Nog een hondenbrok-topic

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pindakaa7

Nog een hondenbrok-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-19 12:19

Er zijn al veel topics over hondenbrokken, maar aangezien ik graag advies zou krijgen over mijn situatie open ik toch maar een eigen topic.

We hebben thuis twee honden, een Boerenfox (1,5 jaar) en een kruising poedel x labrador (3 jaar). We hebben ze beide vanaf dat ze pup zijn.

De poedelxlabrador voerden we eerst hills, hierop was zijn ontlasting vaak slap en slijmerig. Ook had hij vaak oorontsteking. Zijn ontlasting is twee keer onderzocht, hier is niks uitgekomen.
Toen zijn we dog lovers gold (original) gaan voeren, in eerste instantie ging het hierop heel goed. Z'n ontlasting was een stuk steviger. Na een tijdje werd z'n ontlasting wisselender, de ene keer prima en de andere keer wat slapper. We zijn toen de vis-variant van DLG gaan voeren, hier werd de ontlasting slechter van, na twee maanden zijn we weer over gegaan op DLG original. Zijn ontlasting werd weer beter, maar wel af en toe wat slapper.

Toen kwam onze tweede hond, we voerden hem DLG original. Zijn ontlasting is hier altijd mooi stevig op geweest, maar hij poept minimaal 3x per dag, meestal 4x.
Toen de dierenwinkel waar wij ons voer halen DLG in balance kreeg, hebben zij ons dit aangeraden omdat er qua vlees alleen kip in zit. Ze vertelde dat sommige honden minder goed reageren op verschillende vleesbronnen. We zijn toen DLG in balance gaan voeren aan beide honden. De ontlasting van de boerenfox bleef hierop het zelfde.
De ontlasting van de poedelxlabrador werd eerst wat beter, maar nu is het toch weer heel wisselend. De ene keer prima (het is bij hem nooit echt stevig maar wel goed op te rapen) en de andere keer weer wat slapper. Ook is zijn ontlasting vrij licht van kleur.

Beide honden doen het dus niet fantastisch op DLG. De boerenfox poet veel en de ander heeft heel wisselende ontlasting.
Ook hebben we een tijdje lichtverteerbaar voer van de DA gegeven (specific volgens mij?) hierop bleef de boerenfox 4x per dag poepen en de ontlasting van de poedelxlabrador werd echt stevig, wel opvallend lichter van kleur.

Mijn concrete vragen:
Is het erg dat de boerenfox 4x per dag poept, of hoort dit gewoon bij hem?
Waardoor kan het komen dat de ontlasting van de peodelxlabrador zo wisselend is, kan dat komen door het voer?
Welk brok zouden jullie aanraden?

Ik heb zelf het idee dat de 'problemen' van beide honden misschien komen door de hoeveelheid rijst, zou dat kunnen?

~four feet move our soul~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie