Mijn 4 maanden oude kater heeft aan de ene knie graad 4 en op de andere 3, behoorlijk ernstig dus. Hij liep al even niet lekker, en eigenlijk sinds dit weekend opeens echt met de pootjes wijd. Vandaag onder narcose voor castratie dus gelijk na laten kijken. Er zijn overigens geen röntgenfotos gemaakt voor deze diagnose.
Ben vooral opzoek naar bijv. oefeningen oid., de dierenarts had namelijk nog de hoop dat hij er overheen zou groeien zonder operatie, maar de manier waarop hij nu strompelt is niet eerlijk, en zeker niet om nog lang mee te laten lopen.
En over de operatie; wie heeft er ervaring daarmee, beide knieën tegelijk, is dat een optie ergens, en qua prijzen?
Onze kliniek zou 650 euro per knie kosten.
Ik zit nog heel erg in dubio; 4 maanden is héél jong om al zo erg last te hebben, vraag me daarom af in hoeverre zo'n operatie een 'oplossing' zou zijn, dwz, kan hij daarna gewoon zonder problemen alles doen en 20 jaar oud worden? En een kat kun je niet uitleggen dat 6 weken bench rust (2x) voor zijn eigen bestwil is..
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik zou zonder blikken of blozen dit geld uitgeven voor mijn dier, maar is dit eerlijk tegen over een 4maand oude, speelse kater ??
- uiteraard ga ik mijn vragen ook bij de DA nog voorleggen, maar wil graag ook wat ervaringen horen van mensen die niet hun geld er van moeten verdienen. (En nee, met mijn DA is niks mis!)