Waarom heb ik steeds bloedluis?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

petraaken
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:43

Century schreef:
Hoe merken jullie dat jullie bloedluis hebben? Ik zie ze niet en merk ook niets aan de kippen. Heb ik ze dan niet of zie ik ze niet?

bloedluizen ruik je. Als je een mierzoet geur in het hok ruikt zit je met bloedluizen. De zomermaanden zijn de ergste maanden voor bloedluizen. warme dagen met 25+ graden hebben de bloedluizen het liefst. Ze vermenigvuldigen dan in zeer hoog tempo.

wij hebben wel eens met een brandenbunzer de ergste plekken behandeld op de mesttafels. Zit stokken in olieên helpt ook. Dutchies bij ons niet goed. Verder is mijn vader van plan om onder de zitstokken kunststofbakjes te hangen met olie in.

petraaken
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:44

poown schreef:
Na alles geprobeerd te hebben .....frontline spray
gebruikt op de kippen ( is fipronil)
Van de bloedluizen af gelukkig . Ook hok toen weer behandeld met soda ,brander en witkalk. Nadeel is dat we 6 weken alle eieren weggegooid hebben maar dat hadden we er graag voor over. Wat een plaag die bloedluizen. Wij krijgen het ook door wilde vogels. Overdag staat de ren altijd open en dan vliegen er eksters en duiven in en uit om voer te pakken...

doen wij ook op de kippen zelf af en toe. :j

Marcella

Re: Waarom heb ik steeds bloedluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:53

Hhhmm denk trouwens dat mijn hok te koel is ook voor bloedluizen. Ze kunnen beschut en tochtvrij zitten, maar toch ook voldoende ventilatie. Denk ook dat dat het probleem vaak is hokken die te dicht zijn waardoor er ook te weinig ventilatie is.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:35

Mijn ouders deden het hok 1x per week uitbranden, maandenlang. Hielp niet afdoende, want er hoeft maar 1 te blijven leven ergens in een kiertje en de plaag komt gewoon terug.

Bjoet (Cardento x Ahorn) 2006
Maéva (Connect x Cardento) 2017
Dora (Leffert x Hearke) 2001 Drachtig van Fonger 478 @ DBT2020

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:07

TS, idd de foto laat een klassiek voorbeeld zien van een plek waar ze in gaan zitten.
Ik zou het complete hok weg doen :o

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:54

Cayenne schreef:
TS, idd de foto laat een klassiek voorbeeld zien van een plek waar ze in gaan zitten.
Ik zou het complete hok weg doen :o

Je kunt altijd eerst nog een fles spriritus voor 1.50 kopen en alles volspuiten

Bjoet (Cardento x Ahorn) 2006
Maéva (Connect x Cardento) 2017
Dora (Leffert x Hearke) 2001 Drachtig van Fonger 478 @ DBT2020

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:02

Begrijp niet zo goed dat je kippen niet op stok gaan snachts, dat doen toch alle kippen?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:07

Century schreef:
Hoe merken jullie dat jullie bloedluis hebben? Ik zie ze niet en merk ook niets aan de kippen. Heb ik ze dan niet of zie ik ze niet?

Inderdaad die zoete geur die hier genoemd wordt. Maar bij mij ook (heb 3 kippen), dat ze niet meer in het hok eieren legden maar verstopt onder een struik in de ren. En ook niet meer binnen gingen slapen (was tijdens de warme weken hier). En als je met je hand in het hok gaat om eieren te rapen of zo, voel je ze wel kriebelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 13:11

luxx schreef:
Begrijp niet zo goed dat je kippen niet op stok gaan snachts, dat doen toch alle kippen?

Die van mij niet, heb ze gevraagd waarom, en dan zeggen ze tok tok tok :')

Ik heb ze vanaf dat ze een week of 12 waren, diverse stokken aangeboden, maar ze gaan in het legnest zitten... doen ze al 6 jaar nu. Nouja, ook goed

-The outsider for life-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:18

Mijn opper kip overnacht ook in de legkast. Alleen de haan zit op stok.
Deze sliep overigens ook wel eens in een boom

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:19

Van mij gaan er twee op stok en twee in het legnest. Soms liggen ze er zelfs met z'n drieën in.

Altijd al een betaalbare tekening van uw huisdier gewild? Of van een prachtig landschap? Ik teken in opdracht: Tekeningen in Pastel.
Website; Facebook; Bokt Advertentie :)