hond.aspx

Oh apart Tigress,
Jarvis is toch een Corgi?
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=225859

Hier lijkt wel zwart wit tussen te zitten. Apart.

Even teruggekeken naar hoe jouw hond er uitziet, wat een schat! Ziet er echt uit als een lieverd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van begrijp van al die codes -O-

Ik zie namelijk dat die van jou ook een lichtere vlek heeft, maar wordt dat dan gezien als brindle? Want die black and tan van mij heeft ook witte vlekken / ondervacht?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie