Honden en tv, wie heeft dé tip om dit op te lossen?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:35

daffodil schreef:
Dierenfan, dat aanlijnen hoe moet ik dat zien, een ruk verkopen als ze tekeer gaan? of naar me toe halen en verder niks zeggen?

De plantenspuit heb ik ook al aan gedacht maar vooral de jongste is eigenlijk nergens van onder de indruk en bijzonder hardleers. Dacht dan is mijn huis elke keer zeiknat maar ik kan het wel testen natuurlijk.

Iemand opperde ooit om sleutels te gooien, nou ze bukken en gaan gewoon door :+

Aanlijnen en niets zeggen als je het zo op kan lossen dan zou het wel heelllll simpel zijn. Weet dat 90 procent van de mensen tegenwoordig hard hoopt dat zoiets de oplossing is of dat ze kunnen wachten tot hond lief stil is en dan koekje er in.

Echter een hond wil een baas, iemand die leiding geeft en dat kan niet enkel met negeren en koekjes. Misschien wel bij een zeer simpel in elkaar zittende hond maar lang niet bij allemaal. Zelf laat ik het niet zo ver komen en ken de honden niet maar ik zou flink kwaad worden verbaal of fysiek zelfs. Net waar de hond goed op reageert. Overigens de riem is om ruimte te beperken zodat je er gemakkelijk bij kan komen en in kan grijpen. De riem gebruik ik nooit als correctie middel want los moeten ze ook kunnen luisteren.

Ik los niet altijd alles op met koekjes en dat lukt je ook niet met een roedel zoals hier. Overigens duidelijkheid geven doe je door leiding te geven. Niet door veel koekjes en beloningen en ook niet door hard te zijn en te bestraffen. Wel door nee is nee en ja is ja. Zit is zit en plaats is plaats. Nooit reden geven om de honden te laten twijfelen aan wat jij zegt. Geef ze wel de ruimte zelf na te denken over welje actie welke consequenties geeft. Dus zie je reactie op ieys op de tv dan is het "nee, klaar" oid. Komt er terug rust dan de aller knapste hond ter wereld. Komt er geen rust maar gaat de hobd door dan zou ik passend corrigeren en wel liefst in 1x goed duidelijk en niet halfslachtig en zonder geweld.

Zou per hond trainen. 2 tegelijk dan wordt je gek. Dus zet er 1 apart in bench oid of in elk geval zodanig dat die geen tv reactie gaat geven. Gaat het goed met 1 tegelijk dan beiden erbij pakken en weer bij de eerste stap starten.