Adventure cats on bokt?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 12:45

Hoe fink beiden voor de eerste keer buiten te gaan! super om te zien LexLester!

Wij zijn afgelopen weekend ook nog eens buiten geweest nu de temperatuur wat gezakt was en de kleine pluizenbol heeft flink zelf gewandeld en is mee een ijsje gaan eten om daarna als een blok in slaap te vallen op de zetel. :D

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-19 09:55

Hoe zit het hier nog met de avonturiers?

Wij zijn efgelopen week nog een keer gaan wandelen maar helaas weer loslopende honden tegengekomen in het bos waar honden aangelijnd moeten blijven buiten in de losloopzones die aangeduid staan vanwege het wild dat in de bossen leeft en de veiligheid.

We waren naar het speelbos gewandeld dat ook op kinderen gericht is en tussendoor enkele foto's nemen terwijl Gimli de sprinkhanen achterna zat, zit hij op een boomstam een meter boven de grond, komt er ineens een soort van dobberman achtige hond aanrennen en begint ie errond te draaien, ik heb maar snel Gimli vastgenomen en in de verte geropen 'Wil je je hond eens aanlijnen!' en dan kwamen ze ineens aanlopen al roepend op haar hond maar je moet niet denken dat ie luisterde hoor 'Tja, wie gaat er nu ook met een kat wandelen' kreeg ik als uitleg teruggekaatst.

Nou ik was wel effe pist, zeker omdat ze met drie honden waren die losliepen, en als ze wegwandelden ze nog 1 van die mannen 'nou maar die van mij luistert wel hoor', en hij liet hem weer loslopen en ja, daar kwam die loslopende hond dan weer naar ons toegelopen... Wat begrijpen mensen nu niet met je hond aangelijnd te houden in het bos... het staat duidelijk op de icoontjes aan alle ingangen en op het informatie bord ook nog eens _-:(

Maar goed, Gimli vond snel zijn draai terug en dan konden we nog even spelen met stokjes achterna hollen en sprinkhanen proberen vangen.

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-19 10:31

Zo gezellig EvaC, Lijkt me super leuk om je kat mee te nemen op vakantie! Voor naar schotland en Skye moeten ze dan niet in Quarentaine om te grens over te mogen in Engeland? Ik ben alvast benieuwd naar je foto's :D

AbleToDream

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-19 11:02

Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-19 13:41

DideH schreef:
Supergaaf Evac! Hoe gaat dat op zo'n boot dan? Moet hij in de auto blijven en een eigen ticket hebben?

Evelien_vp schreef:
Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.

Milo is afgelopen twee weken uit logeren geweest bij mijn ouders. Zag zo'n kattenhotel ook niet zitten en omdat het zo'n aandachtsgeil beest is vond ik thuis eten laten geven door iemand ook zo sneu. Is er niemand in de familie die dat wel zou willen doen/leuk zou vinden?

Helaas niet, mijn ene neef heeft te veel kinderen thuis die hem zouden doodknuffelen en hij heeft het liever ietsje rustiger, en verder ook niet echt katgerichten mensen in de familie dus de opties zijn nogal weinig... Vrienden wonen te veraf dus die kent hij ook niet echt zo goed en ik wil hem nu niet bij een wildvreemde voor hem binnensteken voor twee weken.

En hij is zo aanhangkelijk als ze maar kunnen zijn dus t zal voor ons beiden even wennen zijn, liefst van al zou ik hem meenemen maar de meeste b&b's en hotels laten geen huisdieren toe ook.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 08:37

Afbeelding
Nog een foto van enkele weken terug op wandeling in het bos :D

@95Ellen, hij wil nog steeds niet door mijn armen springen (omdat ik de snoepjes in 1 van mijn handen houd en dan stopt ie omdat hij ruikt dat ze in mijn hand zitten :')

We hebben ondertussen ook opvang gevonden bij vrienden die met 8 katten zitten en hem graag willen opvangen, vorig weekend is hij eens gaan kennismaken en dat liep vlotjes, ze lieten hem met rust die eerste paar uren en dan kwamen ze rustig een voor eens eens snuffelen. Nog wel wat geblaas maar ik kan met een gerust hart vertrekken want die mensen zijn heel de dag thuis, dus hij moet niet alleen zitten dan :o wat een opluchting.

@Xoranlover, hoe doen jullie dat met de tuin?
Ik ben eens aan het kijken om in onze toekomstige nieuwe thuis de tuin ook af te zetten, er staat nu al een draad rond en houten panelen maar die bovenkant dan nog? Zonder dat het op een gevangenis gaat lijken liefst :p

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 09:31

Super gezellig @limilou, is hij ook een Ragje of een Birmaan?
In de karwei kan je ook gezellig met je kat rondlopen, doen wij nu ook steeds als hij meegaat naar de verbouwingen en we moeten nog iets halen uit de karwei, gaat ie gezellig mee en loopt ie ook rond in de winkel, daar zien ze hem ook al graag komen :)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 10:56

nelske164 schreef:
Hoe hebben jullie ze geleerd om in de auto rustig op de passagiers stoel gaan liggen?
Boetje krijst alles bij elkaar in de reisbox, dus zou haar graag los meenemen, maar ben bang dat ze dan lastig wordt tijdens het rijden.

Ik zou wel oppassen met dieren los in de auto, Gimli gaat steevast in zijn rugzak met het vakje boven aan open zodat hij zelf naar buiten kan kijken als hij wil of kan gaan neerliggen, hij zit steeds vast aan een clip in de rugzak (denk dat die lijn zo een 10/15 cm is) wat lang genoeg is als hij zich rechtzet om over de rand te kijken maar kort genoeg zodat ie er niet uit kan.

Overlaatst was ik met hem onderweg naar huis terug en op een rotonde ineens een auto die naast me de afrit moest hebben en ik moest alles dichtslaan om er niet op te rijden (die had niets aangegeven dat hij er ook af moest) en gelukkig dat Gimli in zijn rugzak zat want anders had ie tegen de voorruit geplakt.

Ik doe daarom ook altijd de passagiersriem rond de rugzak en zo vast zodat hij toch enigzins vast zit mocht ik bruusk moeten remmen.

Afbeelding

Gisteren mocht hij ook nog een keertje mee naar de petsplace in NL, daar zien ze hem altijd wel graag komen :D
Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-19 09:49

Neem je kitten even mee tot bij de dierenwinkel, dan kan je meteen eens passen met de werknemers daar, soms werken puppy tuigjes voor Chihuahua's ook wel.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 09:56

Mijne komt van op Amazon duitsland, maar sinds kort heeft CatExplorer ook een selectie van eigen rugzakken uitgebracht, daar kan je ook altijd wel eens kijken.

Wij zijn vorige week nog eens langs petsplace geweest, en meteen een fluohesje gaan halen zodat we s avonds ook buiten kunnen gaan, het is hier nogal donder op de boerenbuiten na 18u. Ook even een pitstop gemaakt aan de konijntjes die hij wel leuk vond: