Honden en tv, wie heeft dé tip om dit op te lossen?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

daffodil

Honden en tv, wie heeft dé tip om dit op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 10:40

Ik heb twee schatten van honden, 1,5 en 3 jaar oud, kleine kruisingen. Ze zijn echt superleuk, beetje druk zo nu en dan maar verder in huis echt helemaal prima.....totdat de tv aangaat!

Mijn zus was er gisteren en die kreeg er de slappe lach van maar ik word er zo langzamerhand echt helemaal kriegel van. Ze herkennen reclames aan het geluid, slaan aan bij bewegende beelden dus niet alleen van een dier in beeld, nee ook iets wat lijkt op een dier. Een getekend dier is ook goed, maakt ze niets uit. En wat ik ook probeer, ik krijg dit niet onder controle.

De éen gaat blaffen en stopt pas als ik overeind kom en met grote dreigende passen zijn kant op kom. De ander gaat piepen en kreunen, komt wel als ik roep maar blijft moeilijk doen.

En om ze nou in de bench te proppen omdat ik een keer tv wil kijken gaat me dus echt te ver.

Iemand een ludieke tip om dit toch onder controle te krijgen? En kan alsjeblieft de AH reclame wat minder vaak gedraaid worden, dat is de ergste op dit moment.........zodra die kat met die tandenborstel geaaid wordt, breekt de hel los hier. Ik word dit echt zo zat!

Ik rij voor de lol!

belle_boef

Re: Honden en tv, wie heeft dé tip om dit op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:42

Jup, had ik hier ook last van. tevens reclames met een deurbel, etc. Nooit gelukt om het af te leren. Ik heb mezelf afgeleerd om bijv. naar caesar milan te kijken. En soms de hond op de gang doen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:42

Ik leef met je mee...
Onze hond slaat aan als de bel gaat en ook als erop tv wordt aangebeld.. ik heb de oplossing niet...

ღ Bo! ღ 16-05-05
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 10:45

De deurbel vind ik niet zo'n punt en om heel eerlijk te zijn, dan loop ik naar de deur en stuur ze terug de kamer in. Dat werkt en ze mogen van mij best een keer aanslaan maar met een voor mij geldige reden zoals de deurbel, niet een getekende pickwick eekhoorn.....

Ik rij voor de lol!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:58

Geen idee of het werkt (of pedagogisch verantwoord is :+) maar als mijn kittens iets doen wat niet mag, dan spuit ik een keer met de plantenspuit. Ze lijden er niks van, maar door het verrassingselement schrikken ze wel en stoppen dan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:04

Aanlijnen dan heb je de controle en gewoon niets accepteren. Zijn ze nu helemaal gek geworden!!
Hier 6 honden en wordt nooit geblaft in huis. Doen we gewoon niet punt (herders, husky's en terrier) heb er wel die tv kijken maar gewoon stil

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:08

Eigenlijk zou je zoiets moeten trainen. De reclame opnemen en steeds laten zien. Als ze dan niet reageren bijvoorbeeld met een clicker laten weten dat het goed is en ze belonen. Dan zou je wel eerst clickertraining moeten doen.

Je ziet op facebook ook vaak van die reclames langskomen van honden gedragsdeskundige dat de hond ineens niet meer reageert op de andere hond die langs loopt. Vaak hebben ze er dan al tig keren langsgelopen en is het niet meer interessant als er niets gebeurd.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:18

LOL
geen hond hier maar wel hetzelfde met vogels:

Ik heb al jaren parkieten en net als jouw honden gaan die helemaal los als de tv aan is. ze beginnen met kwebbelen en het gaat steeds harder, gevolg is dat de tv harder moet en de vogels er ook weer een schepje bovenop doen. Bij de vaste series gaan ze al helemaal los bij het horen van de begintune..

Wij doen dus al jaren de begintunes van leuke series gelijk doorspoelen :-) inmiddels hebben we geen gewoon tv abbonnement meer dus geen reclames maar ook op netflix etc reageerd de huidige vogel. Zit je op je laptop en hij ziet het rode icoontje van youtube? gelijk een flink kwetterende en flapperende vogel op je toetsenbord want hij wil zijn filmpje zien.. (al heeft hij laatst ook 20 minuten zitten genieten van een tutorial die ik wou zien).. ik heb het maar opgegeven.. het geluid uitzetten helpt ongeveer 10 seconden en dan gaan ze weer tekeer. Het enige wat echt helpt is vogel op schoot en onder het geklets verder kijken of vogel naar bed sturen en boven op de slaapkamer verder kijken. Ik hoop voor je dat de honden iets beter te trainen zijn :-)

schoentje en Kerstmuts de pret kan beginnen [o]

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:21

daffodil schreef:
De deurbel vind ik niet zo'n punt en om heel eerlijk te zijn, dan loop ik naar de deur en stuur ze terug de kamer in. Dat werkt en ze mogen van mij best een keer aanslaan maar met een voor mij geldige reden zoals de deurbel, niet een getekende pickwick eekhoorn.....

