Kattenluik op chip, ervaringen?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

zorro

Kattenluik op chip, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 22:54

Ik heb een kat opgevangen die nu in onze oude schuur woont. Ze is inmiddels goed gewend, voelt zich weer happy en het is langzamerhand tijd om haar naar buiten te laten gaan. Ze is gechipt in het asiel en daarom wil ik graag een kattenluikje die op haar chip werkt, zodat mijn andere kat en de buurkatten niet naar binnen kunnen. Het beestje heeft nogal wat meegemaakt en heeft echt rust en haar eigen ruimte nodig.

Wie heeft ervaring met zo'n luikje, bevalt het, werkt het goed? Hebben jullie een aanrader qua merk of type?

pien2010

Re: Kattenluik op chip, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:57

Wij hebben er een. Echt ideaal! Bij fie van ons kan een kat ook altijd naar buiten als ie niet in ons luik staat, dus mocht er een vreemde kat op een of andere manier toch binnenkomen, kan die er sowieso uit.
Zo'n luik kost wel wat, maar voor ons echt meet dan waard

[O]

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:58

Die chip komt aan een haldband te hangen, die werkt niet op háár chip. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor we wel positieve dingen over van andere gebruikers.

Wel vooral dat de duurdere varianten beter werken qua bereik en herkenning van de chip waardoor het luikje ook daadwerkelijk goed reageert.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:03

KimD schreef:
Die chip komt aan een haldband te hangen, die werkt niet op háár chip. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor we wel positieve dingen over van andere gebruikers.

Wel vooral dat de duurdere varianten beter werken qua bereik en herkenning van de chip waardoor het luikje ook daadwerkelijk goed reageert.

Beide is mogelijk, alleen instellen is even lastig, moet je je kat tegen het luikje proppen volgens de gebruiksaanwijzing :Y) .

Wij hebben er 1, onze kat heeft geen chip dus draagt een bandje met een chip-penning. Katten meoten alleen wennen aan dichtbij genoeg komen dat hij de chip leest, en het geluid van de vergerendeling die omlaag gaat.

Kings Cadanza (Negro x Alfonso )
Kings Once upon a time (van Gogh x Negro )

*Kings Stable*

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:03

In principe super ervaring mee, zei het dat 1 van onze katten vorige week door de blokkade heengeramt is omdat er een grote kater in zijn staart hing. De chiplezer is zeer snel, maar dit was echt torpedo snelheid. Nu is hij dus kapot -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:08

Sizzle schreef:
In principe super ervaring mee, zei het dat 1 van onze katten vorige week door de blokkade heengeramt is omdat er een grote kater in zijn staart hing. De chiplezer is zeer snel, maar dit was echt torpedo snelheid. Nu is hij dus kapot -O-

Moest hier wel om gniffelen, hoe sneu de situatie ook. := Maar had er gelijk een beeld bij.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:11

Ik heb al jaren zo’n luikje met chip herkenning. De katten zijn gechipt en om het luikje in te stellen moet de kat er doorheen terwijl de scanstand aanstaat. Niet ingewikkeld, tenzij de kat geen zin heeft :D Volgens mij is het een Sureflap. Bevalt uitstekend

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:13

We hebben een beetje een domme kat die denkt dat hij heel stoer is maar dat niet is 8)7
Ik ben benieuwd of hij er hoofdpijn van had :=

De vergrendeling is sowieso vrij instabiel, wij hebben ook een timer erop maar als je een beetje hardhandige kat hebt slopen ze dat echt wel.
Verder wel echt tevreden hoor, gaat ook goed tochtvrij dicht.
Onze andere kat is een twijfel kat en staat altijd een minuutje te denken of hij wel/niet nasr binnen wil. Dan hoor je de hele tijd klik-klak-klik-klak _O-
De pieptoon hebben we uitgezet.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:16

Ideaal en geen vreemde katten meer in huis

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:23

Beste aankoop ooit. Ik heb de sure flap voor grote kat.
Sinds jaar of 8 een bij de achterdeur en sinds paar jaar ook 1 bij de schuur.
Katten zijn gechipt. Volgende kat zou alleen al vanwege het gemak van kattenluikje gechipt worden.
Luikje is ook veel minder wind/tocht gevoelig.
Aanschaf prijs € 100-114.
De oudste was tikkie duurder.
Ze zijn overigens exact gelijk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:02

Hier ook een tevreden sure flap gebruiker! Volgend jaar gaan we verhuizen dus maar even zien hoe we m dan mee kunnen nemen.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:03

Zeer tevreden met de Sure Flap. Werkt echt goed, nooit problemen mee gehad en instellen ging ook makkelijk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:11

Wij hebben wel een paar keer storing gehad erin, maar werd altijd super opgelost door sure flap. Zelfs een keer een nieuw Luik gekregen!

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:45

Mijn eerste luik was makkelijk te installeren, maar werkte na 2 maanden niet meer. Toen nooit meer achteraan gegaan omdat er toch geen vreemde katten waren.
Sinds een iets minder dan een jaar een sureflap luik. Deze had in het begin veel moeite met de kat herkennen. Maanden heen er weer gemaild met de klantenservice en toen een nieuwe toegestuurd gekregen. Deze werkt helemaal top.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:44

Ik heb sinds mei 2 kittens en heb een luikje met microchipscanner van pet safe. Bevalt heel goed!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:48

Stipje, wij willen ook een luik dat werkt op de chip...
Dat scheelt ons de deur open en dicht doen :+

*volg* corine1981 @ [BB-ITP] Woezel de herplaats-Poezel...

In a field of horses, always be a unicorn

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:50

Heeft een van jullie misschien ook ervaring met een kattenluik in het raam ipv in hout. In mijn huis past geen andere constructie dan in het raam...

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:04

Toevallig vorig weekend geïnstalleerd. Luikje hadden we vlak voordat de katten in huis kwamen gekocht, ruim 4,5 jaar geleden :+

Ze zijn er ontzettend blij mee (denk ik iig). Ze gaan echt om de haverklap naar binnen en buiten. Denk dat ze hierdoor ook wel een stuk actiever zullen zijn :)

Wij hebben een sureflap, ietwat klein voor onze reuzen :+ Maar het werkt prima.

Afbeelding
Kiekeboe :)

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:17

Zucchero schreef:
Heeft een van jullie misschien ook ervaring met een kattenluik in het raam ipv in hout. In mijn huis past geen andere constructie dan in het raam...

Ja, dan moet het hele raam vervangen worden en dat kan een prijzig grapje zijn.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:46

Wij hebben ook de sureflap die werkt op chip.
Geweldig ding!

Dat ik van je hou , dat is geen wonder. Maar dat jij om mij geeft dat is heel bijzonder.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 03:30

Lieke schreef:
Zucchero schreef:

Ja, dan moet het hele raam vervangen worden en dat kan een prijzig grapje zijn.

Waarschijnlijk toch nog goedkoper dan een volledig nieuwe deur... ;)

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:23

Zucchero schreef:

Bij ons zit hij in het raam. Dan moet je inderdaad een paneel vervangen en maatgat in laten maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie