Moderators: Essie73, EvelijnS, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight
xmcw schreef:Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar zo'n test! Mijn hond is namelijk "oranje". Ben erg benieuwd waar het vandaan komt aangezien hij een stafford x mechelse herder is
LoeOrange schreef:Ik ga binnenkort ook een test doen. Ik heb een Silver Lab waarvan de kleur in de zon echt zilverachtig lijkt. Maar buiten de zon ook wat bruiner of grijzer lijkt te zijn. Zelf snap ik nog niet zo veel van de kleurcodes/kleurbenamingen maar het lijkt mij interessant hier meer over te weten te komen.
Kunnen jullie dan op basis van een kleurcode/kleurbenaming, ook nagaan welke kleurkansen de nakomelingen zouden hebben?
LoeOrange schreef:Zoe_97 schreef:Een lab mag officieel niet blauw zijn. Dit is via de weimaraner erin gefokt. Maar het is dus sowieso een kruising dan, zeker geen zuivere lab. Blauw is een zwarte hond die dilute daarboven op heeft. Dat maakt de hond blauw.
Het is inderdaad waarschijnlijk ook via een Weimaraner er ooit in gefokt. Echter zijn zijn ouders beide wel Labradors. In Duitsland en Amerika is deze kleur inmiddels officieel erkend voor een Labrador. Vandaar dat mijn hond ook in het Duitste stamboek staat ingeschreven.
Moet wel eerlijk zeggen dat onze Silver Lab niet alle kenmerken heeft van een echte Labrador. Hebben zelf nog een bruine Labrador teef en hij verschilt duidelijk. Zijn oor aanzet is duidelijk anders en hij heeft een iets langere neus. Tevens is mijn bruine Labrdor teef echt een kolossaal beest en is de reu wat ranker gebouwd. De reu is pas 10 maanden dus gaat nog veranderen hoor.
Van schreef:Waar Azmay het over heeft is het greying gen dat werkt inderdaad ongeveer zo als schimmel bij paarden. Het heeft alleen effect op een ruwharige vacht.
Heeft niks met blauw te maken
KarmaChansy schreef:@kiwiwitje dat klopt haha, ik dacht zelf dat ze zo zwart zou blijven omdat die kleur dominant zou moeten zijn.
@Van dank je! heb ik wat geleert ik wist dat niet
Azmay schreef:Die combi had ik compleet gemist, echt wel iets om serieus over na te denken
maxie schreef:kiwiwitje schreef:Ik vond het ook heel interessant om te doen. Was vooral bij mijn reu erg verbaasd dat hij dus dat black and tan in zich heeft. O.a. Omdat het een heel ongewenste kleur is.
Brindle testen is lastig Maxie, maar hij zal in ieder geval blauw dragen als papa blauw is.
Ja denk dat er idd dominantzwart uit komt met blauw.
Black en tan is idd een verassende uitslag. Gelukkig niet zichtbaar omdat het idd ongewenst is in het ras
Ben ook wel benieuwd wat de fawnkleur voor uitslag geeft.
maxie schreef:Heb je zeker een punt maar had ooit wel eens gelezen dat het een diskwalificatie is op shows. Geen idee hoe het nu zit maar dat was een aantal jaar geleden.
Zoe_97 schreef:Roepnaam: Chicka, Chick.Fawn was dacht ik genetisch choclate Sable als ik het goed onthouden heb. Op Facebook is er een super interessante Engelstalige groep over kleurgenetica.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Vandaag hier ook de kleurtest aangevraagd voor Djessey. Eigenlijk gewoon voor de fun.
Verwacht niet echt een andere uitslag dan haar moeder.
Zou leuk zijn als het dan wél verrassend is!![]()
Wij zullen de pups van Dana sowieso allemaal testen, zo snel mogelijk.
capopjekop schreef:Wij overwegen ook een test te doen en ook naar wat voor kruising ze nu is. Volgens het asiel pitbullxlabrador. Maar veel mensen denken stafford maar ze is volgens ons een chocolade rednose.
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 6 bezoekers