Precies hetzelfde doen met de TV dus (afgezien van het blaffen dan). Naar hun plek sturen zodra ze reageren op de TV. Belonen als ze (stil) op hun plek liggen. En dat dus heel consequent trainen (dus niet dat je vriend het leuk/goed vindt en er om lacht)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:24

Als de hond hier blaft en niet reageert op ren stemcorrectie dan gaat ze naar haar plaats. Dat werkt erg goed. Uiteraard belonen als ze braaf op haar plaats ligt

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:24

Wat herkenbaar! Onze hond doet dat ook bij (getekende) dieren op tv. En het lijkt ook alsof hij werkelijk alles ziet en er niks aan hem voorbij gaat.
Reclames herkent hij ook en dan gaat ie er al klaar voor staan/zitten.
In het begin vond ik het wel geestig, maar inmiddels denk ik er wat anders over. Wat dus ook een valkuil is geweest. Soms helpt aanspreken, maar soms ook niet.. dan wacht ik maar tot de reclame voorbij is en dan is hij ook weer stil. Gelukkig heeft hij geen harde blaf en wonen we vrijstaand, zeg ik dan maar tegen mezelf... :Y)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 11:25

Oh pjer ik moet zo lachen om je bericht en tegelijkertijd denk ik oooohhhhhh echt, dit is niet grappig meer als je dat in huis hebt.

En mijn honden zijn nu om te zoenen. Zit thuis te werken, radio aan, liggen lekker te pitten. Ook lang uitlaten voordat ik een keer op de bank crash maakt niet uit trouwens. Het lijkt wel of dat alleen maar nog meer energie opwekt.

Dierenfan, dat aanlijnen hoe moet ik dat zien, een ruk verkopen als ze tekeer gaan? of naar me toe halen en verder niks zeggen?

De plantenspuit heb ik ook al aan gedacht maar vooral de jongste is eigenlijk nergens van onder de indruk en bijzonder hardleers. Dacht dan is mijn huis elke keer zeiknat maar ik kan het wel testen natuurlijk.

Iemand opperde ooit om sleutels te gooien, nou ze bukken en gaan gewoon door :+

Ibbel, mijn vriend is nog veel strikter dan ik, die accepteert echt geen gedoe maar ja die is hier maar 1x in de week ofzo. Misschien is dat wel een ding, ze hebben niet echt een plaats behalve de bench. Daar dan heen sturen?

Laptopmuis, clickertraining hmmm niet mijn favoriet. Buiten heb ik ook wel iets toestanden zo nu en dan maar daar heeft ie een training voor gehad (en ik ook) en dat gaat aardig als ik op blijf letten.

Ik rij voor de lol!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 11:27

Lipstick schreef:
Wat herkenbaar! Onze hond doet dat ook bij (getekende) dieren op tv. En het lijkt ook alsof hij werkelijk alles ziet en er niks aan hem voorbij gaat.
Reclames herkent hij ook en dan gaat ie er al klaar voor staan/zitten.
In het begin vond ik het wel geestig, maar inmiddels denk ik er wat anders over. Wat dus ook een valkuil is geweest. Soms helpt aanspreken, maar soms ook niet.. dan wacht ik maar tot de reclame voorbij is en dan is hij ook weer stil. Gelukkig heeft hij geen harde blaf en wonen we vrijstaand, zeg ik dan maar tegen mezelf... :Y)

Oh echt he, dit ben ik precies. Ik moest er ook eerst om lachen........maar ja daar heb ik nu mezelf mee. Ik woon helaas niet meer vrijstaand maar goed mijn buurvrouw zeikt om niks dus dat is zinloos om daar rekening mee te houden. Het is ook niet dat ze kweetniet hoe lang blaffen want ik grijp bij de eerste blaf al in maar wat een ontspannend avondje op de bank zou moeten zijn, is dat dus niet en daar baal ik van.

Ik rij voor de lol!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:27

Heb je ze al eens hersenwerkjes gegeven tijdens het tv kijken?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 11:28

capopjekop schreef:
Heb je ze al eens hersenwerkjes gegeven tijdens het tv kijken?

Nee niet tijdens het tv kijken maar dat kan ik wel proberen!

Ik rij voor de lol!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:28

Sorry TS ik moest wel een beetje lachen. :=
Kan je ze niet op de gang sturen? Of misschien tv kijken met een koptelefoon?

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:30

Maar elke keer wanneer ze aanslaan krijgen ze dus (negatieve) aandacht, zijn net kinderen. Op een andere manier trainen ? Zou Bambi opzetten en zelf in de tuin gaan werken. Alleen wanneer je geen buren hebt hè.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 11:33

Afbeelding

Beeld erbij. De zwarte Kruimeldief gaat dus piepen en steunen en kreunen, de rode is Leipe Lowie en die blijft blaffen.....

Ik rij voor de lol!

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:33

Cute!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:35

Leipe Lowie snap ik wel, met zo'n snoet :') Geinige beestjes, jammer van de herrie haha.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:36

De tv een keer de hele dag aanlaten, de lol gaat er dan vanzelf wel af ;)

Groetjes Wendy

Mijn reis met Menda

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:57

daffodil schreef:
Ibbel, mijn vriend is nog veel strikter dan ik, die accepteert echt geen gedoe maar ja die is hier maar 1x in de week ofzo. Misschien is dat wel een ding, ze hebben niet echt een plaats behalve de bench. Daar dan heen sturen?

Ik zou dan eerst een eigen plek (een deken of kussen) creeëren, naast de bench bv? En die zou je dan uiteindelijk naast de bank kunnen gaan leggen, zodat ze lekker (en stil) naast je kunnen liggen als jij op de bank TV aan het kijken bent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:05

Wat bijzonder. Dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Ik zou gewoon de hele dag de Tv aanlaten zodat ze het als normaal gaan zien en niet als iets bijzonders. Of anders de tv aan zonder het geluid. Dat ze kunnen wennen aan de beelden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:11

Bot geven als je tv kijkt?

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:12

Ik heb er vroeger ook zoéén gehad, maar die reageerde maar op 1 specifieke reclame (Famous Grouse whiskey) en wij vonden het wel lollig: "Kijk Luronne, daar is je kippetje weer". Maar zij blafte er niet naar, ze zat er alleen maar gebiologeerd naar te kijken.