Zuurstofmaskers voor dieren

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Avelienvd

Zuurstofmaskers voor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 22:56

Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar zuurstofmaskers voor dieren en dan met name voor hond en kat.
Wie weet waar je deze kan kopen en wat voor richtprijs ik aan moet denken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:29

Ik denk dat je dat het beste via een dierenarts kunt vragen. Surgivet maskers bijvoorbeeld. In Amerika kun je ze kopen, alleen ff een website vinden die naar NL verzend.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:56

Wat ben je van plan...

Avelienvd

Re: Zuurstofmaskers voor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 00:00

Wil kijken naar afhankelijk van prijs om er een te geven aan onze lokale brandweer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 01:41

In dat geval loont het vaak om het merk zelf een enthousiast bericht over je idee te sturen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 05:50

Avelienvd schreef:
Wil kijken naar afhankelijk van prijs om er een te geven aan onze lokale brandweer.

Realiseer je je dat voor elke maat dier kort of langschedelig je zo ongeveer ander masker nodig hebt, dus met 1.... ben je er nog lang niet....

En een zuurstofmasker op doen bij een bij bewustzijnd dier dat dat niet gewend is kan ook nogal wat voeten in de aarde hebben. En als dier bewusteloos is heeft het vaak al weer stuk minder zin, want kan zijn luchtweg dan niet meer beschermen en kan alsnog stikken, intuberen is dan veel handiger of mond op neus beademing. Dus brandweer zal er dan ook nog stukje opleiding bij nodig hebben.

Helaas weet ik waar ik over praat.... Waren gelukkig niet mijn dieren en de brandweer had echt stinkend hun best gedaan ze uit brandend (nadat het geblust was) huis te halen, maar de dieren die nog bij bewustzijn waren waren helemaal van het padje af (niet zo vreemd, gezien de omstandigheden, brand, rook, vreemde mensen in huis in rare pakken die je in je lurven grijpen, grote paniek dus ) en diegenen die buiten bewustzijn waren hadden al dermate rookvergiftiging dat het voor de meesten echt slecht afgelopen is.
Het wonder was de hamster... die had brand in zijn omgekeerde terracotta bloempotje uitgezeten in zijn fluf zooi en daar is de rook en meest hitte omheen gegaan, die was nog topfit. Van de rest van de dieren zijn er ondanks echt op moment dat brandweer ze over drempel huis uit droeg in behandeling te zijn gegaan bij DA er toch aantal heel slecht van af gekomen.... (dood dus..).
Echt @#% dus.......

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 06:22

Vreselijk. Wat een bericht.

Zag gister toevallig een filmpje van een hond die ze uit een brandend huis hadden gahaald. Nauwelijks bij bewustzijn. En daar werkte het gelukkig wel. Dus vandaar dit idee.
Was met een soort anesthesiemasker. Dus zodoende.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:26

Wat voor honden en katten bij bewustzijn het beste werkt en de minste stress geeft is gewoon de zuurstof slang voor hun mond houden. Zo krijgen ze zuurstof binnen en raken niet in de stress van een kapje.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:28

Voor honden en katten heb je idd verschillende maten nodig. :j
En is 1 kapje dus niet voldoende.

Wij hadden deze maskers op de praktijk.
Afbeelding

[KS] [Volg] Olivia x Liz. Wales
Olivia van 't Vöske drachtig van Liz . Wales 21-02-2020
powys(NL)Puzzle - Verkocht
Wedge Gribaldi x Garanco Z1+4 Verkocht naar Noorwegen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie