Show je konijnenverblijf!

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Coconut

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:35

Bedankt iig :) Inbox lekker leeg gemaakt nu ;) ! Hopelijk houdt het nu gewoon op.

Iemand tips voor speelgoed voor grote konijnen? In heel veel dingen passen ze namelijk niet := :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:39

Mijn konijnen vinden een grote doos waar ik dan twee gaten in maak altijd geweldig!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:42

Pff, inbox berichten zijn wel heel overdreven. Die activisten moeten lekker marktplaats konijnen afstruinen als ze commentaar willen geven.. Kan daar soms echt niet naar kijken.. redenen: konijn moet weg omdat kind er niet naar omkijkt of: ja we kijken er eigenlijk helemaal niet naar om. En dan zie je zo n zielig konijntje in zn eentje in een mini buitenhok zitten.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:00

Afbeelding
Afbeelding

Hier lopen mijn 6 kippen en 2 konijntjes. Ik huur dit stalletje met paddock voor hun. Het is ongeveer 10 bij 3m. Het stalletje heb ik vorige week ingericht en over de uitloop ben ik nog aan het nadenken wat ik er nog meer in wil. De tegels moeten wel blijven liggen, er ligt drainage onder. Maar beetje bij beetje wordt het steeds leuker voor de beestjes!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:12

Heb mijn oudste lieverd gisteren moeten laten inslapen Y;(
Hij was 11,5 jaar en kreeg plotseling problemen met ademhalen wat ook rap erger werd. Bah wat kan je zo'n beestje missen, was zo'n lief blij dier!
Het vrouwtje is nu alleen, heb het mannetje er vannacht nog bij gelaten en zojuist weggehaald. Ze zat steeds naast hem ,zo sneu |(
Hoe gauw hebben jullie er een nieuw konijn bij gedaan? Ik wil eigenlijk niet meer een nieuwe en denk erover om haar aan de opvang terug te geven waar ze vandaan komt. Maar het lijkt me ook beter dat ze even tot rust komt voordat ik haar verhuis. Ik ben er ook nog niet helemaal over uit, het voelt verkeerd, maar niet meer een konijn erbij nemen is voor haar pas echt sneu. En ik wil niet tot in de eeuwigheid konijnen houden... Voordat onze pup in januari kwam liepen ze altijd los en kwamen ook binnen gehuppeld waardoor er veel meer interactie was. Helaas heeft onze overigens ontzettend lieve hond, heel veel jachtinstinct en is het niet vertrouwd om ze samen los te laten. Het vrouwtje is ook niet mensgericht waardoor ik ook wat minder met haar heb, het mannetje was juist het tegenovergestelde. Pfff lastig, ik heb ook nog een dochter van 7, dat speelt ook mee...

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:15

Sterkte Anna..
Misschien kun je een ouder konijntje erbij, dan zit je er minder lang aan vast?
Het blijft altijd lastig inderdaad, ze gaan nooit precies gelijk dood dus als één overlijdt... -O-

Mooie plekjes hier voor de knijntjes!
Zelf hebben we dit onderkomen.. :)

In de sneeuw ziet het er zo uit..

Afbeelding

In de zomer zo..

Afbeelding

Liggen stenen onder nadat ze het gaas kapot hadden gemaakt en een gat naar de buren hadden gegraven. }>
Daarop zand gegooid en rechts achterin hebben ze een zandbak achter de boomhut want ze houden van graven.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:16

Dankjewel Miranda, ja daar had ik ook aan gedacht, maar je blijft altijd met 1 zitten, lastig hoor...

Dit was mijn lieve Rakker afgelopen winter, hij werd altijd helemaal knetter als er sneeuw lag <3

Afbeelding
Mooie ren heb je!

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:47

Wat grappig dat hij de sneeuw zo leuk vond, mijne vinden er niks aan. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:50

MirandaFuego schreef:
Wat grappig dat hij de sneeuw zo leuk vond, mijne vinden er niks aan. :')

Ja, al mijn konijnen vonden sneeuw leuk. Gekke bokkensprongen maken en racen, ze gingen dan helemaal los :D En flink graven natuurlijk, hihi.