welk ras schaap als dekram?

Moderators: Muiz, Ods, MirandaT, Essie73, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:38

Ik vind het romanov-ras erg interessant. Makkelijk lammeren, want het ras is gefokt op veel-lingen (tot 6-lingen aan toe). Je krijgt uiteraard nog geen veel-lingen, want de ooi bepaald het aantal lammeren. De schapen zijn sober en hebben zeer vitale lammeren. Van oorsprong zijn het pelsschapen.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:55

Mocht ik ooit schapen fokken, dan probeer ik wat Romanov-ooien te scoren en deze te kruisen met kleine Poll Dorset. Ook een zeer geslaagd ras (in mijn ogen), wel een compleet ander type schaap. Omdat ik aflammergemak erg belangrijk vind, zou ik ze niet zo snel combineren met Texelaars, doordat bij Texelaars toch vaker lammerproblemen voor komen en ik dus zou kiezen voor een lichter ras om erop te zetten.

https://vssschapen.nl/overzicht/poll-dorset/

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie